To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – kulinarne atrakcje na koniec lata
W dniach od 12 do 15 sierpnia 2021 miał miejsce Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku 2021. W ciągu czterech dni, ambasadorzy kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – Cristina Catese, Jasiek Kuroń i Sebastian Krauzowicz gotowali potrawy, których głównym bohaterem było mięso drobiowe.
Zgodnie z ideą festiwalu, goście na poznańskim Starym Rynku mogli odwiedzić wiele kulinarnych zakątków Polski, a na stoisku organizatora kampanii „To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość” nawet Włoch, gdzie przeniosła ich, dzięki swoim potrawom, ambasadorka projektu Cristina Catese. Cristina przygotowała m.in. Kurczaka alla cacciatora z oliwkami i rozmarynem oraz Indyka z pomarańczą z ziołami i migdałami. Pozostali ambasadorowie nawiązali do regionalnych smaków. Jasiek Kuroń, zaserwował danie Wielkopolski Orient, czyli chińszczyznę na bazie polskich produktów i kurczaka oraz Curry z indykiem, orzechami ziemnymi i kolendrą, natomiast Sebastian Krauzowicz postawił na orzeźwiający Chłodnik drobiowy z zielonymi ogórkami, dzikimi ziołami i smażoną piersią z kurczaka oraz Kaszotto grzybowe z piersią z kaczki, zielonymi warzywami i kozim serem.
Smakowite jedzenie, atrakcje dla dużych i małych
Organizator kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość dysponował jednym z większych stoisk podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Dobrego Smaku 2021. Podczas dni festiwalu dopisała piękna pogoda i wysoka frekwencja. Wśród atrakcji przygotowanych dla gości OFDS znalazły się nie tylko degustacje smacznych dań z różnymi rodzajami mięsa drobiowego, ale również pokazy kulinarne na żywo prowadzone przez ambasadorów kampanii, a także kącik dla dzieci i rodziców prowadzony przez animatorów. Konkursy z nagrodami, malowanie twarzy – jednym słowem zabawa dla dużych i małych oraz inspiracje kulinarne dla całej rodziny.
Z ambasadorami kampanii już wkrótce będzie można się spotkać ponownie na targach Polagra Food w Poznaniu, które odbędą się w dniach od 4 do 6 października 2021. Jak zwykle, nie zabraknie wielu nowych inspiracji kulinarnych, które zostaną przygotowane przez ambasadorów projektu na stoisku To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość.
Jeżeli interesują Was porady, ciekawostki i przepisy kulinarne z wykorzystaniem mięsa drobiowego – na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu znajduje się dużo cennych informacji.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.