Testy na HIV dla uczestników Pol’and’Rock Festival
Alfa Communications
ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny oddział w Zielonej Górze pojawią się na festiwalu Pol’And’Rock, by rozmawiać z gośćmi imprezy o bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych, antykoncepcji, a przede wszystkim o profilaktyce zakażeń HIV, HCV i innych chorób przenoszonych drogą płciową. Namiot TRR będzie na festiwalu od 31 lipca do 3 sierpnia przez 8 godzin dziennie w ramach projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, laureata finansowanego przez Gilead Sciences konkursu Pozytywnie Otwarci. O tym, jak ważne jest dostarczanie ratującej zdrowie i życie wiedzy świadczą liczby zakażeń w Polsce. Raporty NIZP-PIB-PZH informują o 2879 nowo wykrytych zakażeniach HIV w 2023 roku. Wirusowe zakażenie wątroby typu C to ponad 3200 przypadków. Kiła – kolejne niemal 3 tysiące. O wiele za dużo.
„Zapraszamy na nasze stoisko. Będzie nas widać z daleka! Chętnie porozmawiamy, rozdamy broszury informacyjne i ulotki. Zaplanowaliśmy m.in. warsztaty dotyczące szacowania ryzyka zakażenia HIV i HCV oraz bezpłatne szybkie testy w kierunku HIV, HCV i kiły – o ile z rozmowy wyniknie, że dana osoba powinna się przebadać. Będzie też można wygrać nagrody w konkursach i skorzystać z bezpłatnych materiałów profilaktycznych, np. prezerwatyw i lubrykantów” – zachęca do odwiedzenia Towarzystwa Rozwoju Rodziny dr Joanna Dec-Pietrowska z zielonogórskiego oddziału tej organizacji.
Osoby odwiedzające namiot TRR będą ponadto mogły wziąć udział w ćwiczeniach z zakresu umiejętności interpersonalnych dotyczących np. podejmowania bardziej odpowiedzialnych zachowań seksualnych. Obecni na stoisku edukatorzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania, również podczas indywidualnej rozmowy.
Obszerne relacje z działań festiwalowych oraz materiały na temat profilaktyki zakażeń będą publikowane w mediach społecznościowych Towarzystwa Rozwoju Rodziny Zielona Góra.
„Wakacje to czas, kiedy częściej zdarzają się ryzykowne zachowania seksualne, a to podczas nich dochodzi zwykle do zakażeń HIV. W walce z tym wirusem najważniejsze są wiedza i profilaktyka, których niezwykle profesjonalnie dostarcza Towarzystwo Rozwoju Rodziny z Zielonej Góry. Dzięki edukatorom TRR obecnym na Pol’and’Rock Festival informacja o tym, jak się chronić przed HIV i HCV dotrze do wielu osób, które inaczej mogłyby się w ogóle tym tematem nie zainteresować. Jestem dumny, że nasza firma wsparła tak ważną akcję” – powiedział Paweł Mierzejewski, koordynator programu Pozytywnie Otwarci w Gilead Sciences.
Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 3 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

Wzrost alergii wśród dzieci. Wczesne rozpoczęcie leczenia może zatrzymać jej dalszy rozwój, zapobiec ciężkim powikłaniom i astmie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.