Turcja osiągnęła rekordowe wyniki w turystyce na koniec trzeciego kwartału 2024
Synertime
Aleja Wyścigowa
02-681 Warszawa
e.potocka|synertime.pl| |e.potocka|synertime.pl
668132416
www.synertime.pl
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku Türkiye (Turcję) odwiedziło 49,2 mln osób, a przychody sektora turystycznego sięgnęły 46,9 mld dolarów. Liczba turystów wzrosła o 9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym, a przychody zwiększyły się o 7%. Dzięki pobiciu dotychczasowego rekordu liczby gości, kraj jest na dobrej drodze do przekroczenia założonego na koniec roku celu, wynoszącego 60 milionów odwiedzających.
Podczas konferencji prasowej w Stambule tureckie Ministerstwo Kultury i Turystyki zaprezentowało wyniki sektora turystycznego za trzeci kwartał 2024 roku. Minister kultury i turystyki, Mehmet Nuri Ersoy, poinformował, że liczba odwiedzających Türkiye (Turcję) w pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku wzrosła o 9% rok do roku, osiągając 49,2 mln osób.
Przychody z turystyki w Türkiye (Turcji) w tym okresie zwiększyły się o 7%, osiągając 46,9 mld dolarów. Średnie dzienne wydatki jednego zagranicznego turysty wyniosły 107 dolarów. – Osiągnięte przez nas wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy są najwyższe w historii Republiki Turcji, dlatego wyznaczamy nowy cel na ten rok na poziomie 61 milionów odwiedzających – powiedział Minister Ersoy.
Polska wykazuje stabilny wzrost
W pierwszych dziewięciu miesiącach 2024 roku Türkiye (Turcję) odwiedziło 1 623 707 polskich turystów, co stanowi wzrost o 20,48% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 roku.
Stambuł i Antalya przyciągnęły turystów z całego świata i odnotowały znaczący wzrost
Największa metropolia Türkiye (Turcji), Stambuł, w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy przyjęła ponad 14 milionów turystów z całego świata, co oznacza wzrost o 7%. Główne atrakcje turystyczne Stambułu, zlokalizowane na Półwyspie Historycznym, w dzielnicach Taksim, Karaköy oraz wzdłuż Bosforu po europejskiej i azjatyckiej stronie miasta, gościły odwiedzających z ponad 200 krajów, z takich kontynentów jak Ameryka, Europa, Afryka, Australia i Azja. Antalya, znana jako „stolica tureckiej turystyki”, przyciągnęła ponad 13,3 miliona odwiedzających, utrzymując swoją pozycję lidera we wschodniej części wybrzeża Morza Śródziemnego.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.