Ten Lexus jest najlepszym SUV-em do miasta według Amerykanów
Consumer Reports, największa amerykańska organizacja konsumencka, sprawdziła, które SUV-y najlepiej sprawdzą się w mieście. W dwóch odrębnych rankingach pierwsze miejsce zajął Lexus UX, który nie tylko najlepiej spisuje się jako uniwersalny samochód miejski, ale wygrywa także pod względem niezawodności i ekonomii jazdy. Co ciekawe, w obu zestawieniach amerykańskich ekspertów dominują modele z Japonii.
Eksperci Consumer Reports na pierwszym miejscu wśród najbardziej pożądanych cech samochodów do miasta wymieniają mały promień skrętu i odpowiednie wymiary – zdaniem amerykańskich ekspertów nie mogą być zbyt duże, ale także nie za małe, żeby nie ograniczać funkcjonalności samochodu. Obowiązkowe dla aut miejskich jest niskie spalanie – liczy się tu nie tylko średnie zużycie paliwa, ale przede wszystkim zdolność do oszczędnej jazdy w korkach i od świateł do świateł. Ponadto auto, którym jeździ się codziennie, musi się przyjemnie prowadzić i mieć komfortowo zestrojone zawieszenie. Współczesny samochód do miasta powinien mieć w standardzie system z automatycznym hamowaniem, który zapobiegania kolizjom z innymi samochodami i pieszymi. Pomocna okaże się także funkcja wykrywania rowerzystów. Zdaniem Amerykanów warto również zwrócić uwagę na dodatki ułatwiające poruszanie się po mieście, jak automatycznie składane lusterka czy kamera 360 stopni oraz inne rozwiązania wspomagające parkowanie.
Lexus UX najlepszym SUV-em do jazdy po mieście
Według analiz Consumer Reports wśród SUV-ów najlepiej w mieście sprawdza się hybrydowy Lexus UX 250h. Do jego atutów należy kompaktowe nadwozie, bardzo niskie spala-nie i wnętrze klasy premium. Promień skrętu auta o długości 4495 mm wynosi tylko 5,2 m. Hybryda z napędem na przód zużywa od 5,3 l/100 km, a z systemem elektrycznego napędu na cztery koła od 5,8 l/100 km (wg WLTP). Co równie ważne, hybrydy w mieście są nawet bardziej oszczędne niż poza nim, częściej korzystając z jazdy w trybie elektrycznym dzięki energii odzyskiwanej przy nieustannym zwalnianiu i hamowaniu. Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System + drugiej generacji jest oferowany w modelu UX w standardzie.
Mazda i Subaru na podium
Na drugim miejscu Consumer Reports wymienia Mazdę CX-3. SUV Mazdy jest zwinny i pali niewiele, do tego jest dostępny z napędem na przód lub na obie osie (na rynku amerykańskim). Dwulitrowy silnik 121 KM z manualną skrzynią biegów pali od 6,2 l/100 km, a z automatem od 7,1 /100 km (wg WLTP). Auto mierzy tylko 4275 mm, więc łatwo nim zaparkować. Eksperci zwracają jednak uwagę na mniejszą ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia.
Trzecim najlepszym wyborem na amerykańskim rynku jest Subaru Forester, którego atutem jest bardzo dobra widoczność i systemy bezpieczeństwa w standardzie. Auto może się też pochwalić przestronnymi wnętrzem i bagażnikiem, co nie dziwi przy nadwoziu o długości 4 625 mm. Eksperci podkreślają także komfortowe prowadzenie i szybko reagujący układ kierowniczy. 2-litrowy silnik typu bokser wspierany silnikiem elektrycznym zużywa średnio od 8,1 l/100 km.
UX z dodatkową nagrodą
Consumer Reports opublikował także zestawienie kompaktowych SUV-ów, które najlepiej łączą niezawodność z niewielkim spalaniem, co w znacznej mierze przekłada się na niskie koszty użytkowania. W tym zestawieniu Lexus UX z napędem hybrydowym opartym na silniku 2.0 również zajął pierwsze miejsce. Tuż na nim znalazły się Toyota RAV4 z pełną hybrydą z silnikiem 2,5 l, Subaru Crosstrek plug-in hybrid, hybrydowy Lexus NX z układem opartym na silniku 2.5, Subaru Crosstrek z napędem hybrydowym z silnikiem 2.0, Subaru Forester z benzynowym silnikiem 2.5, Honda C-RV z 1,5-litrową jednostką turbo i Mazda CX-3 z silnikiem 2.0.
Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
Prido prezentuje ofertę na Black Friday i Cyber Monday
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Podróże
Radosław Majdan: W Grecji zaginęła mi walizka. To jest kraj lekkoduchów, wszystko odkładają na jutro, a pracę traktują drugorzędnie
Były piłkarz przyznaje, że z perspektywy uczestników program „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” to bardzo wymagające przedsięwzięcie. Dla niego ten format okazał się nie tylko testem fizycznym, ale także emocjonalnym, bo trzeba było stawić czoła zarówno rywalom, jak i własnym słabościom. Radosław Majdan zdradza też, że emocji nie brakowało już na lotnisku. Tuż po przylocie do Grecji okazało się bowiem, że jego walizka zaginęła. Na szczęście miał przy sobie kilka zapasowych ubrań.
Finanse
Wciąż niewielkie finansowanie wsparcia psychicznego przez państwo. Usługi terapeutyczne są dziś głównie prywatne
Co czwarty Polak przynajmniej raz w ciągu swojego życia zmaga się z poważnym kryzysem zdrowia psychicznego. Może więc on statystycznie dotyczyć każdej polskiej rodziny – przypomina Fundacja Pomagam.pl. Problemem jest wciąż niskie finansowanie wsparcia psychicznego i psychiatrycznego przez państwo oraz słaba wiedza o zdrowiu psychicznym. Organizacja zwraca uwagę, że świadomość problemu może uwolnić ogromny potencjał wzajemnego wsparcia.
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.