To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – kulinarne atrakcje na koniec lata
W dniach od 12 do 15 sierpnia 2021 miał miejsce Ogólnopolski Festiwal Dobrego Smaku 2021. W ciągu czterech dni, ambasadorzy kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość – Cristina Catese, Jasiek Kuroń i Sebastian Krauzowicz gotowali potrawy, których głównym bohaterem było mięso drobiowe.
Zgodnie z ideą festiwalu, goście na poznańskim Starym Rynku mogli odwiedzić wiele kulinarnych zakątków Polski, a na stoisku organizatora kampanii „To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość” nawet Włoch, gdzie przeniosła ich, dzięki swoim potrawom, ambasadorka projektu Cristina Catese. Cristina przygotowała m.in. Kurczaka alla cacciatora z oliwkami i rozmarynem oraz Indyka z pomarańczą z ziołami i migdałami. Pozostali ambasadorowie nawiązali do regionalnych smaków. Jasiek Kuroń, zaserwował danie Wielkopolski Orient, czyli chińszczyznę na bazie polskich produktów i kurczaka oraz Curry z indykiem, orzechami ziemnymi i kolendrą, natomiast Sebastian Krauzowicz postawił na orzeźwiający Chłodnik drobiowy z zielonymi ogórkami, dzikimi ziołami i smażoną piersią z kurczaka oraz Kaszotto grzybowe z piersią z kaczki, zielonymi warzywami i kozim serem.
Smakowite jedzenie, atrakcje dla dużych i małych
Organizator kampanii To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość dysponował jednym z większych stoisk podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Dobrego Smaku 2021. Podczas dni festiwalu dopisała piękna pogoda i wysoka frekwencja. Wśród atrakcji przygotowanych dla gości OFDS znalazły się nie tylko degustacje smacznych dań z różnymi rodzajami mięsa drobiowego, ale również pokazy kulinarne na żywo prowadzone przez ambasadorów kampanii, a także kącik dla dzieci i rodziców prowadzony przez animatorów. Konkursy z nagrodami, malowanie twarzy – jednym słowem zabawa dla dużych i małych oraz inspiracje kulinarne dla całej rodziny.
Z ambasadorami kampanii już wkrótce będzie można się spotkać ponownie na targach Polagra Food w Poznaniu, które odbędą się w dniach od 4 do 6 października 2021. Jak zwykle, nie zabraknie wielu nowych inspiracji kulinarnych, które zostaną przygotowane przez ambasadorów projektu na stoisku To jest nasz drób! Europejska wysoka jakość.
Jeżeli interesują Was porady, ciekawostki i przepisy kulinarne z wykorzystaniem mięsa drobiowego – na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu znajduje się dużo cennych informacji.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz
Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.