Komunikaty PR

Knauf Ceiling Solutions wprowadza nowe sufity higieniczne

2023-06-27  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Nowa linia higienicznych sufitów podwieszanych marki Knauf Ceiling Solutions jest już na polskim rynku. Rozwiązania dedykowane są do wnętrz, w których kluczowe jest bezpieczeństwo użytkowników i wysoki poziom higieny: pomieszczeń służby zdrowia i opieki, przedszkoli, żłobków, a także wnętrz związanych z żywnością, jak m.in. zakłady produkcyjne czy pomieszczenia w segmencie gastronomii.

Nowym wyzwaniem aranżacji przestrzeni w których ludzie spędzają czas stało się w ostatnim czasie bezpieczeństwo oraz optymalizacja pod kątem zdrowia i dobrego samopoczucia użytkowników. Od dawna poziom higieny kluczowy jest dla służby zdrowia – szpitali, przychodni czy pomieszczeń laboratoryjnych. Wiele wymagań sanitarnych spełniać muszą także te wnętrza, w których składowana jest lub przetwarzana żywność. To nie tylko zakłady produkcyjne i chłodnie, ale również kuchnie w restauracjach. Bezpieczeństwo zdrowia coraz silniejszą rolę odgrywa także w budynkach, w których użytkownicy uczą się, bawią lub żyją. Dlatego wnętrza przedszkoli, żłobków czy domów opieki projektowane są ze szczególną uwagą skierowaną na dobór materiałów spełniających wysokie wymagania pod kątem zdrowia.

Producent akustycznych rozwiązań sufitowych i ściennych do budynków firma Knauf Ceiling Solutions wprowadza właśnie nowe sufity skupione na człowieku i jego zdrowiu i bezpieczeństwie we wnętrzach gdzie spędza czas. Nowość obejmuje w sumie aż 8 rodzajów płyt sufitowych: HYGENA Plain, HYGENA Acoustic 15mm, HYGENA Alpha, HYGENA Aquatec, MEDIGUARD Plain, MEDIGUARD Acoustic, MEDIGUARD Alpha oraz METAL BIOGUARD. - Linia higienicznych paneli daje architektom, projektantom i wykonawcom możliwość wyboru odpowiedniego rozwiązania sufitowego, które spełnia najwyższe standardy branżowe - wyjaśnia Charlotte Méheux, Global Product Manager Multi-Material w Knauf Ceiling Solutions.

Stop bakteriom i grzybom

Sufity z innowacyjnej linii charakteryzuje najlepsza klasa czystości mikrobiologicznej (M1), oraz  właściwości przeciwdziałające drobnoustrojom testowane na obecność do 8 bakterii i grzybów.

Spełniają również najwyższe standardy pod kątem jakości powietrza we wnętrzu: warunki klasy A+ zgodnie z francuskimi przepisami dotyczącymi LZO (ang. VOC), formaldehydu (E1) i Indoor Air Comfort Gold.

Dla placówek o charakterze typowo medycznym jednym z najważniejszych czynników ograniczenia ryzyka jest uniemożliwienie rozprzestrzeniania się zanieczyszczeń drogą powietrzną. Jedną z najbardziej rygorystycznych norm oceniających w Europie standardy obiektów medycznych jest  francuska norma NF S 90-351:2013. Nowe higieniczne sufity Knauf Ceiling Solutions spełniają wymogi tej normy. Dlatego montowane mogą być nie tylko w pomieszczeniach o małym ryzyku zakażenia jak hole czy recepcje placówek medycznych, ale także w strefach o podwyższonym czy wysokim poziomie ryzyka: oddziałach chorób zakaźnych, pediatrii, położnictwa, a także we wnętrzach o specjalistycznych wymaganiach sanitarnych tzw. clean room jak sale operacyjne i OIOMy.

Panele z nowej linii można czyścić na sucho lub suchą parą, mają wysoki poziom odporności na środki dezynfekujące. Dodatkowo płyty HYGENA Aquatec, MEDIGUARD i METAL BIOGUARD są wodoodporne.

Wellbeing holistycznie - akustyka dla zdrowia

Poza właściwościami higienicznymi sufity charakteryzuje możliwość kształtowania akustyki poprawiającej stan zdrowia i samopoczucia. Wysokie pochłanianie niechcianego hałasu i pogłosu znacząco zwiększa komfort przebywania w pomieszczeniu, pomagając w pracy i regeneracji. Panele HYGENA Alpha i MEDIGUARD Alpha oferują najwyższy współczynnik pochłaniania dźwięku αw, a nieperforowane płyty METAL BIOGUARD tłumią dźwięk na poziomie 44dB.

Odpowiednio zaplanowana przy wykorzystaniu podwieszanych sufitów akustyka podnosi komfort pacjentów i personelu, ale dzięki prawidłowej izolacji akustycznej pomiędzy pomieszczeniami, zwiększa również poczucie prywatności pacjentów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?
2025-06-26 | 15:00

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Pieczarki to jedne z najczęściej wybieranych grzybów w polskich domach – są delikatne w smaku, łatwe w przygotowaniu i dostępne przez cały rok. Ale
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Dowbor: Domówki i rolki przyniosły nam dużo większą popularność niż telewizja. Ludzie nas odbierają jak dobrych znajomych

Prezenter przyznaje, że domówki online i publikowane w mediach społecznościowych rolki pozwoliły im zbudować mocną pozycję w cyfrowym świecie. Dzięki nim zyskali dużo większą popularność niż z racji udziału w różnych projektach telewizyjnych czy serialowych. Maciej Dowbor odczuwa dużą satysfakcję z tego, że ich działalność internetowa przyciąga miliony odbiorców, zainteresowanie proponowanymi przez nich treściami nie słabnie, a widzowie, z którymi się spotykają na ulicy, traktują ich jak dobrych znajomych.

Konsument

Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.

Dom i ogród

Sandra Kubicka: Najpierw kupiłam małą domową szklarnię na zioła. A teraz zamówiłam duży model do ogrodu i będę tam mieć pomidory, ogórki i truskawki

Modelka czerpie dużą radość z własnoręcznie wyhodowanych ziół i warzyw. Swoją przygodę z ogrodnictwem zaczęła od małej domowej szklarni kupionej w sklepie internetowym, a już niedługo będzie miała szklarnię z prawdziwego zdarzenia. Sandra Kubicka nie ukrywa, że teraz z dużą niecierpliwością czeka na to, jaki plon wydadzą sadzonki pomidorów. Na razie rosną jak na drożdżach.