TOO GOOD TO GO ŚWIĘTUJE 5. URODZINY PLAKATAMI Z… RESZTEK JEDZENIA!
Firma wpływu społecznego Too Good To Go świętuje pięć lat w Polsce. Od początku działalności użytkownicy aplikacji uratowali przed zmarnowaniem 11 mln Paczek Niespodzianek. Urodziny to jednak nie tylko czas podsumowań, ale i wyjątkowej celebracji. Przez cały miesiąc entuzjaści rozwiązań zero waste mogą zdobyć plakaty wyprodukowane z… resztek jedzenia!
Po pięciu latach w Polsce z aplikacji Too Good To Go korzysta 3,5 mln użytkowników. Każdego dnia mogą odbierać nadwyżki jedzenia w formie Paczki Niespodzianki z ponad 6 200 miejsc takich jak kawiarnie, piekarnie, warzywniaki, sklepy wielkopowierzchniowe czy stacje paliw. To rozwiązanie, dzięki któremu wygrywają wszyscy. Użytkownicy, którzy cieszą się dobrym jedzeniem za mniej, biznesy spożywcze, bo nie odnotowują strat. Zwycięska jest również planeta. Każda uratowana Paczka Niespodzianka (1kg) to uniknięte emisje CO2e i oszczędność zasobów: 810 litrów wody i 2.8 m2 gruntów, które nie zostały wykorzystane na marne.
Resztki jedzenia? To się nie może zmarnować!
W Polsce aż 60% jedzenia, czyli 92 kg na osobę rocznie, marnuje się w naszych domach. Najczęściej w wyrzucamy pieczywo (62,9%), świeże owoce (57,4%), warzywa (56,5%), wędliny (51,6%) i napoje mleczne (47,3%)[1]. Dlatego z okazji 5. urodzin Too Good To Go inspiruje do niemarnowania jedzenia plakatami wyprodukowanymi z… resztek jedzenia. Do produkcji papieru, z którego wykonano plakaty, wykorzystano pozostałości m.in. cytrusów, kiwi, kukurydzy, migdałów, oliwek, orzechów laskowych, kawy, wiśni czy winogron. Plakat to “ściągawka” i zbiór przydatnych trików na przechowywanie żywności w domu. Zdobyć je może każdy.
Jak otrzymać plakat z resztek jedzenia?
● Od 10 czerwca do końca miesiąca w warszawskiej kawiarni STOR Café dostępny będzie urodzinowy stolik Too Good To Go. Wystarczy przy nim usiąść i… połączyć kropki (dosłownie).
● W dniach 17-23 czerwca plakaty zostaną dołączone do Paczek Niespodzianek sieci kawiarni Green Cafè Nero, Costa Coffee a także do wybranych paczek od North Food, MOD dounts, Wege Siostry, Pan Pomidor, Vege Kiosk, Il Panificio Bakery & Coffee, Pracownia Smaku, Nakielny, Mocno Nadziane.
● Od 24-28 czerwca na Instagramie Too Good To Go zorganizowany zostanie konkurs.
Misją Too Good To Go od początku działalności jest inspirowanie do niemarnowania jedzenia. 5. urodziny to idealny moment, by uczcić imponujący wynik 11 000 ton jedzenia, które nie trafiło do kosza dzięki naszym zaangażowanym użytkownikom i partnerom. To również świetna okazja, by przypomnieć, że nawet małe codzienne działania mogą mieć ogromny wpływ - mówi Anna Podkowińska-Tretyn, Country Directorka Too Good To Go.
Już od 5 lat Too Good To Go prowadzi działania edukacyjne w Polsce i realnie przyczynia się do zmniejszenia skali marnowanego jedzenia. Globalnie ratuje 4 posiłki na sekundę. W tym samym czasie aż 80 000 ląduje w koszu. Odpady żywnościowe, które trafiają na wysypiska powodują powstawanie metanu. Każdy 1 kg odpadów spożywczych na wysypisku generuje 1,1 kg emisji CO2e pochodzącej z metanu (EPA, 2023). Wciąż jest miejsce na jeszcze większy wpływ.
[1] Badania przygotowane przez Program Racjonalizacji i Ograniczenia Marnotrawstwa Żywności (PROM).

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.