Komunikaty PR

Technologie pomagają w rozwoju firm ubezpieczeniowych

2020-07-07  |  15:40

Nowe oczekiwania i potrzeby klientów oraz rosnąca konkurencja na rynku ubezpieczeń przyczyniają się do wzrostu zainteresowania firm ubezpieczeniowych innowacjami technologicznymi. Dzięki nim możliwa jest personalizacja obsługi klienta oraz komunikacja z wykorzystaniem wielu różnorodnych kanałów, które podnoszą satysfakcję z usług, tzw. model omnichannel.

 

Tradycyjne firmy ubezpieczeniowe przekształcają się w nowoczesne organizacje technologiczne, dlatego coraz częściej firmy te nazywane są InsurTechami. Insurtech to połączenie słów „ubezpieczenie” i „technologia” inspirowane terminem FinTech. InsurTechy działają w oparciu
o innowacje technologiczne zaprojektowane w celu zwiększenia wydajności obecnego modelu ubezpieczenia. Analiza danych oparta na big data oraz sztuczna inteligencja przyczyniają się do zwiększenia konkurencyjności firmy. Przyszłość rynku ubezpieczeń opiera się na pełnej digitalizacji obsługi klienta, tworzeniu pozytywnego customer experience poprzez personalizację, dostępność
i mobilność.

 

Z dokumentu World InsureTech Report[i] 2019 przygotowanego przez firmę konsultingową Capgemini
i Europejskie Stowarzyszenie Zarządzania Finansami (EFMA) wynika, że sukces firm ubezpieczeniowych zależy w dużej mierze od ich nastawienia do innowacji. Mniej niż 20% ubezpieczycieli ankietowanych w ramach raportu zadeklarowało wdrożenie pełnej infrastruktury front-end i back-end do przechwytywania danych w czasie rzeczywistym, a mniej niż 40% stwierdziło, że korzysta
z zaawansowanych analiz opartych na big data. W przeciwieństwie do zamkniętych systemów używanych przez większość firm ubezpieczeniowych, InsurTechy budują platformy w oparciu o zasady otwartego systemu, które umożliwiają współpracę oraz integrację.

 

Firma technologiczna Liferay, która zajmuje się rozwiązaniami IT dla firm z sektora ubezpieczeń radzi, jak nie pozostać w tyle za konkurencją:

 

Portal klienta

Punktem wyjścia jest zmiana podejścia ze skoncentrowanego na produkcie do skoncentrowanego na zadowoleniu klienta. Jak wykazał wspomniany Raport, 70% firm ubezpieczeniowych oraz InsurTech stwierdziło, że skupienie się na rozwiązaniach z zakresu zarządzania ryzykiem klientów miało kluczowe znaczenie dla rozwoju biznesu. W związku z tym platforma internetowa powinna dostarczać spersonalizowane i wielokanałowe doświadczenia cyfrowe, które ułatwiają klientom samodzielne zarządzanie i odnawianie polis.

 

Dane jako kluczowe narzędzie
Ponad 70% firm ubezpieczeniowych oraz InsurTech stwierdziło, że zaawansowane możliwości zarządzania danymi są dla nich kluczowe. Rozwiązania technologiczne Liferay umożliwiają tworzenie spersonalizowanych ofert dla klientów opartych o big data.

 

Cyfrowe miejsce pracy
Nowoczesne platformy pomagają firmom działać wydajniej i lepiej zaspokajają zmieniające się potrzeby pracowników. Ujednolicony Intranet umożliwia agentom i brokerom sprawną współpracę opartą na szybkiej wymianie informacji.

 

Platforma integracyjna
90% firm InsurTech i 70% firm ubezpieczeniowych stwierdziło, że w kręgu ich zainteresowań leży nawiązywanie współpracy z innymi sektorami, np. z branżą turystyczną, transportową i hotelarską. Dlatego nowe platformy internetowe powinny umożliwić łatwą integrację z różnymi systemami opartymi na najnowszych, ale także i nieco starszych technologiach.

 


[i] https://www.capgemini.com/pl-pl/news/world-insurtech-report-2019/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Dreame comes true – doskonały rok marki Biuro prasowe
2024-12-31 | 12:00

Dreame comes true – doskonały rok marki

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, dołożył wszelkich starań, aby mijający rok był dla marki przełomowy. Własne punkty sprzedaży, pozycja lidera na
IT i technologie Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji
2024-12-16 | 16:00

Trzy asy sprzątania od Dreame w promocji

Dreame Technology, producent innowacyjnych i uznanych urządzeń domowych, w ostatnim czasie wprowadził do swojej oferty w Polsce trzy modele odkurzaczy pionowych. Mowa o R20 Aqua z innowacyjną
IT i technologie A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?
2024-12-16 | 16:00

A gdybyście tak tej zimy wspólnie zanurzyli się w magii… immersji?

Zima. Szarość za oknem. Światła miasta gasną wcześniej, a smutne odcienie powtarzalnej codzienności wdzierają się do wyobraźni. W tej monotonii zaczynacie poszukiwać czegoś więcej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Ochrona środowiska

Susza stała się już corocznym zjawiskiem w Polsce. Lokalne inicjatywy mogą wiele zmienić

Polskie lato coraz bardziej zaczyna przypominać temperaturami to śródziemnomorskie. Rośnie liczba dni z temperaturą przekraczającą 30 st. C i tropikalnych nocy, a fale upałów sprzyjają nasilaniu się susz. Wylesianie i powiększanie obszarów nieprzepuszczalnych, w połączeniu z wadliwą gospodarką wodną, zwiększa w ostatnich dekadach „ucieczkę” wody z obszaru Polski, powodując większą intensywność skutków suszy – wynika z analizy „Nauki o klimacie”. Problemem jest brak spójnej i konsekwentnej polityki gospodarowania zasobami wodnymi.

Muzyka

Dawid Kwiatkowski: Padłem ofiarą oszustów, którzy na mnie nieuczciwie zarabiali. Teraz jestem też swoim księgowym, liczę pieniądze i sprawdzam umowy

Artysta przyznaje, że w branży muzycznej są ludzie, którzy zamiast wspierać młodych wykonawców w budowaniu kariery, po prostu chcą tylko zarobić na swoich „podopiecznych”. Dawid Kwiatkowski przestrzega więc wszystkich, którzy stają na scenie „Must Be the Music” i innych talent show, by nie ufali każdemu, kto się do nich odezwie po programie i zaproponuję współpracę, bo bardzo możliwe, że będzie mu zależało tylko na tym, by wykorzystać ich „pięć minut” dla własnych korzyści. On sam również padł ofiarą takich oszustów i musiał walczyć z nimi w sądzie.