W góry, ale nie na narty. Gdzie Polacy wyjeżdżają zimą? [NOWY RAPORT]
Elephate
ul. Robotnicza 42A
53-608 Wrocław
alicjakubow|elephate.com| |alicjakubow|elephate.com
667724033
https://www.elephate.com
Zimowym wyjazdom Polaków przyjrzał się portal Triverna.pl. W swoim nowym raporcie prezentuje wyniki badania, w którym wzięło udział 1015 osób z całego kraju. Jak wynika z raportu, niemal 9 na 10 Polaków w okresie od grudnia do lutego wyjeżdża przynajmniej raz – zwykle nie dłużej niż na tydzień.
W sezonie zimowym 58% osób z reguły wybiera wypoczynek w kraju. Niemal co druga z nich wyjeżdża w góry. Wśród swoich ulubionych miejsc na krajowy wyjazd badani najczęściej wymieniają Tatry (przede wszystkim Zakopane), a w dalszej kolejności Sudety i Beskidy. Co szósta osoba wyjeżdża do któregoś z polskich miast, a 4% decyduje się spędzić wolne zimowe dni nad Bałtykiem.
3 na 10 Polaków zwykle wyjeżdża zimą za granicę. 40% z nich wybiera duże miasta, co trzecia osoba planuje wyjazd w góry, a co czwarta ucieka przed niskimi temperaturami nad morze. Wśród swoich ulubionych celów na zagraniczny wyjazd w sezonie zimowym Polacy najczęściej wymieniają przede wszystkim Hiszpanię i Włochy. W pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków znalazły się też Austria, Słowacja i Czechy.
Co druga badana osoba przyznaje, że chciałaby częściej wyjeżdżać zimą za granicę. Na przeszkodzie stoją jednak wyższe koszty takich podróży.
Choć zimą uwielbiamy wyjeżdżać w góry, nie znaczy to wcale, że jesteśmy amatorami białego szaleństwa. Tylko 15% badanych deklaruje, że zakłada na nogi narty lub snowboard za każdym razem, gdy wyjeżdża gdzieś zimą. 20% jeździ od czasu do czasu lub rzadko, a aż 40% – nigdy.
Portal Triverna.pl sprawdził również jak spędzamy czas na zimowych wyjazdach. Ponad połowa Polaków wybiera przede wszystkim spacery i wycieczki. 4 na 10 osób zwiedza nowe miejsca, a blisko co trzecia woli odpoczywać. Relaks ułatwiają udogodnienia dostępne w hotelach, takie jak spa czy basen, z których korzysta co siódmy badany.
Co ciekawe, nie jesteśmy fanami bożonarodzeniowych jarmarków. Na wyjazdach zawsze lub często odwiedza je tylko co siódmy badany. 16% daje się porwać ich urokowi tylko od czasu do czasu, 25% robi to rzadko, a 33% deklaruje, że jest na niego zupełnie odporne.
Kompletny raport dotyczący zimowych wyjazdów Polaków znajduje się na blogu Triverna.pl: https://triverna.pl/blog/zimowe-wyjazdy-polakow-raport/

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.