W dniu premiery albumu „BRUT” Brodka spotka się z fanami online
Po pięciu latach od wydania ostatniego krążka, „Clashes”, Brodka powraca z nowym, wyczekiwanym albumem studyjnym. Piąta płyta zatytułowana „BRUT”, promowana singlami „Game Change” i „Hey Man”, trafi do sprzedaży i na serwisy streamingowe już 28 maja. Z tej okazji artystka weźmie udział w wirtualnym spotkaniu z cyklu Premiera online, podczas którego odpowie na pytania fanów i zdradzi kulisy nagrywania nowego materiału.
Brodka – wokalistka, kompozytorka, autorka tekstów, reżyserka klipów, artystka wszechstronna. Każde premierowe wydawnictwo doprowadza do perfekcji, przywiązując wagę do najmniejszych detali. Jej nowy album to nie tylko dawka nietuzinkowych brzmień, lecz prawdziwe, wielowymiarowe wydarzenie, łączące warstwę muzyczną, tekstową i wizualną, która od lat jest znakiem rozpoznawczym w twórczości Brodki.
Na płytę „BRUT” fani bezkompromisowej artystki musieli czekać aż pięć lat. 28 maja, w dniu premiery albumu, będą mieli szansę zapytać Brodkę o jej inspiracje i doświadczenia związane z pracą nad materiałem. Interaktywne spotkanie w ramach cyklu Premiera online rozpocznie się o godz. 20:00 i będzie transmitowane na stronie Facebook.com/empikcom. Rozmowę, tłumaczoną także na język migowy, poprowadzi Agnieszka Szydłowska. Internauci będą mieli możliwość zadawania pytań w komentarzach pod streamingiem.
Kolejna metamorfoza Brodki
W londyńskim Flesh & Bone Studios, pod okiem producenta Oliego Baystona powstał eksperymentalny materiał, napędzany klasyczną sekcją rytmiczną, w którym pobrzmiewają echa punk rocka, trip hopu czy grunge’u. Płyta „BRUT” przepełniona jest powidokami z przeszłości i tęsknotą do lat 90., w odważnym i nowoczesnym wydaniu. Artystka sięgnęła także po ludowe okaryny, piszczałki i dudy, które tym razem sampluje, tworząc z nich nowe instrumenty o niekończącej się skali.
W warstwie tekstowej Brodka otwiera dyskusję między innymi na temat roli płci. Śmiało mierzy się ze stereotypami narzuconymi przez społeczeństwo, wyraża potrzebę wyjścia z utartych konwenansów i tworzy figurę łączącą elementy kobiecości i męskości. Na okładce albumu artystka umieściła swoją archiwalną fotografię, związaną z treścią płyty i dopełniającą całą opowieść.
– Widzicie mnie w wieku lat 5, kiedy fakt bycia kobietą nie miał jeszcze żadnego znaczenia. Był to czas niewinności i beztroski, ale także nieświadomości przyszłych oczekiwań, które społeczeństwo nakłada na kobiety. Wąż, który mnie oplata symbolizuje pokusy, grzechy, czy tak jak na tym zdjęciu, wszystko to, co może czekać na tę dziewczynkę w przyszłości. I właśnie to zderzenie wydało mi się szczególnie ciekawe– komentuje Brodka.
Na wirtualne spotkanie z artystką 28 maja o godz. 20:00 zaprasza Empik wraz z PIAS Records, Kayax i Mystic Production. Patronem cyklu Premiera online jest mBank.

Enej z napisem LOVE. To nowa trasa zespołu

BNDK wspiera Oasis w powrocie na scenę...

"Święta cały rok" - Czadoman w duecie z Ciocią Agą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.