Kosmetyki fundacji Feminoteka dostępne w Bolt Market
Już teraz kosmetyki naturalne “Samo Dobro”, marki należącej do fundacji Feminoteka, są dostępne dla klientek i klientów Bolt Market Pojawienie się marki wśród produktów dostępnych w sklepach Bolt, to działanie pro bono, kolejny krok we współpracy firmy z Feminoteką oraz dodatkowy sposób na wsparcie działalności organizacji. Co więcej, zamawiając przez Bolt Market, klienci mogą otrzymać kosmetyki z szybką dostawą.
Bolt już kolejny rok współdziała z fundacją Feminoteka. Teraz aby dodatkowo wesprzeć działalność fundacji, Bolt Market zaoferował pro bono umieszczenie produktów kosmetycznych marki “Samo Dobro” na swojej platformie. Wśród dostępnych kosmetyków naturalnych znajdują się m.in masła do ciała, maseczki do twarzy, pudry do mycia twarzy, dezodoranty i mydła w paście i w kostkach. Zamówienia aktualnie można składać w sklepach Bolt Market Mokotów, Śródmieście i Wola. Co kluczowe, cały zysk ze sprzedaży kosmetyków “Samo Dobro”, fundacja Feminoteka przeznacza na wsparcie kobiet po doświadczeniu przemocy.
Do produkcji kosmetyków naturalnych “Samo Dobro” wykorzystywane są głównie polskie rośliny- dzięki temu fundacja ogranicza ślad węglowy, związany z transportem. Produkty kosmetyczne produkowane są w profesjonalnie wyposażonej pracowni i mają naturalny skład - bez parabenów, siarczanów, SLS, SLES, formaldehydów. Wiele z nich ma wegański certyfikat.
- Feminoteka – fundacja założycielka marki Samo Dobro zajmuje się zmienianiem na dobre życia kobiet z doświadczeniem przemocy. Natomiast produkty marki Samo Dobro są z założenia takie, jak ich nazwa; ich składniki są dobre, czyli ekologiczne, rodzime, aktywne w sposób naturalny. Dobre są metody i warunki produkcji – bezpieczne, higieniczne i angażujące do pracy kobiety potrzebujące pomocy. Dobro przynoszą zyski ze sprzedaży – w całości przeznaczane na pomoc kobietom – mówi Joanna Piotrowska, prezeska Feminoteki i pomysłodawczyni „Samego Dobra”.
Klienci Bolt Market, którzy chcieliby zapoznać się z kosmetykami “Samo Dobro” i jednocześnie wesprzeć fundację, mogą skorzystać teraz z zamówienia przez aplikację wraz z opcją szybkiej dostawy.
- Bolt już od kilku lat wspiera fundację Feminoteka. Dodanie pro bono ich własnej marki kosmetyków naturalnych “Samo Dobro” do platformy to nasz wyraz wsparcia dla ich działalności oraz dowód na to, że nieustannie szukamy nowych możliwości współpracy. Od teraz również klienci Bolt Market mogą aktywnie wspierać działalność tej organizacji kupując ich produkty - komentuje Agnieszka Cebulska, Delivery General Manager w Polsce.
O powstaniu marki “Samo Dobro”
W czasie pandemii, kiedy działalność Feminoteki okazała się tak potrzebna, fundacja musiała stawić czoła problemom finansowym i trudnościom związanym z pozyskaniem funduszy. Rozwiązaniem okazała się działalność gospodarcza, która urodziła się z pasji. Joanna Piotrowska, założycielka fundacji, wtedy już od kilku lat robiła naturalne kosmetyki dla siebie i znajomych. W ten sposób narodziła się marka “Samo Dobro”: od kobiet dla kobiet i na rzecz kobiet.
Współpraca z Feminoteką
Bolt rozpoczął współpracę z fundacją w 2021 roku, kiedy to ekspertki fundacji przeprowadziły pierwsze szkolenie dla Zespołu Wsparcia Bolt. Na stałe firma jest związana z Feminoteką od wiosny 2022 roku. Wspólnie z fundacją Bolt przeprowadził liczne działania mające na celu poprawienie bezpieczeństwa m.in stworzenie pierwszego na rynku webinaru szkoleniowego dla kierowców. Ponadto Feminoteka wspierała uruchomienie przez Bolt w lipcu 2022 roku kategorii Kobiety dla Kobiet. Wspólnie przeprowadziliśmy działania edukacyjne oraz takie, popularyzujące działalność organizacji (np. Feminoteka przejęła tymczasowo konto na Instagramie Bolt w Polsce).
Bolt to europejska superaplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma ponad 200 milionów klientek i klientów w 50 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

4 skuteczne sposoby, dzięki którym spowolnisz starzenie się skóry

Maść Rokitnikowa
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Katarzyna Dowbor: Jak najszybciej muszę się zaszczepić przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu. Do tej pory zabezpieczałam przed tymi pasożytami tylko moje zwierzęta
Prezenterka przyznaje, że do tej pory nie zdawała sobie sprawy, że kleszczowe zapalenie mózgu to taka podstępna i groźna choroba. Jest ona wywoływana przez wirusa, który dostaje się do naszego organizmu w wyniku ukłucia przez kleszcza. Dlatego tak ważne jest, by przed tymi pajęczakami zabezpieczać nie tylko naszych pupili, ale także siebie. Katarzyna Dowbor już umówiła się na przyjęcie odpowiedniej szczepionki. Z danych opracowanych przez Ośrodek Badań Socjomedycznych Instytutu Stosowanych Nauk Społecznych UW wynika, że na taki krok decyduje się zaledwie co dziesiąty Polak.
Moda
Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie

Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.