Ten Lexus jest najlepszym SUV-em do miasta według Amerykanów
Consumer Reports, największa amerykańska organizacja konsumencka, sprawdziła, które SUV-y najlepiej sprawdzą się w mieście. W dwóch odrębnych rankingach pierwsze miejsce zajął Lexus UX, który nie tylko najlepiej spisuje się jako uniwersalny samochód miejski, ale wygrywa także pod względem niezawodności i ekonomii jazdy. Co ciekawe, w obu zestawieniach amerykańskich ekspertów dominują modele z Japonii.
Eksperci Consumer Reports na pierwszym miejscu wśród najbardziej pożądanych cech samochodów do miasta wymieniają mały promień skrętu i odpowiednie wymiary – zdaniem amerykańskich ekspertów nie mogą być zbyt duże, ale także nie za małe, żeby nie ograniczać funkcjonalności samochodu. Obowiązkowe dla aut miejskich jest niskie spalanie – liczy się tu nie tylko średnie zużycie paliwa, ale przede wszystkim zdolność do oszczędnej jazdy w korkach i od świateł do świateł. Ponadto auto, którym jeździ się codziennie, musi się przyjemnie prowadzić i mieć komfortowo zestrojone zawieszenie. Współczesny samochód do miasta powinien mieć w standardzie system z automatycznym hamowaniem, który zapobiegania kolizjom z innymi samochodami i pieszymi. Pomocna okaże się także funkcja wykrywania rowerzystów. Zdaniem Amerykanów warto również zwrócić uwagę na dodatki ułatwiające poruszanie się po mieście, jak automatycznie składane lusterka czy kamera 360 stopni oraz inne rozwiązania wspomagające parkowanie.
Lexus UX najlepszym SUV-em do jazdy po mieście
Według analiz Consumer Reports wśród SUV-ów najlepiej w mieście sprawdza się hybrydowy Lexus UX 250h. Do jego atutów należy kompaktowe nadwozie, bardzo niskie spala-nie i wnętrze klasy premium. Promień skrętu auta o długości 4495 mm wynosi tylko 5,2 m. Hybryda z napędem na przód zużywa od 5,3 l/100 km, a z systemem elektrycznego napędu na cztery koła od 5,8 l/100 km (wg WLTP). Co równie ważne, hybrydy w mieście są nawet bardziej oszczędne niż poza nim, częściej korzystając z jazdy w trybie elektrycznym dzięki energii odzyskiwanej przy nieustannym zwalnianiu i hamowaniu. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji jest oferowany w modelu UX w standardzie.
Mazda i Subaru na podium
Na drugim miejscu Consumer Reports wymienia Mazdę CX-3. SUV Mazdy jest zwinny i pali niewiele, do tego jest dostępny z napędem na przód lub na obie osie (na rynku amerykańskim). Dwulitrowy silnik 121 KM z manualną skrzynią biegów pali od 6,2 l/100 km, a z automatem od 7,1 /100 km (wg WLTP). Auto mierzy tylko 4275 mm, więc łatwo nim zaparkować. Eksperci zwracają jednak uwagę na mniejszą ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia.
Trzecim najlepszym wyborem na amerykańskim rynku jest Subaru Forester, którego atutem jest bardzo dobra widoczność i systemy bezpieczeństwa w standardzie. Auto może się też pochwalić przestronnymi wnętrzem i bagażnikiem, co nie dziwi przy nadwoziu o długości 4 625 mm. Eksperci podkreślają także komfortowe prowadzenie i szybko reagujący układ kierowniczy. 2-litrowy silnik typu bokser wspierany silnikiem elektrycznym zużywa średnio od 8,1 l/100 km.
UX z dodatkową nagrodą
Consumer Reports opublikował także zestawienie kompaktowych SUV-ów, które najlepiej łączą niezawodność z niewielkim spalaniem, co w znacznej mierze przekłada się na niskie koszty użytkowania. W tym zestawieniu Lexus UX z napędem hybrydowym opartym na silniku 2.0 również zajął pierwsze miejsce. Tuż na nim znalazły się Toyota RAV4 z pełną hybrydą z silnikiem 2,5 l, Subaru Crosstrek plug-in hybrid, hybrydowy Lexus NX z układem opartym na silniku 2.5, Subaru Crosstrek z napędem hybrydowym z silnikiem 2.0, Subaru Forester z benzynowym silnikiem 2.5, Honda C-RV z 1,5-litrową jednostką turbo i Mazda CX-3 z silnikiem 2.0.

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju
Moda

Julia Kamińska: Założyłam sobie, że w tym roku nie będę kupować żadnych nowych ubrań. Z sukcesem sprzedaję też swoje rzeczy na popularnej platformie
Aktorka chętnie podjęła wyzwanie „no-buy 2025” i jak zapewnia, w tym roku nie zamierza kupować żadnych nowych ubrań. Poza tym systematycznie „wietrzy” swoją szafę i te rzeczy, które już nie są jej potrzebne, sprzedaje przez internet albo oddaje znajomym. Julia Kamińska zaznacza też, że kompletując stylizację na czerwony dywan, stara się nie wydawać pieniędzy na nowe ubrania. Najpierw zagląda do garderoby, by znaleźć w niej coś, co można ponownie wykorzystać.
Infrastruktura
Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.
Muzyka
Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.