Uparty jak nastolatek - czyli jak przekonać dziecko do noszenia okularów?
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Czasy, w których korzystanie z okularów korekcyjnych kojarzyło się z czymś wstydliwym, na szczęście już dawno za nami. Co więcej, okulary stały się nieodłącznym elementem modowych stylizacji. Odpowiednio dobrane do kształtu twarzy i charakteru oprawki mogą być znakiem rozpoznawczym, podkreślającym atuty użytkownika. Jednak co w sytuacji, w której nasze dziecko powinno nosić okulary – ale buntuje się i nie chce z nich korzystać? O skutecznych metodach argumentacji opowiada Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta oraz ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.
Wskaż idoli w okularach!
Jeśli u młodej osoby zostanie zdiagnozowana wada wzroku, jak najwcześniejsze rozpoczęcie korzystania z odpowiedniej korekcji jest niezwykle ważne. Dobrze dobrane szkła korekcyjne nie tylko poprawią jakość widzenia, ale przede wszystkim ograniczą postęp wady wzroku. Co robić w sytuacji, w której nasze dziecko z jakichś względów nie chce korzystać z okularów? Kluczem jest odpowiednio poprowadzona rozmowa z młodym człowiekiem. Skuteczne mogą okazać się proste argumenty, dzięki którym nastolatek sam stwierdzi, że warto nosić okulary i nie jest to „obciach”.
W pierwszej kolejności możemy zasugerować, że z niechcianego narzędzia korekcji wzroku prawdopodobnie korzystają także jego idole, artyści czy koledzy w szkole. Jeśli jest fanem popularnej serii książek o czarodzieju, warto zwrócić uwagę, że główny bohater miał charakterystyczne okulary. A co w przypadku gdy świat fantastyki nie jest na tyle autentyczny, aby zdołał przekonać nastolatka? Być może jego ulubiony artysta muzyczny występuje w okularach? Wskażmy to, czego dziecko samo nie zauważa, a już na tym poziomie może dojść do rewolucji w podejściu do okularów.
Sposób na wyrażenie siebie
Niezmiernie istotnym elementem całego procesu będzie sytuacja, w której nastolatek sam dobierze sobie oprawki ze względu na indywidualne preferencje – oczywiście w asyście specjalisty. Doprowadźmy do sytuacji, w której z okularów dziecko będzie tak samo dumne, jak z ulubionego T-shirtu czy innej części garderoby.
Dla młodych ludzi argumentacja dotycząca zdrowia nie zawsze jest skuteczna ponieważ często żyją oni iluzorycznym przeświadczeniem, że zawsze będą zdrowi i sprawni. Dlatego też w profesjonalnym salonie optycznym specjalista powinien wytłumaczyć potrzebę korekcji wzroku z medycznego punktu widzenia, umiejętnie rozmawiając z młodym, wymagającym klientem. Dokładny wywiad o stylu życia jest bardzo pomocny. Jeśli nastolatek zdradzi, że jest ekstrawertykiem, lubi ukazywać siebie i boi się, że okulary popsują jego wizerunek, zaproponujemy mu modne i młodzieżowe oprawki, odpowiadające na te potrzeby. Z drugiej strony, w obawie nastolatka przed zauważaniem okularów, specjalista może zaproponować bardzo delikatne oprawki, które będą niemal niezauważalne, a dodatkowo podkreślą naturalne rysy twarzy noszącej je osoby. Oczywiście optyk zaproponuje rozwiązanie kompleksowe i skuteczne – finalny produkt musi odpowiednio przylegać do twarzy, nie może się zsuwać czy utrudniać jakichkolwiek codziennych zajęć użytkownika. Ważne, aby nastolatek czynnie brał udział w doborze swoich przyszłych okularów i wyszedł z salonu z poczuciem podjęcia dobrej decyzji – komentuje Małgorzata Leszczyńska, optyk i optometrysta, ekspert Krajowej Rzemieślniczej Izby Optycznej.
Rozsądek na ostatnim miejscu…?
Choć argumenty dotyczące zdrowia czy jego profilaktyki mogą okazać się najmniej przekonujące, nie może ich zabraknąć. Być może w pierwszym momencie rozmowy nie będzie to budziło jego zainteresowania, ale po odpowiednim przedstawieniu tego tematu i zwróceniu uwagi jak ważne jest noszenie okularów dla jakości widzenia, w przyszłości może się okazać, że zachęci to nasze dziecko do korekcji wzroku. Jeśli uda się już doprowadzić do sytuacji, w której nastolatek mimo wcześniejszych oporów zakłada oprawy, należy użyć kilku komplementów, które wciągną go w dalsze przymierzanie. Jednocześnie pochwalmy także jego wybór – aby czuło, że jego poczucie estetyki i stylu bycia jest doceniane. Nie każdy kształt oprawek pasuje do każdego typu urody – natomiast profesjonalista optyk w salonie optycznym, pomoże wybrać indywidualnie dopasowane rozwiązania. Dlatego okulary nie powinny być kupowane pospiesznie, w mało zaufanych miejscach, nastawionych wyłącznie na szybką sprzedaż zazwyczaj drogich produktów znanych marek, tylko w sprawdzonych salonach optycznych. Warto wybrać salony optyczne zrzeszone w cechu rzemieślniczym, które potwierdza umiejętności i doświadczenie osób tam pracujących.

Wpływ stosowania pestycydów na zdrowie ludzi i środowisko

Organizacje kobiece apelują do Ministerstwa Zdrowia o działania na rzecz dostępu do antykoncepcji awaryjnej

Zrób sercu przysługę tego lata
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.