Toyotą Hilux na Południowy Biegun Niedostępności
Ekspedycja Arctic Trucks dotarła do Bieguna Niedostępności na Antarktydzie, na którym panuje najniższa średnia temperatura na Ziemi: -58,2°C. Wyprawa była możliwa dzięki specjalnie przygotowanym przez islandzką firmę Hiluxom w wersji 4x4 i 6x6.
Wyprawa rozpoczęła się w Punta Arenas w Chile 3 stycznia i zakończyła w Cape Town w RPA pod koniec stycznia. Załoga wyruszyła w podróż Toyotami Hilux, specjalnie przygotowanymi przez tunerów firmy. W tę ekstremalną podróż wybrali się Hlynur Sigurðsson i Eiður Smári Valsson z Arctic Trucks, do których dołączyła jedna podróżniczka i dwóch podróżników z Rosji. Jest to pierwsza załoga, która przeprawiła się przez Antarktydę z Lodowca Szelfowego Ronne na Lodowiec Szelfowy Fimbul przez Biegun Południowy. Biegun Niedostępności został dodany do trasy jako dodatkowe osiągnięcie. Była to już druga wyprawa zespołu Arctic Trucks do Antarktycznego Bieguna Niedostępności. Poprzednim razem załoga islandzkiej firmy tuningowej dotarła tam w styczniu 2011 roku.
Arctic Trucks – specjaliści od arktycznych warunków
W tegorocznej ekspedycji wziął udział sześciokołowy Hilux z napędem na wszystkie koła. Zastosowano w nim 44-calowe koła Dick Cepec i opony AT/Nokian. Ten samochód pokonał na Antarktydzie już dziesiątki tysięcy kilometrów w wyprawach naukowych i przygodowych. Zanim wyruszył do Bieguna Niedostępności, już 10 razy zatrzymywał się na Biegunie Południowym w drodze między Lodowcem Rossa a Lodowcem Ronne. Drugi samochód to najnowszy model Hiluxa we flocie Arctic Trucks, wyposażony w nowe, świetnie dostosowane do jazdy po śniegu i lodzie opony AT/Nokian.
Obecnie na Antarktydzie pracuje 27 samochodów opracowanych przez Arctic Trucks. Cztery z nich należą do firmy, zaś pozostałe zostały kupione przez stacje badawcze i inne zespoły z różnych krajów. Samochody Arctic Trucks wielokrotnie udowodniły swoją odporność na antarktyczne warunki, zdolność do szybkiej jazdy po śniegu i lodzie oraz oszczędności paliwa.
Hilux – najbardziej użytkowy pick-up świata
Hilux 8. generacji to trwały, odporny na uszkodzenia i niezawodny pick-up, zbudowany na nowej, wzmocnionej ramie. Został opracowany zarówno z myślą o ciężkiej pracy w trudnych warunkach, jak i o jeździe rekreacyjnej. Dlatego jego twórcy z jednej strony zwrócili uwagę na sztywną konstrukcję, wzmocnienia zawieszenia i bagażnika oraz dzielność terenową, a z drugiej na systemy elektronicznego wsparcia podczas jazdy w terenie, komfortową 5-miejscową kabinę w standardzie współczesnych SUV-ów oraz nowoczesne systemy bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.
Hilux ma długość 5330 mm, szerokość 1855 mm i rozstaw osi 3085 mm. Podwójna kabina z dwoma rzędami siedzeń zapewnia komfort podróży 5 osobom. Przedział ładunkowy ma wymiary 1555 mm na 1540 mm i ładowność co najmniej 1000 kg. Samochód może ciągnąć przyczepę o masie do 3,2 tony. Pod maską pracuje 2,4-litrowy silnik z serii Global Diesel o mocy 150 KM i 400 Nm momentu obrotowego w zakresie 1600-2000 obr./min., w konfiguracji z 6-stopniową, manualną lub automatyczną skrzynią biegów, z napędem na przednią oś lub wszystkie koła.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.