Komunikaty PR

To jest nasz drób – nowe, smaczne działania i podsumowanie 2020

2021-04-02  |  10:10
Biuro prasowe

W ubiegłym roku rozpoczęły się działania informacyjno-promocyjne przybliżające temat różnych gatunków drobiu, ich wykorzystania w kuchni oraz wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości europejskiego mięsa drobiowego. W 2021 roku  będziemy kontynuować zainicjowane akcje, jak również przygotowaliśmy  nowości.

Spożycie drobiu w krajach Unii Europejskiej, w tym Polsce, systematycznie rośnie. Na przestrzeni ostatniej dekady konsumpcja zanotowała wzrost o 23 punkty procentowe[1]. Oprócz niewątpliwych walorów smakowych i różnorodności gatunków, drób to mięso, które gości w codziennej diecie całych rodzin. Szczególnie chętnie wybierany jest przez kobiety karmiące, osoby starsze, rekonwalescentów, jak i osoby aktywnie uprawiające sport, czy dbające  o linię.

Nie oznacza to jednak, że wybieramy je tylko na co dzień – często wykorzystujemy również drób na specjalne okazje. Przykładem mogą być nadchodzące święta Wielkanocy, w czasie których tradycyjnie gości on na polskich stołach.

 

Europejski drób na wielkanocny stół

Święta to czas, kiedy nie odmawiamy sobie przysmaków. Pieczona gęś, faszerowany indyk lub kurczak na zimno, perliczka pieczona w całości z jabłkami, pasztet drobiowy – te dania królują na polskich stołach. Ambasadorka kampanii Crisitna Catese przygotowała specjalny świąteczny przepis na zawijaną i pieczoną pierś z indyka, faszerowaną z prosciutto cotto, serem i omletem, podaną z groszkiem cukrowym i boczkiem.

 

Pamiętajcie o tym, że przygotowując drób – nie należy go myć przed gotowaniem. Najważniejsze jest poddanie mięsa obróbce termicznej, czyli smażeniu, grillowaniu, pieczeniu lub gotowaniu – co, kto lubi. Kiedy wiemy, że mięso jest odpowiednio przygotowane? Wtedy, gdy zmieniło kolor na biały i nie wydobywają się z niego soki. Możemy też sprawdzić temperaturę termometrem kuchennym – jeżeli temperatura – zmierzona wewnątrz mięsa, w najgrubszej jego części utrzymuje się przez co najmniej dwie minuty na poziomie 70 °C – znaczy, że mięso jest gotowe do spożycia.

 

Działo się smacznie w 2020 roku

Ubiegły rok obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Ambasadorzy kampanii – szefowie kuchni Cristina Catese i Sebastian Krauzowicz gotowali w czasie jesiennej edycji targów Polagra Food w Poznaniu oraz na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu w Warszawie. We wrześniu odbyły się również dwa eventy połączone ze wspólnym gotowaniem: dla mediów oraz przedstawicieli blogosfery.

Na początku grudnia ubiegłego roku Cristina Catese poprowadziła warsztaty kulinarne online pod hasłem: „Europejski drób na świąteczny stół – i nie tylko”. Ambasadorka pokazała krok po kroku, jak przygotować florenckie paté z kurzych wątróbek i domowe nuggetsy z indyka oraz dzieliła się z uczestnikami swoimi sposobami na serwowanie drobiu. Organizatorzy kampanii przeprowadzili również konkursy dla konsumentów.

Internet, radio i prasa – przegląd działań komunikacyjnych

Kampania prasowa z publikacją advertoriala „To jest nasz drób! Wysoka jakość – europejska gwarancja” objęła znane tytuły w magazynach kobiecych takich, jak Twój Styl, Poradnik Domowy, Pani Domu i inne. Na popularnych portalach internetowych: kuchnia.wp.pl, mojeGotowanie.pl, gotujmy.pl i przyslijprzepis.pl opublikowano merytoryczne artykuły poświęcone jakości drobiu i właściwemu przechowywaniu mięsa. Ponadto w stacjach radiowych – Radio ZET, RMF FM oraz Chillizet wyemitowano spoty informujące o kampanii.

Na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu pojawiły się nowe przepisy dla konsumentów, a także porady, ciekawostki oraz fakty na temat mięsa drobiowego i jego przygotowania.

Działania w 2021 roku

W drugim roku kampanii zamierzamy kontynuować działania z ambasadorką Cristiną Catese oraz zorganizować spotkania dla mediów połączone z warsztatami gotowania –
w zależności od rozwoju sytuacji w kraju – będą to eventy online lub w wybranych lokalizacjach. W prasie drukowanej oraz internetowej pojawią się kolejne publikacje. Planowane są również niestandardowe działania prowadzone przy współpracy z influencerami kulinarnymi i parentingowymi.


[1] ŹRÓDŁO:

  • AVEC Annual Report 2019 [Sprawozdanie roczne AVEC za 2019 r.]
  • www.avec-poultry.eu
  • Statistics paper „EU poultry meat production“ [Dane statystyczne „Produkcja mięsa drobiowego w UE”]

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.

Problemy społeczne

Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.