Toyota najczęściej wyszukiwaną marką na świecie w 2020 roku
Google nie tylko ułatwia wyszukiwanie informacji w internecie, ale także analizowanie trendów w zainteresowaniach ludzi na całym świecie. Portal comparethemarket.com.au skorzystał z tego narzędzia, by sprawdzić, którymi markami samochodowymi interesują się internauci. W 2020 roku ich uwaga w największym stopniu skupiała się na Toyocie. Japońska marka była najczęściej ze wszystkich marek motoryzacyjnych wpisywana w okienko wyszukiwarki Google w 55 ze 158 analizowanych krajów.
Toyota na pierwszym miejscu
Liczba krajów, w których Toyota cieszyła się największym zainteresowaniem internautów, wzrosła z 28 w 2019 roku do 55 w 2020. Oznacza to, że w 34,8% wszystkich przeanalizowanych krajów najczęściej szukano informacji o tej marce. Tym samym Toyota prześcignęła BMW, które choć w 2019 roku zanotowało rekordową popularność i było numerem 1 w aż 118 państwach, to w 2020 roku budziło największe zainteresowanie w 34 krajach.
W 2020 roku Toyota zdominowała branżę motoryzacyjną w internecie m.in. w Australii i Nowej Zelandii, Rosji, Mongolii i Pakistanie, a także w Azji Południowo-Wschodniej, dużej części Afryki, kilku krajach Ameryki Południowej i Środkowej, na Islandii i oczywiście w Japonii.
Analitycy portalu comparethemarket.com.au przypuszczają, że popularność Toyoty w minionym roku wynikała z dużej liczby premier unikalnych samochodów. Nowy GR Yaris, który przedefiniował segment hot hatchów, wodorowa Toyota Mirai o zupełnie nowej konstrukcji i zasięgu zwiększonym o 30% czy elektryczny dwuosobowy mikrosamochód Toyota C+pod to tylko niektóre przykłady. Jednocześnie na liczbę wyszukiwań w internecie na pewno miała wpływ ogromna popularność Corolli i RAV4, które pomogły Toyocie utrzymać pozycję najczęściej kupowanej marki samochodowej na świecie. A biorąc pod uwagę, że w obliczu pandemii część sprzedaży samochodów przeniosła się do kanałów on-line, silna pozycja Toyoty na rynku musiała przełożyć się na ruch w internecie.
BMW nadal popularne
Niezwykły skok popularności BMW w 2019 roku (nr 1 w 118 krajach) był wydarzeniem jednorazowym i w 2020 roku bawarska marka wróciła mniej więcej do poziomu z 2018 roku, zajmując w 2020 roku pierwsze miejsce w 34 krajach. Niemniej BMW nadal cieszy się bardzo dużą popularnością internautów i zajmuje drugie miejsce w rankingu podsumowującym ruch internetowy w ubiegłym roku. Na pewno powodem do satysfakcji dla zarządu spółki jest przewaga w Niemczech, gdzie konkurują o uwagę swoich rodaków z koncernem Volkswagena. Marka z Monachium cieszy się największym zainteresowaniem w wielu krajach Europy, jak choćby Wielka Brytania, Hiszpania, Norwegia czy Grecja, a także w RPA i na Madagaskarze.
Kraje, które wspierają własne marki
Podobnie jak dwa lata temu, również w roku ubiegłym wiele marek cieszyło się szczególną popularnością w swoich ojczystych krajach. Tak było w przypadku Japonii (Toyota), Niemiec (BMW), USA (Ford) i Korei (Hyundai), ale najwyraźniej na konsumenckim patriotyzmie korzystają także mniejsze europejskie marki. W Szwecji najwięcej zapytań w wyszukiwarce dotyczy Volvo, we Włoszech – Fiata, a we Francji – Peugeota. Nie może tego natomiast o sobie powiedzieć Seat, jako że Hiszpanie większym zainteresowaniem obdarzyli BMW, Maruti ani Tata, od których mieszkańcy Indii woleli czytać o samochodach marki Kia, ani żadna z licznych chińskich marek, od których bardziej interesująca dla Chińczyków była włoska marka Alfa Romeo.
Patryk Mikiciuk,Cyber Marian i plenerowa scena muzyki trance - AIR MOTO SHOW
Przygotowanie do sezonu rowerowego: bike days w Elektrowni Powiśle
Niterra przedłuża współpracę ze Scuderia Ferrari
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Muzyka
Wojciech „Łozo” Łozowski: Ruszam z moim solowym projektem, ale nie mam już potrzeby bycia gwiazdorem jak kiedyś. Nowe utwory tworzyłem w różnych stanach emocjonalnych
Wokalista ma sporo muzycznych planów na najbliższe miesiące, szykuje bowiem oryginalny projekt solowy. Już niebawem premierę będzie miał jego najnowszy utwór. Właśnie realizowany jest teledysk. Wojciech „Łozo” Łozowski cieszy się na ten nowy etap swojej kariery i choć teraz o wiele spraw będzie musiał zadbać sam, to jednak bez wahania stawia czoła nowym wyzwaniom i wierzy, że to jest właśnie jego czas. Na autorskiej płycie znajdą się piosenki, które tworzył przez kilka ostatnich lat.
Psychologia
Beata Pawlikowska: To wszystko, czego doświadczyłam w dżungli amazońskiej, wstrząsnęło mną i pokazało mi prawdę o sobie samej. To właśnie był początek zmian w moim życiu
Pisarka preferuje podróżowanie w pojedynkę. Lubi wyjeżdżać w trudne, niedostępne rejony świata, bo takie wyprawy są także podróżą w głąb siebie. Chociażby w dżungli amazońskiej przekonała się, że decyzje, jakie podejmujemy na różnych etapach naszego życia, wynikają właśnie z naszego postrzegania samych siebie i świata. A z kolei to postrzeganie zależy od podświadomych przekonań, które są naszym wewnętrznym programem wgranym w dzieciństwie. W swojej książce zatytułowanej „Kody podświadomości” podróżniczka tłumaczy, że jeśli ktoś podświadomie wierzy na przykład w to, że nie ma prawa do szczęścia i jest gorszy od innych, to jego życiowa droga będzie właśnie wiernym odbiciem tych przekonań.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.