Komunikaty PR

Toyota przywołuje wspomnienia. GT86 w specjalnej wersji Black Limited

2020-03-17  |  17:00
Biuro prasowe

Był rok 1986. W radiu leciało Europe i utwór The Final Countdown, a w Azji z fabryk wyjeżdżały kolejne egzemplarze Toyoty AE86 Sprinter Trueno GT Apex w limitowanej wersji Black Limited. W hołdzie temu modelowi japoński producent prezentuje dziś Toyotę GT86 Black Limited.

 

Duch legendarnego Hachi-Roku

Wersja Black Limited była ostatnią specjalną odsłoną modelu AE86 Sprinter Trueno. Produkcję sportowej Corolli zakończono w następnym roku. Ale duch modelu przetrwał. Tylnonapędowa Toyota przyczyniła się do powstania zupełnie nowej i bardzo widowiskowej dyscypliny sportów motorowych – driftingu. Zaś miejsce w popkulturze zapewniła jej słynna japońska manga Initial D. Ideowym spadkobiercą słynnego Hachi-Roku (co po japońsku oznacza osiem-sześć) jest Toyota GT86. A w specjalnej wersji Black Limited nawiązuje do legendarnego AE86 jeszcze bardziej.

Czerń i złocisty brąz

Po oryginalnym Hachi-Roku w specjalnej wersji nowa Toyota GT86 Black Limited odziedziczyła przede wszystkim barwy. Samochód pokryto czarnym lakierem Crystal Black Silica, z którym kontrastują lekkie, aluminiowe obręcze w brązowo–złotym kolorze. Za ramionami skrywają się czerwone zaciski hamulcowe. Opcjonalnie na nadwoziu mogą znaleźć się również delikatne, złocisto-brązowe pasy.

W środku znajdziemy specjalne logo z napisem Black Limited, wyszyte brązowo-złotą nicią na desce rozdzielczej naprzeciwko pasażera. Uwagę zwracają również elementy wykończone materiałem Grand Luxe przypominającym zamsz. Siedzenia natomiast zostały pokryte naturalną skórą i Alcantarą. Te znajdujące się z przodu wyposażono dodatkowo w system podgrzewania.

Sportowe auto

Toyota AE86 słynęła ze świetnego, angażującego prowadzenia się. GT86 kontynuuje tę tradycję, a w wersji Black Limited inżynierowie Toyoty zwrócili szczególną uwagę na pewne pokonywanie zakrętów. Stąd amortyzatory Sachs oraz hamulce Brembo z wentylowanymi tarczami oraz 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i 2-tłoczkowymi z tyłu. Sportowy charakter samochodu podkreślają ponadto osłony podwozia, które poprawiają przepływ powietrza pod autem, spojler na pokrywie bagażnika oraz dobrze znane z tego modelu światło przeciwmgielne w stylu samochodów wyścigowych.

W symbolicznej liczbie

Powstało zaledwie 400 egzemplarzy oryginalnego AE86 Sprinter Trueno GT Apex Black Limited. Ale nowa Toyota GT86 Black Limited będzie jeszcze bardziej limitowana. Samochód zostanie wyprodukowany w symbolicznej – w dwóch znaczeniach – liczbie zaledwie 86 egzemplarzy. Połowa otrzyma 6-biegową, manualną skrzynię biegów, pozostałe auta będą dysponowały automatem. Samochód wyceniono na 3 518 600 jenów (ok. 130 tys. zł) za wersję z manualną przekładnią i równe 3 586 000 jenów (ok. 132 tys. zł) za egzemplarz z automatem. GT86 Black Limited jest dostępne wyłącznie na japońskim rynku.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać? Biuro prasowe
2025-04-07 | 15:00

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?

Rejestracja samochodu poza granicami Polski to temat, który wraca regularnie na fora motoryzacyjne i do rozmów przedsiębiorców. Choć może się wydawać, że to
Motoryzacja Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy
2024-12-30 | 12:00

Rower wodorowy odporny na mrozy - alternatywa na zimowe trasy

Jazda rowerem w sezonie zimowym stawia przed rowerzystami nie lada wyzwania, zwłaszcza gdy korzystają z jednośladów ze wspomaganiem elektrycznym. Klasyczne baterie litowo-jonowe w takich
Motoryzacja Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams
2024-12-19 | 12:00

Uber przekazał kierowczyni Mustanga - finał konkursu Uber Dreams

6,5 tys. historii, 75 dni napływających zgłoszeń, 11 finalistów i 1 zwycięzca, a w zasadzie zwyciężczyni – tak w liczbach prezentuje się finał konkursu Uber Dreams. Podczas

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.