Veggie Challenge – idealny moment, by przejść na dietę roślinną
Veggie Challenge – idealny moment, by przejść na dietę roślinną
Trwa Veganuary, czyli miesiąc popularyzacji diety bezmięsnej. O korzyściach wynikających ze zmiany nawyków żywieniowych mogą przekonać się uczestnicy Veggie Challenge. Z roślinnymi przepisami Garden Gourmet i wsparciem ekspertów ProVeg ograniczenie spożycia mięsa lub rozbudowanie menu o nowe dania jest bardzo proste – i przyjemne.
30-dniowe wyzwanie kulinarne to doskonała okazja, by przekonać się do zalet diety bezmięsnej. Do inicjatywy Veggie Challenge, organizowanej podczas miesiąca kuchni roślinnej, dołączyło już ponad pół miliona uczestników z całego świata. Autorem akcji jest ProVeg – organizacja podnosząca świadomość żywieniową, której misją jest redukcja spożycia produktów odzwierzęcych o 50% do 2040 roku. W tym roku do Veggie Challenge dołącza Garden Gourmet: marka roślinnych alternatyw mięsa od Nestlé, popularna wśród wegan, wegetarian i fleksitarian.
– Miesiąc bez mięsa lub z jego ograniczoną ilością nie tylko będzie korzystny dla zdrowia, planety i zwierząt, ale także pozwoli wykształcić nowe umiejętności kulinarne i sprawi, że przygotowanie posiłków roślinnych będzie przyjemnością – mówi Bartosz Dmowski, CEE Business Development Manager Garden Gourmet – Na dedykowanej wyzwaniu platformie udostępniamy liczne porady i przepisy na różnorodne dania – m.in. wegańskiego burgera, wrapy z roślinnym sznyclem czy pizzę z warzywnymi klopsikami, do których spróbowania zachęcamy wszystkie osoby pragnące zmienić swoje nawyki żywieniowe.
Aby otrzymywać dzienną porcję ciekawostek i wskazówek dotyczących kuchni wegańskiej, wegetariańskiej czy fleksitariańskiej wystarczy zapisać się do wyzwania na stronie https://veggiechallenge.pl/garden-gourmet/. Każdy uczestnik Veggie Challenge może liczyć na dostęp do przepisów na pyszne roślinne dania oraz dawkę wiedzy i inspiracji nt. roślinnego stylu życia. Organizatorzy dzielą się poradami w jaki sposób odpowiedzialnie planować zakupy żywności oraz racjonalnie ją przechowywać. Dostępne są także statystyki, które dodatkowo motywują do podjęcia wyzwania: 30-dniowa dieta roślinna pozwala uratować życie 6 zwierząt, ograniczyć produkcję dwutlenku węgla o 62 kg, oszczędzić 39 tysięcy litrów wody i zachować do 80 m2 pól uprawnych.
Partner wyzwania – marka Garden Gourmet – oferuje produkty wegetariańskie i wegańskie (oparte o białko sojowe i białko z ciecierzycy) oraz specjalnie dobrane kompozycje innych składników roślinnych, a także przypraw i ziół. W Polsce dostępne są: Wegański Falafel, Klopsiki Warzywne, Fileciki Roślinne, Sensational Burger, Sensational Mielone, Nuggetsy Roślinne, Grillowany Filet Roślinny, Sznycel Roślinny, Klopsiki Roślinne, Burger Roślinny. Więcej informacji znajduje się na stronie: https://www.gardengourmet.pl/
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia z portfolio blisko 1600 produktów i prawie 70 marek, w tym m.in.: NESCAFĒ, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA oraz Purina. Nestlé działa na polskim rynku od 1993 roku. Firma zatrudnia aktualnie 5500 pracowników w 8 lokalizacjach.
Kontakt: |
Agnieszka Bieńko | Tel.: +48 600 040 315 | agnieszka.bienko@pl.nestle.com |
SERWIS NA GWIAZDKĘ MICHELIN – CZEGO SPODZIEWAĆ SIĘ W NAGRODZONEJ RESTAURACJI?
Kuchnie świata na talerzu z FRoSTA!
Egzotyczne podróże z Big-Active… bez wychodzenia z domu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Nie żyje Bogumiła Wander
Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy
Dom i ogród
Beata Pawlikowska: Wiele razy planowałam życie w różnych miejscach z dala od Polski. Kupiłam nawet kawałek dżungli w Amazonii
Podróżniczka zaznacza, że choć do tej pory przemierzyła świat wzdłuż i wszerz, odwiedzając wiele nietuzinkowych zakątków, to najbardziej ze wszystkich ukochała sobie dżunglę amazońską. Ma do tego miejsca ogromny sentyment, lubi tam wracać i ładować życiowe akumulatory. Jak zaznacza, przebywanie wśród Indian, którzy są niezwykle dobrzy, prawdomówni i uczciwi, przywraca jej wiarę w ludzi i w lepszy świat. Beata Pawlikowska cieszy się również z tego, że kiedyś udało jej się kupić kawałek dżungli i ten wyjątkowy nabytek ma dla niej szczególne znaczenie.
Handel
Branża kosmetyczna z coraz większym wpływem na krajową gospodarkę. Polska jest piątym największym eksporterem kosmetyków w UE
Z najnowszego raportu „Kosmetyczna Polska”, który opublikowano po siedmiu latach od poprzedniego raportu o stanie sektora, wynika, że krajowa branża kosmetyczna jest w dobrej kondycji, z roku na rok się rozwija, a jej znaczenie zarówno dla polskiej gospodarki, jak i eksportu rośnie. Zmieniają się odbiorcy polskich kosmetyków, co związane jest z brexitem i sankcjami nałożonymi na Rosję. Prognozy zakładają dalszy wzrost wartości sektora, jednak stoi przed nim wiele wyzwań, z których najważniejsze dotyczą implementacji przepisów Europejskiego Zielonego Ładu.
Ochrona środowiska
Ocieplenie się klimatu oznacza poważne zmiany leśnego ekosystemu. Sosny, świerki czy modrzewie będą stopniowo zastępowane innymi gatunkami
Sosna zwyczajna, świerk pospolity, modrzew europejski i brzoza brodawkowata zajmują dziś 75 proc. powierzchni lasów w Polsce. Te cztery gatunki są najbardziej wrażliwe na wzrost temperatury i jego pośrednie skutki. Wielomiesięczne okresy suszy i gwałtowne huragany osłabiają drzewostany, które następnie padają ofiarą patogenów pojawiających się w naszym klimacie. – Nie grozi nam wylesienie, tylko wyparcie jednych gatunków przez inne. W konsekwencji czeka nas rewolucyjna zmiana ekosystemów – ocenia przyrodnik, dr hab. Krzysztof Świerkosz, prof. Uniwersytetu Wrocławskiego.