Komunikaty PR

Testy na HIV dla uczestników Pol’and’Rock Festival

2024-07-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mariola Sarnowska
Alfa Communications

ul. Bonifraterska 17 lok.675
00-203 Warszawa
mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl| |mariola.biedrzycka|alfacommunications.pl
502213047
www.alfacommnunications.pl
Do pobrania docx ( 0.4 MB )

Wolontariusze z Towarzystwa Rozwoju Rodziny oddział w Zielonej Górze pojawią się na festiwalu Pol’And’Rock, by rozmawiać z gośćmi imprezy o bezpieczniejszych zachowaniach seksualnych, orientacji i tożsamości psychoseksualnej, prawach seksualnych, antykoncepcji, a przede wszystkim o profilaktyce zakażeń HIV, HCV i innych chorób przenoszonych drogą płciową. Namiot TRR będzie na festiwalu od 31 lipca do 3 sierpnia przez 8 godzin dziennie w ramach projektu „Miłość, młodość, odpowiedzialność”, laureata finansowanego przez Gilead Sciences konkursu Pozytywnie Otwarci. O tym, jak ważne jest dostarczanie ratującej zdrowie i życie wiedzy świadczą liczby zakażeń w Polsce. Raporty NIZP-PIB-PZH informują o 2879 nowo wykrytych zakażeniach HIV w 2023 roku. Wirusowe zakażenie wątroby typu C to ponad 3200 przypadków. Kiła – kolejne niemal 3 tysiące. O wiele za dużo.

„Zapraszamy na nasze stoisko. Będzie nas widać z daleka! Chętnie porozmawiamy, rozdamy broszury informacyjne i ulotki. Zaplanowaliśmy m.in. warsztaty dotyczące szacowania ryzyka zakażenia HIV i HCV oraz bezpłatne szybkie testy w kierunku HIV, HCV i kiły – o ile z rozmowy wyniknie, że dana osoba powinna się przebadać. Będzie też można wygrać nagrody w konkursach i skorzystać z bezpłatnych materiałów profilaktycznych, np. prezerwatyw i lubrykantów” – zachęca do odwiedzenia Towarzystwa Rozwoju Rodziny dr Joanna Dec-Pietrowska z zielonogórskiego oddziału tej organizacji.

Osoby odwiedzające namiot TRR będą ponadto mogły wziąć udział w ćwiczeniach z zakresu umiejętności interpersonalnych dotyczących np. podejmowania bardziej odpowiedzialnych zachowań seksualnych. Obecni na stoisku edukatorzy chętnie odpowiedzą na wszystkie pytania, również podczas indywidualnej rozmowy.

Obszerne relacje z działań festiwalowych oraz materiały na temat profilaktyki zakażeń będą publikowane w mediach społecznościowych Towarzystwa Rozwoju Rodziny Zielona Góra.

„Wakacje to czas, kiedy częściej zdarzają się ryzykowne zachowania seksualne, a to podczas nich dochodzi zwykle do zakażeń HIV. W walce z tym wirusem najważniejsze są wiedza i profilaktyka, których niezwykle profesjonalnie dostarcza Towarzystwo Rozwoju Rodziny z Zielonej Góry. Dzięki edukatorom TRR obecnym na Pol’and’Rock Festival informacja o tym, jak się chronić przed HIV i HCV dotrze do wielu osób, które inaczej mogłyby się w ogóle tym tematem nie zainteresować. Jestem dumny, że nasza firma wsparła tak ważną akcję” – powiedział Paweł Mierzejewski, koordynator programu Pozytywnie Otwarci w Gilead Sciences.

Konkurs Pozytywnie Otwarci to najstarszy nieprzerwanie działający projekt grantowy skupiający się na edukacji i profilaktyce zakażeń HIV, a także promocji wiedzy o możliwościach normalnego życia z wirusem. Konkurs otwarty jest dla instytucji, które chciałyby prowadzić lub już prowadzą programy w obszarach edukacji i aktywizacji, a także profilaktyki i diagnostyki HIV/AIDS. Partnerami Programu są Prezydent m.st. Warszawy, Krajowe Centrum ds. AIDS, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego – PZH, „Służba Zdrowia”, wydawnictwo Termedia oraz firma Gilead Sciences, która od 2011 roku przeznaczyła niemal 3 miliony złotych na granty pozwalające realizować projekty konkursowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alfa Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.