To jest nasz drób – nowe, smaczne działania i podsumowanie 2020
W ubiegłym roku rozpoczęły się działania informacyjno-promocyjne przybliżające temat różnych gatunków drobiu, ich wykorzystania w kuchni oraz wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości europejskiego mięsa drobiowego. W 2021 roku będziemy kontynuować zainicjowane akcje, jak również przygotowaliśmy nowości.
Spożycie drobiu w krajach Unii Europejskiej, w tym Polsce, systematycznie rośnie. Na przestrzeni ostatniej dekady konsumpcja zanotowała wzrost o 23 punkty procentowe[1]. Oprócz niewątpliwych walorów smakowych i różnorodności gatunków, drób to mięso, które gości w codziennej diecie całych rodzin. Szczególnie chętnie wybierany jest przez kobiety karmiące, osoby starsze, rekonwalescentów, jak i osoby aktywnie uprawiające sport, czy dbające o linię.
Nie oznacza to jednak, że wybieramy je tylko na co dzień – często wykorzystujemy również drób na specjalne okazje. Przykładem mogą być nadchodzące święta Wielkanocy, w czasie których tradycyjnie gości on na polskich stołach.
Europejski drób na wielkanocny stół
Święta to czas, kiedy nie odmawiamy sobie przysmaków. Pieczona gęś, faszerowany indyk lub kurczak na zimno, perliczka pieczona w całości z jabłkami, pasztet drobiowy – te dania królują na polskich stołach. Ambasadorka kampanii Crisitna Catese przygotowała specjalny świąteczny przepis na zawijaną i pieczoną pierś z indyka, faszerowaną z prosciutto cotto, serem i omletem, podaną z groszkiem cukrowym i boczkiem.
Pamiętajcie o tym, że przygotowując drób – nie należy go myć przed gotowaniem. Najważniejsze jest poddanie mięsa obróbce termicznej, czyli smażeniu, grillowaniu, pieczeniu lub gotowaniu – co, kto lubi. Kiedy wiemy, że mięso jest odpowiednio przygotowane? Wtedy, gdy zmieniło kolor na biały i nie wydobywają się z niego soki. Możemy też sprawdzić temperaturę termometrem kuchennym – jeżeli temperatura – zmierzona wewnątrz mięsa, w najgrubszej jego części utrzymuje się przez co najmniej dwie minuty na poziomie 70 °C – znaczy, że mięso jest gotowe do spożycia.
Działo się smacznie w 2020 roku
Ubiegły rok obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Ambasadorzy kampanii – szefowie kuchni Cristina Catese i Sebastian Krauzowicz gotowali w czasie jesiennej edycji targów Polagra Food w Poznaniu oraz na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu w Warszawie. We wrześniu odbyły się również dwa eventy połączone ze wspólnym gotowaniem: dla mediów oraz przedstawicieli blogosfery.
Na początku grudnia ubiegłego roku Cristina Catese poprowadziła warsztaty kulinarne online pod hasłem: „Europejski drób na świąteczny stół – i nie tylko”. Ambasadorka pokazała krok po kroku, jak przygotować florenckie paté z kurzych wątróbek i domowe nuggetsy z indyka oraz dzieliła się z uczestnikami swoimi sposobami na serwowanie drobiu. Organizatorzy kampanii przeprowadzili również konkursy dla konsumentów.
Internet, radio i prasa – przegląd działań komunikacyjnych
Kampania prasowa z publikacją advertoriala „To jest nasz drób! Wysoka jakość – europejska gwarancja” objęła znane tytuły w magazynach kobiecych takich, jak Twój Styl, Poradnik Domowy, Pani Domu i inne. Na popularnych portalach internetowych: kuchnia.wp.pl, mojeGotowanie.pl, gotujmy.pl i przyslijprzepis.pl opublikowano merytoryczne artykuły poświęcone jakości drobiu i właściwemu przechowywaniu mięsa. Ponadto w stacjach radiowych – Radio ZET, RMF FM oraz Chillizet wyemitowano spoty informujące o kampanii.
Na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu pojawiły się nowe przepisy dla konsumentów, a także porady, ciekawostki oraz fakty na temat mięsa drobiowego i jego przygotowania.
Działania w 2021 roku
W drugim roku kampanii zamierzamy kontynuować działania z ambasadorką Cristiną Catese oraz zorganizować spotkania dla mediów połączone z warsztatami gotowania –
w zależności od rozwoju sytuacji w kraju – będą to eventy online lub w wybranych lokalizacjach. W prasie drukowanej oraz internetowej pojawią się kolejne publikacje. Planowane są również niestandardowe działania prowadzone przy współpracy z influencerami kulinarnymi i parentingowymi.
[1] ŹRÓDŁO:
- AVEC Annual Report 2019 [Sprawozdanie roczne AVEC za 2019 r.]
- www.avec-poultry.eu
- Statistics paper „EU poultry meat production“ [Dane statystyczne „Produkcja mięsa drobiowego w UE”]

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.