Komunikaty PR

TO JEST NASZ DRÓB! WYSOKA JAKOŚĆ – EUROPEJSKA GWARANCJA

2020-07-30  |  18:00
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.92 MB )

W lipcu 2020 pod hasłem „To jest nasz drób! Wysoka jakość - europejska gwarancja” ruszyła nowa kampania informacyjna na temat mięsa drobiowego w UE.

Jej celem jest wzmocnienie wśród konsumentów i specjalistów zaufania do jakości unijnego drobiu. Kampania koncentruje się na przybliżeniu konsumentom unijnych standardów gwarantujących wysoki poziom dobrostanu zwierząt, zrównoważony rozwój produkcji oraz bezpieczeń-stwo żywności. Motywem przewodnim kampanii jest radość i przyjemność płynąca z przyrządzania
i spożywania produktów drobiowych.

Nie bez przyczyny znaczna część aktywności w ramach kampanii koncentrować się będzie na korzyściach żywieniowych oraz długiej liście sposobów przyrządzania mięsa drobiowego.

Realizowana w ramach dwuletniego programu, wspieranego przez Komisję Europejską inicjatywa, skupiła wokół siebie pięć krajowych organizacji drobiarskich z Polski, Francji, Niemiec, Włoch i Holandii oraz zrzeszające je europejskie stowarzyszenie parasolowe AVEC. Polska reprezentowana jest przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą (KRD-IG).

Co musisz wiedzieć o drobiu w UE

Statystyczny mieszkaniec UE spożywa średnio 25,3 kg mięsa drobiowego rocznie. „Nasze produkty są wysoko cenione przez obywateli UE, a ich popularność stale rośnie. Postawiliśmy sobie za cel przekazanie naszym konsumentom informacji, w jaki sposób branża drobiowa zmieniła się na lepsze w ciągu ostatnich kilku lat” - wyjaśnia Birthe Steenberg, sekretarz generalny europejskiej organizacji AVEC.

Obowiązujące w Unii Europejskiej standardy należą do jednych z bardziej surowych na świecie. To nie tylko zasługa rygorystycznych przepisów unijnych, ale również rezultat stale podejmowanych przez branżę drobiarską wysiłków na rzecz poprawy warunków produkcji w obszarze ochrony zasobów, a przede wszystkim dobrostanu zwierząt.

Ponadto, celem kampanii jest podniesienie świadomości konsumentów w zakresie wysokiej jakości i uniwersalności mięsa drobiowego, poprzez zwiększenie ich zainteresowania różnymi rodzajami oraz elementami drobiu, a także zaproponowanie szerokiego wachlarza kuchennych inspiracji, w których głównym bohaterem jest drób.

Bogaty przekrój działań komunikacyjnych

Zasadnicze treści w ramach kampanii informacyjnej przekazywane będą za pośrednictwem różnych kanałów informacyjnych we wszystkich sześciu krajach. Obejmują one: witrynę internetową www.eu-poultry.eu, obszerną broszurę informacyjną oraz platformy mediów społecznościowych tj. Facebook oraz Instagram. Planowane są również kampanie online w mediach cyfrowych oraz wydarzenia i działania oparte na współpracy z ekspertami projektu.

W Polsce Ambasadorami kampanii są: Sebastian Krauzowicz i Cristina Catese - doświadczeni i cenieni szefowie kuchni. W zespole ekspertów jest również Maciej Nowicki, szef kuchni w Muzeum Pałacu Jana III w Wilanowie oraz Aneta Łańcuchowska, dietetyk. W planach jest również prezentowanie kampanii na targach branżowych i dwóch wydarzeniach plenerowych. Pierwszym z nich jest udział kampanii w Międzynarodowych Targach Wyrobów Spożywczych POLAGRA FOOD w dniach 28.09-01.10.2020 w Poznaniu.

Sektor drobiowy w UE – Sprawdzony dostawca żywności w czasach koronawirusa

Koronakryzys uświadomił wielu mieszkańcom UE, jak ważną rolę dla społeczeństwa odgrywa nowoczesne rolnictwo. W obliczu poważnych wyzwań natury logistycznej, europejski sektor drobiowy wykazał się odpornością na kryzys, zapewniając stałe dostawy drobiu dla wszystkich obywateli UE. 

Uruchamiając wspólny program promocyjny, partnerzy starają się pokazać, że fundamentem produkcji mięsa drobiowego w UE jest silne prawodawstwo, które zapewnia wysoką jakość produktów. Konsumenci mogą czuć się bezpiecznie dokonując zakupu unijnego mięsa drobiowego – „Enjoy, it’s from Europe!”.

 

Czy chciałbyś dowiedzieć się więcej o dobrostanie zwierząt i zrównoważonej produkcji mięsa drobiowego w UE, o korzyściach żywieniowych wynikających ze spożywania mięsa drobiowego lub o różnych sposobach jego przyrządzania? Z przyjemnością prześlemy Ci najnowszy zestaw materiałów prasowych w formie elektronicznej.

 

Kontakt dla Mediów:

 

Kontakt do organizatora:

 

Sopexa S.A. Oddział w Polsce

 

Krajowa Rada Drobiarstwa – Izba Gospodarcza

Dorota Kubuj-Cereniewicz

 

Małgorzata Reszczyńska

Marta Kędel

Telefon: +48 784443237

 

Telefon: +48  605 344 993

Telefon: +48 601 548 976

e-mail: dorota.kubuj@sopexa.com

 

e-mail:
m.reszczynska@krd-ig.pl

e-mail:
m.kedel@krd-ig.pl

www.sopexa.com

 

www.krd-ig.com.pl

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Żywienie Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości
Żywienie Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Psychologia

Konsument

Otyłość i niedożywienie u seniorów często idą w parze. Źródłem problemu często tańsza, wysokoprzetworzona żywność

Niemal 64 proc. osób między 65. a 74. rokiem życia ma nadmierną masę ciała. Co piąty senior cierpi z powodu niedożywienia. Szczególną sytuacją jest taka, w której osoba starsza jest otyła, ale jednocześnie niedożywiona jakościowo. U źródeł problemów żywieniowych leżą z jednej strony mechanizmy związane z fizjologią starzenia się oraz różne choroby towarzyszące, a z drugiej – czynniki ekonomiczne i psychologiczne, takie jak samotność czy brak wystarczających środków. Eksperci zwracają uwagę na to, że ważne jest edukowanie i aktywizowanie seniorów, ponieważ zarówno otyłość, jak i niedożywienie prowadzą do poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Gwiazdy

Anna Powierza: Mimo wyniku wyborów prezydenckich z czasem będzie mniej podziałów w społeczeństwie. Chciałabym pierwszej damy, która stoi po stronie kobiet

Aktorka nie dziwi się, że wynik wyborów prezydenckich budzi tak ogromne emocje, bo przecież niemal równej połowie głosujących niezwykle trudno pogodzić się z tym, że nie wygrał właśnie ich faworyt. Eksperci zastanawiają się, jak będzie teraz wyglądał polityczny krajobraz, rządzący już podejmują pewne kroki, a Anna Powierza chce wierzyć, że nowy lokator Pałacu Prezydenckiego sprosta wyzwaniu i udowodni, że głos oddany na niego nie został zmarnowany. Na wysokości zadania powinna także stanąć jego żona.