Komunikaty PR

Tatrzańskie Opowieści. Zakończyła się wyprawa podróżnika Mateusza Waligóry

2022-08-11  |  22:55
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Polski podróżnik Mateusz Waligóra, choć ma na swoim koncie wyprawy w rejony polarne oraz marsze przez pustynie, to nadal bliskie i nieodkryte są mu miejsca w Polsce. Właśnie zakończył trwający ponad miesiąc 500 km marsz szlakami turystycznymi w polskich Tatrach. Celem tej podróży było przejście wszystkich znakowanych szlaków, a przy okazji przyjrzenie się kondycji najwyższych gór w Polsce, licznie odwiedzanych przez turystów. Geberit był jednym z partnerów przedsięwzięcia podróżnika.

Mateusz Waligóra, specjalista od wyczynowych wypraw w najbardziej odludne miejsca planety, rozpoczął swoją podróż 28 czerwca, tuż po swoim powrocie z Grenlandii, gdzie wspólnie z Łukaszem Superganem dokonał przejścia na nartach największej wyspy na kuli ziemskiej z zachodu na wschód. Zajęło im to tylko 35 dni! Tym razem, celem wyprawy Mateusza było przemierzenie wszystkich znakowanych szlaków w polskich Tatrach oraz weryfikacja kondycji najwyższych gór w Polsce, które odwiedza rocznie ponad 4 mln turystów. Wyprawa rozpoczęła się od wędrówki szlakami w rejonie Doliny Chochołowskiej, przez Dolinę Kościeliską, po Tatry wysokie w rejonie Hali Gąsienicowej i Doliny Pięciu Stawów Polskich. Najdłuższe i najbardziej wymagające przejście w Tatrach Wysokich, Mateusz zostawił na sam koniec wyprawy.

Podróżnik w swoich mediach społecznościowych relacjonował przebieg całej ekspedycji. Jako najbardziej przykre doświadczenie wspomina zatrucie się wodą z potoku na początku podróży. Przez większość wyprawy Mateusz Waligóra wędrował w upale, w ostatnich dniach pogoda się jednak zmieniła. Cała podróż zajęła mu 32 dni. Jak podsumowuje – wyprawa była w pełni udana, przemierzył każdy górski szlak, pokonując łącznie 483 km.

Tatrzańskie Opowieści skupiły się również na rozmowach Mateusza Waligóry z ludźmi - turystami, naukowcami, przyrodnikami, TOPR-owcami, pracownikami TPN, mieszkańcami. Mateusz i jego zespół nie unikali trudnych i niewygodnych kwestii. Do dyskusji został zaproszony m.in. Szymon Ziobrowski, Dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego, który w rozmowie podkreślał konieczność poprawy warunków sanitarnych na terenie Parku oraz opowiedział o programie, którego celem jest podłączenie wszystkich obiektów, w których wytwarzane są ścieki, do kanalizacji. Pomocne w realizacji tego celu było partnerstwo Tatrzańskiego Parku Narodowego podczas 23. edycji konkursu KOŁO ,,Projekt Łazienki 2021”, organizowanego przez firmę Geberit na zaprojektowanie toalety publicznej w Dolinie Chochołowskiej - na jednym z najpopularniejszych szlaków w Tatrach. Zwycięski projekt ma duże szanse na zaistnienie na mapie polskich Tatr, ponieważ TPN powołał specjalny zespół projektowany, który pracuje nad jego przyszłą realizacją.

Odpowiedzialne myślenie o przyszłości, klimacie i środowisku, stanowi obecnie obowiązek każdego z nas. Zawraca na to uwagę firma Geberit, która nie tylko wdraża do swoich produktów technologie, mające na celu zmniejszenie szkodliwego działania na środowisko, ale także edukuje – organizuje i angażuje akcje, które nagłaśniają ważne tematy. Takimi zagadnieniami są m.in. deficyt toalety publicznych w Polsce czy ochrona środowiska naturalnego. Firma Geberit po raz kolejny została jednym z partnerów wyprawy Mateusza Waligóry. W ubiegłym roku, wspierała Mateusza Waligórę podczas jego wyprawy wzdłuż wybrzeża Bałtyku, podczas której podróżnik zbierał informacje na temat Morza Bałtyckiego w kontekście przyszłości i zmian klimatycznych.

To jednak nie koniec planów podróżniczych Waligóry na ten rok. W najbliższym czasie podróżnik rozpoczyna przygotowania do kolejnej ekspedycji – tym razem na biegun południowy. Wyprawa na Antarktydę to jego wielkie marzenie z dzieciństwa.

Więcej informacji na www.geberit.pl

Grupa Geberit to europejski lider w produkcji zaawansowanej technologii sanitarnej. Od momentu jej powstania w roku 1874 jest pionierem w tym sektorze, nieprzerwanie ustanawiając nowe trendy swoimi wszechstronnymi rozwiązaniami. Geberit posiada swoje przedstawicielstwa w blisko 50 krajach w Europie i na świecie, skupia w swoich zasobach 30 zakładów produkcyjnych. Największe zakłady znajdują się w Szwajcarii, Niemczech i Austrii. Siedziba główna znajduje się w Rapperswil-Jona w Szwajcarii, a sama firma jest notowana na Szwajcarskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w Zurychu od 1999 r. Grupa Geberit wygenerowała sprzedaż w wysokości 2,9 mld franków szwajcarskich w 2017 roku zatrudniając około 12.000 pracowników. Zakres produktów obejmuje linię systemów sanitarnych (systemy instalacyjne, spłuczki, baterie umywalkowe, systemy spłukiwania, syfony, toalety myjące), wyposażenie łazienek (ceramikę sanitarną, meble łazienkowe, kabiny i wanny) oraz systemy rurowe (systemy wodociągowe i systemy kanalizacyjne).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej Biuro prasowe
2024-04-24 | 17:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia
Podróże Atrium Kasztanowa z kolejnym biurem podróży
2024-04-24 | 11:40

Atrium Kasztanowa z kolejnym biurem podróży

Pod koniec kwietnia do Atrium Kasztanowa wprowadzi się nowy najemca - TUI. To drugie biuro podróży po Itace, otwarte w pilskiej galerii w tak krótkim odstępie czasu, i trzecie,
Podróże 10 najciekawszych faktów o Korei Południowej
2024-04-24 | 11:00

10 najciekawszych faktów o Korei Południowej

Korea Południowa to kraj pełen fascynującej historii, bogatej kultury i dynamicznego rozwoju. To kraj pełen kontrastów, który oferuje odwiedzającym niezapomniane doświadczenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Film

Julia Kamińska: Najnowszy singiel pokazuje moje drugie, wulgarne oblicze. Nie chcę się już bać, tylko móc wreszcie wyrażać siebie nawet w bardzo odważnych tekstach

Wokalistka podkreśla, że poprzez utwór „Dobrze się mamy MSNR” chciała zaprezentować odbiorcom nieco inne oblicze niż to, które znają z jej dotychczasowych projektów zawodowych. Niektórych jej nowa odsłona zaskoczyła, a nawet zbulwersowała. Julia Kamińska nie boi się jednak krytyki i również w swojej twórczości chce podejmować tematy trudne i kontrowersyjne. A już w maju ukaże się jej debiutancka płyta. Jesienią natomiast artystka zamierza wyruszyć w trasę koncertową właśnie z piosenkami z tego albumu.

Gwiazdy

Joanna Jędrzejczyk: Przygotowuję się do udziału w stand-upach. Będę miała 30 występów i spróbuję rozśmieszyć gości swoimi historiami

Na pewien czas zawodniczka MMA zamienia ring na scenę i dołącza do stand-upowego teamu. Czeka ją 30 występów, do których musi się solidnie przygotować, by zaciekawić widzów i porwać ich do wspólnej zabawy. Joanna Jędrzejczyk ma nadzieję, że sprawdzi się w roli stand-uperki, a jeśli nawet zdarzą się jej jakieś potknięcia, to nie zamierza się poddawać, bo przecież to dopiero jej pierwszy taki projekt, a trening czyni mistrza, zarówno w sporcie, jak i w aktorstwie.

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.