Komunikaty PR

To jest nasz drób – nowe, smaczne działania i podsumowanie 2020

2021-04-02  |  10:10
Biuro prasowe

W ubiegłym roku rozpoczęły się działania informacyjno-promocyjne przybliżające temat różnych gatunków drobiu, ich wykorzystania w kuchni oraz wysokich standardów bezpieczeństwa i jakości europejskiego mięsa drobiowego. W 2021 roku  będziemy kontynuować zainicjowane akcje, jak również przygotowaliśmy  nowości.

Spożycie drobiu w krajach Unii Europejskiej, w tym Polsce, systematycznie rośnie. Na przestrzeni ostatniej dekady konsumpcja zanotowała wzrost o 23 punkty procentowe[1]. Oprócz niewątpliwych walorów smakowych i różnorodności gatunków, drób to mięso, które gości w codziennej diecie całych rodzin. Szczególnie chętnie wybierany jest przez kobiety karmiące, osoby starsze, rekonwalescentów, jak i osoby aktywnie uprawiające sport, czy dbające  o linię.

Nie oznacza to jednak, że wybieramy je tylko na co dzień – często wykorzystujemy również drób na specjalne okazje. Przykładem mogą być nadchodzące święta Wielkanocy, w czasie których tradycyjnie gości on na polskich stołach.

 

Europejski drób na wielkanocny stół

Święta to czas, kiedy nie odmawiamy sobie przysmaków. Pieczona gęś, faszerowany indyk lub kurczak na zimno, perliczka pieczona w całości z jabłkami, pasztet drobiowy – te dania królują na polskich stołach. Ambasadorka kampanii Crisitna Catese przygotowała specjalny świąteczny przepis na zawijaną i pieczoną pierś z indyka, faszerowaną z prosciutto cotto, serem i omletem, podaną z groszkiem cukrowym i boczkiem.

 

Pamiętajcie o tym, że przygotowując drób – nie należy go myć przed gotowaniem. Najważniejsze jest poddanie mięsa obróbce termicznej, czyli smażeniu, grillowaniu, pieczeniu lub gotowaniu – co, kto lubi. Kiedy wiemy, że mięso jest odpowiednio przygotowane? Wtedy, gdy zmieniło kolor na biały i nie wydobywają się z niego soki. Możemy też sprawdzić temperaturę termometrem kuchennym – jeżeli temperatura – zmierzona wewnątrz mięsa, w najgrubszej jego części utrzymuje się przez co najmniej dwie minuty na poziomie 70 °C – znaczy, że mięso jest gotowe do spożycia.

 

Działo się smacznie w 2020 roku

Ubiegły rok obfitował w wiele ciekawych wydarzeń. Ambasadorzy kampanii – szefowie kuchni Cristina Catese i Sebastian Krauzowicz gotowali w czasie jesiennej edycji targów Polagra Food w Poznaniu oraz na Targu Śniadaniowym na Żoliborzu w Warszawie. We wrześniu odbyły się również dwa eventy połączone ze wspólnym gotowaniem: dla mediów oraz przedstawicieli blogosfery.

Na początku grudnia ubiegłego roku Cristina Catese poprowadziła warsztaty kulinarne online pod hasłem: „Europejski drób na świąteczny stół – i nie tylko”. Ambasadorka pokazała krok po kroku, jak przygotować florenckie paté z kurzych wątróbek i domowe nuggetsy z indyka oraz dzieliła się z uczestnikami swoimi sposobami na serwowanie drobiu. Organizatorzy kampanii przeprowadzili również konkursy dla konsumentów.

Internet, radio i prasa – przegląd działań komunikacyjnych

Kampania prasowa z publikacją advertoriala „To jest nasz drób! Wysoka jakość – europejska gwarancja” objęła znane tytuły w magazynach kobiecych takich, jak Twój Styl, Poradnik Domowy, Pani Domu i inne. Na popularnych portalach internetowych: kuchnia.wp.pl, mojeGotowanie.pl, gotujmy.pl i przyslijprzepis.pl opublikowano merytoryczne artykuły poświęcone jakości drobiu i właściwemu przechowywaniu mięsa. Ponadto w stacjach radiowych – Radio ZET, RMF FM oraz Chillizet wyemitowano spoty informujące o kampanii.

Na stronie internetowej kampanii https://pl.eu-poultry.eu pojawiły się nowe przepisy dla konsumentów, a także porady, ciekawostki oraz fakty na temat mięsa drobiowego i jego przygotowania.

Działania w 2021 roku

W drugim roku kampanii zamierzamy kontynuować działania z ambasadorką Cristiną Catese oraz zorganizować spotkania dla mediów połączone z warsztatami gotowania –
w zależności od rozwoju sytuacji w kraju – będą to eventy online lub w wybranych lokalizacjach. W prasie drukowanej oraz internetowej pojawią się kolejne publikacje. Planowane są również niestandardowe działania prowadzone przy współpracy z influencerami kulinarnymi i parentingowymi.


[1] ŹRÓDŁO:

  • AVEC Annual Report 2019 [Sprawozdanie roczne AVEC za 2019 r.]
  • www.avec-poultry.eu
  • Statistics paper „EU poultry meat production“ [Dane statystyczne „Produkcja mięsa drobiowego w UE”]

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd! Biuro prasowe
2024-12-31 | 10:00

Skyry – codzienna dawka mocy, z Piątnicy, no bo skąd!

Wraz z nowym rokiem OSM Piątnica powraca z kampanią reklamową „Przejdź na dobrą stronę mocy”, promującą Skyry – jogurty typu islandzkiego. Dzięki wysokiej zawartości
Żywienie Ciasta na sylwestrowy stół
2024-12-30 | 14:50

Ciasta na sylwestrowy stół

Ile ciast potrzeba na świąteczno-noworoczny stół, aby domownicy byli zadowoleni? Wszystko zależy od liczby zaproszonych gości, ale jesteśmy pewni, że często wystarczy jedno ciasto,
Żywienie Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]
2024-12-23 | 12:00

Marnowanie żywności w święta: wyrzucamy 1,6 kg jedzenia na osobę [BADANIE]

Aż 83% Polaków wyrzuca jedzenie świąteczne między 23 a 30 grudnia. To przekłada się na 61,7 tys. ton, czyli aż 1,6 kg na osobę. Choć najczęściej wyrzucaną kategorią

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne

Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.

Problemy społeczne

Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia

Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.

Media

Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka

Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.