Trendy w aranżacji tarasów i ogrodów
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Zbliżająca się wiosna przypomina o konieczności przeprowadzenia porządków wokół domu. Podpowiadamy, na jakie aranżacyjne trendy zwrócić w tym roku uwagę, by na sezon urządzić modny i w pełni funkcjonalny ogród bądź taras.
Rosnąca świadomość ekologiczna w polskim społeczeństwie w centrum uwagi stawia wszystko, co naturalne. Dlatego też w 2024 roku z otaczającą nas przyrodą harmonizować będzie także przestrzeń wokół domu. Drewno i rattan to materiały, którymi wypełnimi ogrodowy krajobraz. By jednak zachować ich piękno i funkcjonalność, szczególnie w odniesieniu do drewnianych powierzchni, trzeba je odpowiednio zabezpieczyć przed działaniem niekorzystnych warunków pogodowych. Wykonane z tego surowca meble warto zaimpregnować np. lakierobejcą Tikkurila Valtti Plus Complete, która zapewni ochronę drewna przed wilgocią, słońcem czy zmienną temperaturą, zaś podłogowe deski pomalować olejem, co pozwoli na dłużej zachować ich estetykę i funkcjonalność.
W tym sezonie w ogrodach i na tarasach nie zabraknie mebli w opływowych kształtach, np. w postaci stolików, krągłych dodatków i dekoracji. Jeśli dołożymy do tego tkaniny w brzoskwiniowych tonach, które według ekspertów ds. kolorów będą na topie w 2024 roku, modny aranżacyjny look w ogrodzie jest zagwarantowany.
Wiszące huśtawki w formie kokonów wpisujące się w modne obłości już wcześniej zadomowiły się na polskich balkonach i tarasach. I wszystko wskazuje na to, że w tym roku nie zejdą z aranżacyjnej sceny. Wykonane z rattanu czy technorattanu są urokliwą ozdobą ogrodowej przestrzeni, która zapewnia przy okazji komfortowy wypoczynek na świeżym powietrzu. Utrzymany w jasnych barwach kokon naturalnie współgra z ogrodową aranżacją, efektownie odznaczając się od ciemnej fasady pomalowanej farbą Tikkurila Valtti Opaque w kolorze 564X.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.