Komunikaty PR

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

2024-06-27  |  19:10
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Bielkiewicz
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
monika.bielkiewicz|goodonepr.pl| |monika.bielkiewicz|goodonepr.pl
+48 881 575 502
https://goodonepr.prowly.com/
Do pobrania inf.pras. ( 0.06 MB )

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są dłużej aktywne zawodowo, realizują swoje pasje i poszukują nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą im utrzymać niezależność i energię życiową. Prawie połowa osób w wieku 55 lat i starszych (49%) ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności. Najnowsze badanie przeprowadzone przez markę Electroride pokazuje, że są także gotowi do korzystania z innowacji technologicznych, w tym z mikromobilności. Współczesny senior jest nowoczesny i otwarty na niekonwencjonalne formy transportu.

Coraz większy odsetek populacji to osoby w wieku senioralnym. Większość państw europejskich przekroczyła próg starczości demograficznej, który został określony przez ONZ na poziomie 14% udziału obywateli 65+[1]. W związku z tym gospodarka wielu krajów również się zmienia, dostosowując swoje działania do ewoluujących potrzeb społecznych w zakresie opieki zdrowotnej, zatrudnienia czy transportu.

Dodatkowo, jak wynika z raportu „Nastroje Polaków 2024”[2], 49% respondentów w wieku 55+ ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności – deklaruje poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia, co przekłada się na ich aktywność społeczną i otwartość na nowe technologie oraz rozwiązania, które mogą znacząco poprawić ich jakość życia. Sprzyja to także większej gotowości do adaptacji i eksperymentowania z nowoczesnymi formami transportu, takimi jak mikromobilność, co może znacząco zwiększyć ich samodzielność.

Badania potwierdzają niezależność seniorów

Badanie[3] przeprowadzone na zlecenie marki Electroride przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna ukazuje seniorów jako niezależnych i chętnych do korzystania z nowoczesnych technologii. Aż 90% ankietowanych twierdzi, że nie potrzebuje pomocy innych osób, aby wyjść z domu. Co więcej, seniorzy nie deklarują poczucia wykluczenia komunikacyjnego, co świadczy o ich dużej samowystarczalności.

Odkąd w 2017 roku założyliśmy markę Electroride, obserwujemy rosnącą zmianę zachodzącą w nawykach komunikacyjnych osób starszych. Coraz większa liczba naszych klientów, to właśnie seniorzy, którym zależy na własnej niezależności i mobilności. Chętnie wybierają zarówno pojazdy czterokołowe o otwartym nadwoziu, jak również elektryczne minicary, które zastępują im tradycyjne samochody. Silversi coraz śmielej adaptują nowe rozwiązania, które umożliwiają im aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. Chętnie jeżdżą do parku, na spotkania z przyjaciółmi, czy samodzielnie załatwiają prywatne sprawy, nie będąc zależnymi od innych członków rodziny – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Mikromobilność rozwiązaniem dla pokolenia Silver

63% respondentów w wieku 55+ korzysta z samochodu jako głównego środka transportu, a wśród mieszkańców terenów wiejskich odsetek ten rośnie do 76%. Wskazuje to na duże zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne, które są zarówno praktyczne, jak i powszechnie dostępne. Mikromobilność stanowi doskonałą alternatywę, oferując elastyczność w przemieszczaniu się, co jest szczególnie cenne w miejscach o ograniczonej infrastrukturze publicznego transportu. Z badania wynika, że aż 57% seniorów chciałoby korzystać z pojazdów elektrycznych, gdyby miało taką możliwość, co dowodzi, że jest to pokolenie otwarte na nowinki, szczególnie gdy ich dodatkowym atutem jest ekonomiczność oraz mniejszy wpływ na środowisko.

– Mikromobilność wpisuje się w trend ekologicznego i ekonomicznego podejścia do życia, co jest szczególnie ważne dla nowoczesnych seniorów dbających o swoje zdrowie i środowisko. Pojazdy elektryczne są odpowiedzią na te potrzeby, oferując prostotę obsługi, niższe koszty utrzymania oraz minimalny wpływ na środowisko. Badanie wykazało, że 51% seniorów uważa, iż takie pojazdy idealnie wpisują się w ich potrzeby komunikacyjne, co wyraźnie wskazuje na gotowość adaptacji tej grupy do nowych form transportowych – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Jak wynika z badania, na terenach wiejskich, gdzie komunikacja publiczna często nie istnieje lub jest bardzo ograniczona, entuzjazm do nowych technologii jest jeszcze większy – 64% respondentów jest zainteresowanych taką formą przemieszczania się.

Seniorzy stają się coraz bardziej mobilni i niezależni, co stanowi doskonałą okazję dla branży mikromobilności do dostosowania swojej oferty do potrzeb tego rosnącego segmentu rynku. Dostępność i wygoda pojazdów elektrycznych, spełniają oczekiwania osób starszych, oferując im komfort i ekonomiczne rozwiązania, które są dla nich kluczowe. Mikromobilność nie tylko odpowiada na potrzeby seniorów, ale również umożliwia im utrzymanie aktywnego i niezależnego stylu życia, będąc jednocześnie przyjaznym środowisku i nowoczesnym wyborem.

 


[1] https://books.google.pl/books?hl=pl&lr=&id=LXhMEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=pokolenie+silver&ots=pZZHqFiGhj&sig=uuYAaEn3zNTQ27c-_Zj9iXHj_Cc&redir_esc=y#v=onepage&q=pokolenie%20silver&f=false

[2] Badanie Nastroje Polaków 2024 przeprowadzone przez Open Research, Kwiecień 2024, metodą CAWI na reprezentatywnej grupie N=1088

[3] Badanie przeprowadzone przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna w kwietniu 2024 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie liczącej N=315 osób w wieku od 55 lat wzwyż.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję Biuro prasowe
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona
Styl życia Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
2025-02-19 | 13:30

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania

Pokolenie Z wkroczyło na rynek pracy, wnosząc na niego świeżą energię, pomysły i… oczekiwania. A te determinują podejście pracodawców do szeroko pojętego zarządzania

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Moda

Infrastruktura

Mazowsze turystycznie radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Odwiedzających przyciąga już nie tylko Warszawa

Województwo mazowieckie jest liderem pod względem liczby turystów. W ubiegłym roku odwiedziło je prawie 7 mln gości. I choć lokomotywą ruchu turystycznego pozostaje Warszawa, to coraz więcej osób wybiera zwiedzanie regionu w wolniejszym tempie niż w stolicy i bliżej natury. Mazowsze od lat postrzegane było jako idealny kierunek na mikrowyprawę, ale teraz przybywa osób, które chcą się tu zatrzymać na dłużej niż 1–2 dni.

Muzyka

Wiktor Dyduła: Produkcja płyt i nagrywanie teledysków są niezwykle kosztowne. Jeśli nie ma pomocy wytwórni fonograficznej, można założyć zbiórkę na ten cel

Wokalista przyznaje, że często na barkach artystów jest nie tylko przygotowanie materiału na płytę, ale także zebranie pieniędzy na jej nagranie, produkcję i wszelkie działania promocyjne. To wszystko sporo kosztuje. On sam może w tej kwestii liczyć na wsparcie wytwórni fonograficznej, więc jest mu łatwiej, natomiast ci, którzy są zdani sami na siebie, mają twardy orzech do zgryzienia. Dlatego też Wiktor Duduła pochwala chociażby zakładanie publicznych zbiórek na taki cel.