Komunikaty PR

Trendy wśród pokolenia Silver – 57% seniorów chce korzystać z mikromobilności

2024-06-27  |  19:10
Biuro prasowe
Kontakt

Monika Bielkiewicz
Good One PR

Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
monika.bielkiewicz|goodonepr.pl| |monika.bielkiewicz|goodonepr.pl
+48 881 575 502
https://goodonepr.prowly.com/
Do pobrania inf.pras. ( 0.06 MB )

Starzenie się społeczeństw jest zjawiskiem globalnym, jednak dzisiejsze pokolenie Silver, znacząco różni się od niegdysiejszych seniorów. Osoby starsze coraz częściej są dłużej aktywne zawodowo, realizują swoje pasje i poszukują nowoczesnych rozwiązań, które pozwolą im utrzymać niezależność i energię życiową. Prawie połowa osób w wieku 55 lat i starszych (49%) ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności. Najnowsze badanie przeprowadzone przez markę Electroride pokazuje, że są także gotowi do korzystania z innowacji technologicznych, w tym z mikromobilności. Współczesny senior jest nowoczesny i otwarty na niekonwencjonalne formy transportu.

Coraz większy odsetek populacji to osoby w wieku senioralnym. Większość państw europejskich przekroczyła próg starczości demograficznej, który został określony przez ONZ na poziomie 14% udziału obywateli 65+[1]. W związku z tym gospodarka wielu krajów również się zmienia, dostosowując swoje działania do ewoluujących potrzeb społecznych w zakresie opieki zdrowotnej, zatrudnienia czy transportu.

Dodatkowo, jak wynika z raportu „Nastroje Polaków 2024”[2], 49% respondentów w wieku 55+ ma pozytywne nastawienie do swojej codzienności – deklaruje poczucie bezpieczeństwa i zadowolenia, co przekłada się na ich aktywność społeczną i otwartość na nowe technologie oraz rozwiązania, które mogą znacząco poprawić ich jakość życia. Sprzyja to także większej gotowości do adaptacji i eksperymentowania z nowoczesnymi formami transportu, takimi jak mikromobilność, co może znacząco zwiększyć ich samodzielność.

Badania potwierdzają niezależność seniorów

Badanie[3] przeprowadzone na zlecenie marki Electroride przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna ukazuje seniorów jako niezależnych i chętnych do korzystania z nowoczesnych technologii. Aż 90% ankietowanych twierdzi, że nie potrzebuje pomocy innych osób, aby wyjść z domu. Co więcej, seniorzy nie deklarują poczucia wykluczenia komunikacyjnego, co świadczy o ich dużej samowystarczalności.

Odkąd w 2017 roku założyliśmy markę Electroride, obserwujemy rosnącą zmianę zachodzącą w nawykach komunikacyjnych osób starszych. Coraz większa liczba naszych klientów, to właśnie seniorzy, którym zależy na własnej niezależności i mobilności. Chętnie wybierają zarówno pojazdy czterokołowe o otwartym nadwoziu, jak również elektryczne minicary, które zastępują im tradycyjne samochody. Silversi coraz śmielej adaptują nowe rozwiązania, które umożliwiają im aktywne uczestnictwo w życiu społecznym i kulturalnym. Chętnie jeżdżą do parku, na spotkania z przyjaciółmi, czy samodzielnie załatwiają prywatne sprawy, nie będąc zależnymi od innych członków rodziny – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Mikromobilność rozwiązaniem dla pokolenia Silver

63% respondentów w wieku 55+ korzysta z samochodu jako głównego środka transportu, a wśród mieszkańców terenów wiejskich odsetek ten rośnie do 76%. Wskazuje to na duże zapotrzebowanie na rozwiązania mobilne, które są zarówno praktyczne, jak i powszechnie dostępne. Mikromobilność stanowi doskonałą alternatywę, oferując elastyczność w przemieszczaniu się, co jest szczególnie cenne w miejscach o ograniczonej infrastrukturze publicznego transportu. Z badania wynika, że aż 57% seniorów chciałoby korzystać z pojazdów elektrycznych, gdyby miało taką możliwość, co dowodzi, że jest to pokolenie otwarte na nowinki, szczególnie gdy ich dodatkowym atutem jest ekonomiczność oraz mniejszy wpływ na środowisko.

– Mikromobilność wpisuje się w trend ekologicznego i ekonomicznego podejścia do życia, co jest szczególnie ważne dla nowoczesnych seniorów dbających o swoje zdrowie i środowisko. Pojazdy elektryczne są odpowiedzią na te potrzeby, oferując prostotę obsługi, niższe koszty utrzymania oraz minimalny wpływ na środowisko. Badanie wykazało, że 51% seniorów uważa, iż takie pojazdy idealnie wpisują się w ich potrzeby komunikacyjne, co wyraźnie wskazuje na gotowość adaptacji tej grupy do nowych form transportowych – podsumowuje Maciej Płatek, Prezes Zarządu firmy Electroride.

Jak wynika z badania, na terenach wiejskich, gdzie komunikacja publiczna często nie istnieje lub jest bardzo ograniczona, entuzjazm do nowych technologii jest jeszcze większy – 64% respondentów jest zainteresowanych taką formą przemieszczania się.

Seniorzy stają się coraz bardziej mobilni i niezależni, co stanowi doskonałą okazję dla branży mikromobilności do dostosowania swojej oferty do potrzeb tego rosnącego segmentu rynku. Dostępność i wygoda pojazdów elektrycznych, spełniają oczekiwania osób starszych, oferując im komfort i ekonomiczne rozwiązania, które są dla nich kluczowe. Mikromobilność nie tylko odpowiada na potrzeby seniorów, ale również umożliwia im utrzymanie aktywnego i niezależnego stylu życia, będąc jednocześnie przyjaznym środowisku i nowoczesnym wyborem.

 


[1] https://books.google.pl/books?hl=pl&lr=&id=LXhMEAAAQBAJ&oi=fnd&pg=PP1&dq=pokolenie+silver&ots=pZZHqFiGhj&sig=uuYAaEn3zNTQ27c-_Zj9iXHj_Cc&redir_esc=y#v=onepage&q=pokolenie%20silver&f=false

[2] Badanie Nastroje Polaków 2024 przeprowadzone przez Open Research, Kwiecień 2024, metodą CAWI na reprezentatywnej grupie N=1088

[3] Badanie przeprowadzone przez Ogólnopolski Panel Badawczy Ariadna w kwietniu 2024 r. Badanie przeprowadzono metodą CAWI na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie liczącej N=315 osób w wieku od 55 lat wzwyż.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Styl życia Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym Biuro prasowe
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Styl życia „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
2025-04-22 | 13:00

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na
Styl życia Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
2025-02-27 | 15:00

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Gwiazdy

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Muzyka

Alicja Węgorzewska: Czuję się ambasadorką polskiej kultury. Czasami dokonuję niepopularnych wyborów, ale moje pomysły są bardzo odkrywcze

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej została uhonorowana prestiżową nagrodą ShEO Awards 2025 w kategorii „Ambasadorka polskiej kultury” i jak podkreśla, w stu procentach na nią zasłużyła. Przyznawane przez tygodnik „Wprost” wyróżnienie trafia bowiem do kobiet, które zmieniają świat, a Alicja Węgorzewska czyni to od lat, nadając polskiej kulturze operowej zupełnie nowy wymiar. Tym razem szczególne uznanie otrzymała za stworzenie i rozwijanie Festiwalu Mozart Junior. W tym roku odbywa się już jego szósta edycja.