Tatrzańskie Opowieści. Zakończyła się wyprawa podróżnika Mateusza Waligóry
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Polski podróżnik Mateusz Waligóra, choć ma na swoim koncie wyprawy w rejony polarne oraz marsze przez pustynie, to nadal bliskie i nieodkryte są mu miejsca w Polsce. Właśnie zakończył trwający ponad miesiąc 500 km marsz szlakami turystycznymi w polskich Tatrach. Celem tej podróży było przejście wszystkich znakowanych szlaków, a przy okazji przyjrzenie się kondycji najwyższych gór w Polsce, licznie odwiedzanych przez turystów. Geberit był jednym z partnerów przedsięwzięcia podróżnika.
Mateusz Waligóra, specjalista od wyczynowych wypraw w najbardziej odludne miejsca planety, rozpoczął swoją podróż 28 czerwca, tuż po swoim powrocie z Grenlandii, gdzie wspólnie z Łukaszem Superganem dokonał przejścia na nartach największej wyspy na kuli ziemskiej z zachodu na wschód. Zajęło im to tylko 35 dni! Tym razem, celem wyprawy Mateusza było przemierzenie wszystkich znakowanych szlaków w polskich Tatrach oraz weryfikacja kondycji najwyższych gór w Polsce, które odwiedza rocznie ponad 4 mln turystów. Wyprawa rozpoczęła się od wędrówki szlakami w rejonie Doliny Chochołowskiej, przez Dolinę Kościeliską, po Tatry wysokie w rejonie Hali Gąsienicowej i Doliny Pięciu Stawów Polskich. Najdłuższe i najbardziej wymagające przejście w Tatrach Wysokich, Mateusz zostawił na sam koniec wyprawy.
Podróżnik w swoich mediach społecznościowych relacjonował przebieg całej ekspedycji. Jako najbardziej przykre doświadczenie wspomina zatrucie się wodą z potoku na początku podróży. Przez większość wyprawy Mateusz Waligóra wędrował w upale, w ostatnich dniach pogoda się jednak zmieniła. Cała podróż zajęła mu 32 dni. Jak podsumowuje – wyprawa była w pełni udana, przemierzył każdy górski szlak, pokonując łącznie 483 km.
Tatrzańskie Opowieści skupiły się również na rozmowach Mateusza Waligóry z ludźmi - turystami, naukowcami, przyrodnikami, TOPR-owcami, pracownikami TPN, mieszkańcami. Mateusz i jego zespół nie unikali trudnych i niewygodnych kwestii. Do dyskusji został zaproszony m.in. Szymon Ziobrowski, Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego, który w rozmowie podkreślał konieczność poprawy warunków sanitarnych na terenie Parku oraz opowiedział o programie, którego celem jest podłączenie wszystkich obiektów, w których wytwarzane są ścieki, do kanalizacji. Pomocne w realizacji tego celu było partnerstwo Tatrzańskiego Parku Narodowego podczas 23. edycji konkursu KOŁO ,,Projekt Łazienki 2021”, organizowanego przez firmę Geberit na zaprojektowanie toalety publicznej w Dolinie Chochołowskiej - na jednym z najpopularniejszych szlaków w Tatrach. Zwycięski projekt ma duże szanse na zaistnienie na mapie polskich Tatr, ponieważ TPN powołał specjalny zespół projektowany, który pracuje nad jego przyszłą realizacją.
Odpowiedzialne myślenie o przyszłości, klimacie i środowisku, stanowi obecnie obowiązek każdego z nas. Zawraca na to uwagę firma Geberit, która nie tylko wdraża do swoich produktów technologie, mające na celu zmniejszenie szkodliwego działania na środowisko, ale także edukuje – organizuje i angażuje akcje, które nagłaśniają ważne tematy. Takimi zagadnieniami są m.in. deficyt toalety publicznych w Polsce czy ochrona środowiska naturalnego. Firma Geberit po raz kolejny została jednym z partnerów wyprawy Mateusza Waligóry. W ubiegłym roku, wspierała Mateusza Waligórę podczas jego wyprawy wzdłuż wybrzeża Bałtyku, podczas której podróżnik zbierał informacje na temat Morza Bałtyckiego w kontekście przyszłości i zmian klimatycznych.
To jednak nie koniec planów podróżniczych Waligóry na ten rok. W najbliższym czasie podróżnik rozpoczyna przygotowania do kolejnej ekspedycji – tym razem na biegun południowy. Wyprawa na Antarktydę to jego wielkie marzenie z dzieciństwa.
Więcej informacji na www.geberit.pl
Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).
![Nowy najemca w Magnolia Park. Jego oferta spodoba się aktywnym klientom Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1289864025,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nowy najemca w Magnolia Park. Jego oferta spodoba się aktywnym klientom
![Spokojny wypoczynek w najpiękniejszych miastach sieci Cittaslow w Türkiye](/files/_uploaded/glownekonf_1238192562,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Spokojny wypoczynek w najpiękniejszych miastach sieci Cittaslow w Türkiye
Inteligentna turystyka, czyli jak nowe technologie zmieniają podróże
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Nie żyje Bogumiła Wander
![](/files/1922771799/wander,w_274,r_png,_small.png)
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Media
![](/files/1922771799/hyzy-rock-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Agnieszka Hyży i Maciej Rock: W tym roku nie wyjeżdżamy na wakacje, od świtu do nocy ciężko pracujemy. Chcemy, żeby poranki „Halo tu Polsat” były najlepsze na rynku
Już tylko chwile dzielą nas od startu nowego porannego formatu „Halo tu Polsat”. Przygotowania idą pełną parą, a prowadzący program wakacje spędzają w studiu. Agnieszka Hyży i Maciej Rock w tym roku nie mogą sobie pozwolić na dłuższy urlop, bo muszą być do dyspozycji producentów, tym bardziej że jednocześnie trwają nagrania do kolejnej edycji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie również będą gospodarzami.
Media
Tomasz Jacyków: Bardzo modny tego lata jest nurt bieliźniany. Hitem są spodenki udające męskie bokserki
![](/files/1922771799/jacykow-moda-foto,w_133,_small.jpg)
Zdaniem Tomasza Jacykowa w letnich stylizacjach możemy sobie pozwolić na więcej, ale trzeba pamiętać, że szorty, koszulki bez ramiączek, mocno wycięte topy i zwiewne spódniczki zamiast podkreślać atuty sylwetki, mogą tylko uwypuklić jej mankamenty i niedoskonałości. W konsekwencji źle dobrane wakacyjne zestawienia zamiast zachwycać, budzą niesmak. Poza tym coś, co idealnie pasuje na plażę, niekoniecznie musi dobrze wyglądać na ulicy. Stylista z uwagą śledzi bieżące trendy i jak przyznaje, bardzo podoba mu się chociażby eksponowanie bielizny i czynienie jej ważnym elementem codziennych stylizacji.
Prawo
Ostatni moment na przyjęcie standardów ochrony małoletnich w placówkach pracujących z dziećmi. Przepisy mają pomóc walczyć ze zjawiskiem przemocy wobec najmłodszych
![](/files/1922771799/sotomska-som-foto,w_133,r_png,_small.png)
15 sierpnia mija termin wprowadzenia standardów ochrony małoletnich (SOM) we wszystkich instytucjach pracujących z dziećmi. Poza oczywistymi placówkami, takimi jak szkoły, przedszkola czy kluby sportowe, obowiązek ten dotyczy także np. hoteli czy szpitali. Wdrożenie przez te instytucje odpowiednich procedur zapobiegawczych i interwencyjnych ma doprowadzić docelowo do zmniejszenia skali przemocy i nadużyć wobec najmłodszych. – Standardy ochrony małoletnich przez to, że są obowiązkowe i dotyczą tak wielu organizacji i instytucji, będą prawdziwą zmianą społeczną, o ile świadomie podejdziemy do ich przygotowania i wdrażania – podkreśla Agata Sotomska z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę.