Komunikaty PR

Tapeta w łazience – świetne pomysły od MIKOŁAJSKAstudio

2020-09-17  |  09:10
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Jak uczynić domową łazienkę bardziej przytulną? Jak wprowadzić do niej niebanalny akcent dekoracyjny, kiedy dysponujemy ograniczoną przestrzenią? W jaki sposób nadać łazience niepowtarzalny rys? Rozwiązaniem jest… tapeta. Zobaczcie świetne pomysły pracowni MIKOŁAJSKAstudio na tapetę w łazience.

Dekoracyjne tapety to materiał chętnie wykorzystywany w aranżacji wnętrz. Nikogo nie dziwi tapeta na ścianie w salonie, korytarzu lub w sypialni. Coraz chętniej stosujemy też ten materiał w domowych łazienkach. Dlaczego?

Ociepla i rozbija monotonię

Z racji swojej funkcji łazienki często są dość surowe, mniej gościnne i przytulne od innych pomieszczeń. Tapeta pozwala nam wprowadzić do ich wystroju miękki rysunek i kolor, co w efekcie ociepla aranżację – mówi arch. Ida Mikołajska, współwłaścicielka pracowni MIKOŁAJSKAstudio z Krakowa. Współczesne tapety-murale dają architektom olbrzymie możliwości. Wykorzystujemy je jako przyciągający wzrok akcent w łazienkach o przeróżnej stylistyce – od minimalistycznych przez klasyczne, aż po zupełnie szalone, oryginalne aranżacje. W niedużych łazienkach, gdzie nie ma możliwości, by wygospodarować miejsce na elementy dekoracyjne, tapeta jest idealnym rozwiązaniem – praktycznie nie zajmuje miejsca!

Architekci MIKOŁAJSKAstudio najchętniej sami projektują wzory tapet, wykorzystywane w ich projektach. W ten sposób powstają świetnie skomponowane, dopracowane w najdrobniejszym detalu aranżacje. Do łazienek często wybierają tapety o strukturze zbliżonej do naturalnych tkanin, co dodatkowo ociepla wystrój.

W odróżnieniu od płytek czy kamienia tapeta tworzy w łazience dużą płaszczyznę bez widocznych podziałów. - Wprowadzenie tapety przełamuje monotonię płytek. Pozwala rozbić mocny rysunek fug, szczególnie widoczny w przypadku małych formatów, co niejednokrotnie okazuje się bardzo korzystnym zabiegiem – podkreśla Ida Mikołajska.

W warunkach szczególnych

Oprócz niewątpliwych walorów estetycznych, współczesne tapety posiadają też zalety praktyczne, które często przekonują inwestorów oraz tych, którzy pragną odmienić oblicze domowej łazienki. - To stosunkowo niedrogi sposób, aby uczynić łazienkę zupełnie wyjątkową, znacznie tańszy niż wymiana płytek, wprowadzanie designerskich lamp czy mebli – podkreśla Ida Mikołajska.

Ze względu na szczególne warunki – podwyższony poziom wilgoci i konieczność mycia powierzchni częściej niż w innych pomieszczeniach, tapeta do łazienki powinna być wytrzymała. Najlepszy wybór to włókno szklane lub gruby winyl na siatce. Taki materiał lepiej zabezpieczy ściany przed wilgocią niż farba. - Teoretycznie tapety możemy dziś stosować w każdym miejscu w łazience, nawet pod prysznicem. W praktyce jednak niewielu inwestorów się na to decyduje. Nie tyle z obawy przed tym, że materiał nie wytrzyma kontaktu z wodą, bardziej newralgicznym punktem są łączenia tapety z inną powierzchnią – mówi Ida Mikołajska.

Tapeta narażona na bezpośredni kontakt z wodą musi być dokładnie zabezpieczona preparatem na bazie żywicy epoksydowej. Pozwala to na jej bezpieczne mycie i czyszczenie z osadzającego się kamienia. Tapety w mniej narażonych na zalanie wodą miejscach (np. za umywalką czy przy wannie) wystarczy zabezpieczyć płynnym laminatem.

Swobodnie, lecz z wyczuciem

A jak łączyć tapetę w łazience z innymi materiałami? Dowolnie! - uważa Ida Mikołajska. Byle nie przedobrzyć. Łazienkom o prostym wystroju, pozbawionym wielu elementów dekoracyjnych, możemy dodać wyrazu szaloną tapetą o intensywnym, dużym wzorze. Czasem wystarczy jedynie delikatny deseń lub obraz niczym akwarela, który będzie stanowił tło dla pozostałych elementów pomieszczenia. Pamiętajmy też, że w niewielkich pomieszczeniach sprawdzą się kompozycje otwarte niż zamknięte. To dobry sposób, by optycznie powiększyć przestrzeń.

Dodatkowe informacje na https://mikolajskastudio.pl

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Dom Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących
2025-06-17 | 10:30

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

Własna szklarnia to marzenie wielu ogrodników, gdyż dzięki niej można cieszyć się świeżymi, naturalnymi warzywami i ziołami. Chcąc stać się jej posiadaczem, powinniśmy
Dom BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
2025-06-02 | 16:00

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce

Wyobraź sobie, że urządzasz salon marzeń albo wreszcie wymieniasz kuchnię na nową, a wszystko to bez czekania na wypłatę czy wizyty w banku. Teraz to możliwe dzięki nowej metodzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.