Komunikaty PR

Urządzamy ekologiczną kuchnię w duchu minimalizmu

2024-05-07  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Moda na ekologiczne wnętrza to nie chwilowy zwrot ku naturze, lecz zbiór świadomych i zrównoważonych rozwiązań w projektowaniu przestrzeni, które wpływają na codzienne życie. Pokazujemy, co oznacza ekologia w kuchni i jak urządzić takie wnętrze.

Zarówno klienci, jak i producenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu swoich wyborów na planetę. Ekologia we wnętrzarstwie to przede wszystkim stawianie na trwałe i niezawodne rozwiązania, które posłużą przez długie lata. Zwracamy też uwagę na materiały, z jakich zostały wykonane elementy, po które sięgamy oraz ich pochodzenie. Ekologia i minimalizm idą w parze, zrównoważone rozwiązania wykluczają nadmiar.

Trwałe elementy ze zrównoważonych źródeł

Przystępując do urządzania ekologicznej kuchni, zwróćmy uwagę na surowce i komponenty użyte do ich wyprodukowania. Stawiając na ponadczasowe rozwiązania, sięgajmy po trwałe, naturalne materiały takie jak drewno czy kamień, a także tworzywa pochodzące z recyklingu. Dotyczy to poszczególnych elementów mebli — szafek, płyt, blatów, frontów, a także okuć meblowych. — Możemy wybierać spośród produktów, które są zrobione z przetworzonych materiałów i w 100% nadają się do recyklingu — zaznacza Kinga Przymuszała, ekspertka ds. oświetlenia i okuć meblowych Häfele. — Systemy takie, jak nasze półki narożne Trigon są produkowane z wykorzystaniem własnej lub zielonej energii elektrycznej, a 95 proc. ich komponentów powstaje w Europie. Ponadto mają o 40 proc. niższy ślad CO2 w porównaniu z podobnymi rozwiązaniami. Warto też sprawdzić, czy nasze wybory posiadają certyfikacje świadczące o wpływie wykorzystywanych materiałów na środowisko. Co ważne, w styczniu tego roku Parlament Europejski zatwierdził dyrektywę Green Claims, dzięki której producenci nie będą mogli używać określeń typu „ekologiczny”, „bio”, „eko-friendly” bez poparcia ich odpowiednimi certyfikatami. 

Minimalizm to funkcjonalność

Kuchnia minimalistyczna odznacza się funkcjonalnymi rozwiązaniami. To nie tylko umiejętne wydzielenie w pomieszczeniu poszczególnych stref — gotowania, przechowywania czy zmywania  — ale także zastosowanie sprytnych, choć często niewidocznych środków. Mogą pomóc maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń oraz oszczędzić czas potrzebny później do przygotowywania posiłków czy sprzątania po gotowaniu. — Przykładem mogą być szuflady Matrix S Slim Häfele, które ze swoimi cienkimi, 13 mm bokami, oferują dodatkową przestrzeń, nie tracąc na stabilności i nośności, która dochodzi do 35 kg. Klienci otrzymują możliwość bardziej efektywnego wykorzystania nawet niewielkiej przestrzeni w minimalistycznym designie — ocenia Kinga Przymuszała. Z kolei niska waga i nieduży rozmiar produktu to nie tylko mniejsze zużycie surowców, ale także oszczędność miejsca przy magazynowaniu czy zużycia paliwa podczas transportu. — Konstrukcje półek, takich jak Trigon czy szafek Matrix oszczędzają zasoby, a jednocześnie oferują większą powierzchnię do porównywalnych produktów — dodaje ekspertka.

Segregacja i recykling

W nawyk wchodzi nam już segregowanie odpadów, które pozwala zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska, ułatwia recyklingowanie materiałów nadających się do ponownego wykorzystania, ale też obniża koszty wywozu śmieci. Warto sięgnąć po wygodne rozwiązania, które ułatwią nam codzienną dbałość o planetę. — Klienci mogą wybierać spośród szerokiej gamy koszy w różnych rozmiarach, dostępne są pojemniki z kilkoma komorami w zależności od potrzeb i miejsca — mówi ekspertka z Häfele. Warto pomyśleć o wnętrzu, w tym kuchni, jako o miejscu, które ma być nie tylko estetyczne, wygodne i funkcjonalne, ale także zaprojektowane w harmonii ze środowiskiem naturalnym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal Biuro prasowe
2024-07-25 | 13:00

Spektakularne metamorfozy z Beckers Designer Universal

Gdy potrzeba zmiany we wnętrzu ściera się z niechęcią do większego remontu, można postawić na kompromisowe rozwiązanie, jakim będzie metamorfoza jednego z mebli. Czy to ascetyczna
Dom KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją
2024-07-25 | 11:00

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją

KRISHOME FEN 78N - Okno z idealną proporcją W erze, gdy design czerpie inspirację z funkcjonalności, dobrze doświetlone domy i mieszkania stają się kluczem do codziennego komfortu.
Dom Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI
2024-07-25 | 09:00

Przydomowe „aquaparki” zyskują na popularności wśród Polaków - dane ERLI

Polscy konsumenci coraz chętniej inwestują w swoje ogrody, co widać wyraźnie w najnowszych danych drugiej największej platformy marketplace w Polsce, ERLI. Wynika z nich, że w drugim

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.