Komunikaty PR

W MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ KETCHUPU ODKRYWAMY ZASKAKUJĄCE SPOSOBY JEGO WYKORZYSTANIA

2020-06-05  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Aleksandra Siewiera
MSL GROUP

Wołoska 9
02-583 Warszawa
aleksandra.siewiera|mslgroup.com| |aleksandra.siewiera|mslgroup.com
+48 537 366 252
a

Co łączy perfekcyjne panie domu, hipsterów, harleyowców i szefów kuchni? Miłość do ketchupu Heinz! W piątek, 5 czerwca obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Ketchupu. To na pewno wyjątkowe wydarzenie dla wszystkich miłośników tego pomidorowego sosu. Na całym świecie jest ich całkiem sporo, choć, jak się okazuje, w różnych krajach je się go zupełnie inaczej niż w Polsce.

 

Ketchup to produkt, który pokochały miliony. Niektórzy traktują go po prostu jako dodatek do dań, inni podchodzą do tematu bardziej kreatywnie i eksperymentują, wykorzystując go np. jako składnik dań, a nie jako dodatek. Z okazji międzynarodowego Dnia Ketchupu marka Heinz postanowiła zrobić krótki przegląd tego, jak je się ketchup na świecie. Może polscy miłośnicy tego pomidorowego sosu zainspirują się preferencjami zagranicznych kolegów?

 

Jednak zanim przejdziemy do kulinarnych pomysłów na ketchup, zacznijmy od początku: pierwsze ketchupy wcale nie były przygotowywane z pomidorów! W XVII wieku Brytyjczycy odkryli w Południowo-Wschodniej Azji kachiap, czyli sos zrobiony ze sfermentowanych ryb. Kilkadziesiąt lat później angielskie książki kucharskie zaczęły publikować przepisy na catsups, catchups i ketchups, które były sosami z orzechów włoskich, grzybów, anchois i przypraw. Pomidory miały dopiero nadejść... A jak już się pojawiły w postaci powszechnie teraz znanego wyśmienitego sosu, zaczęły się eksperymenty:

 

  • Na Filipinach popularny jest ketchup bananowy, który został wynaleziony podczas niedoboru pomidorów w czasie II wojny światowej. Co zaskakujące, jego wygląd
    i smak przypomina ketchup pomidorowy.

 

  • W Niemczech faworytem jest ketchup curry, który trafia na kiełbaski sprzedawane na ulicznych straganach. Z kolei klasycznego ketchupu Niemcy używają często jako sosu do makaronu.

 

  • W Rosji jest obecnie dostępnych najwięcej jego odmian na świecie – ponad 50 smaków m.in. ketchup pomidorowy Heinz z śródziemnomorskimi przyprawami, ketchup pomidorowy Heinz z miodem i ketchup pomidorowy Heinz z pieprzem Cayenne. Sposobów na ich wykorzystanie nawet nie da się zliczyć!

 

  • Zdarza się, że ketchup stosowany jest jako substytut sosu pomidorowego w daniach wywodzących się z kuchni włoskiej – m.in. w Polsce, Trynidadzie czy Libanie ketchupem polewa się pizzę. Natomiast w Japonii wykorzystuje się go do makaronu spaghetti, aby powstał sos boloński.

 

  • Z kolei w Szwecji ketchup jest namiętnie używany do gotowania, jako jeden ze składników, a nie dodatek do dań.

 

  • Bez wątpienia jednak najbardziej intrygujący przepis pochodzi z Kanady, gdzie ludzie jedzą ciasto z ketchupem!

 

  • Sam producent nie pozostaje w tyle: marka Heinz wypuściła na amerykański rynek ketchupy w kolorze zielonym, fioletowym, różowym, pomarańczowym i niebieskim. Z kolei w Wielkiej Brytanii pojawił się ketchup z przyprawami indyjskimi – była to limitowana seria 1 000 057 butelek. Poza tym z okazji Walentynek Heinz stworzył niezwykły kawior o smaku ketchupu, a także praliny czekoladowo-ketchupowe – mimo że połączenia mogą wydawać się zaskakujące, wszystko współgrało znakomicie!

 

Wspomnieliśmy, że ketchup jemy na całym świecie – ale to nie do końca prawda... Jest on dostępny także poza Ziemią! W latach 90. XX w. ketchup Heinz został oficjalnie zatwierdzony przez NASA do spożycia na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Dzięki temu nawet astronauci na stacji kosmicznej mogą delektować się jego smakiem.

 

Ketchup podbił serca milionów ludzi na całym świecie, umilając ich posiłki każdego dnia – niezależnie od tego jak go stosują. Najważniejsze, aby zgodnie z motto Heinza, pozwalał on zwyczajne rzeczy robić nadzwyczajnie dobrze. I nadzwyczajnie pysznie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL GROUP
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Żywienie Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu! Biuro prasowe
2024-09-27 | 09:00

Jesień pełna smaku w Salad Story – odkryj nowe sezonowe menu!

Wraz z jesienią Salad Story, polska marka znana z serwowania świeżych i zdrowych potraw, zaskoczyła swoją ofertą. Od 19 września wszyscy miłośnicy kulinariów mają
Żywienie Czas dyni... i budyni limitowanych WINIARY!
2024-09-26 | 14:00

Czas dyni... i budyni limitowanych WINIARY!

Czy jesień kojarzy Ci się głównie z coraz krótszymi, chłodniejszymi dniami? W tym roku nie musisz się o to martwić! Marka WINIARY wprowadza na rynek limitowaną edycję budyni,
Żywienie Jabłkowy zawrót głowy – jak przygotować pyszne przetwory?
2024-09-26 | 01:00

Jabłkowy zawrót głowy – jak przygotować pyszne przetwory?

Wrzesień to czas, gdy jabłka królują na naszych stołach – pachnące, soczyste, a przede wszystkim idealne do przygotowania jesiennych przetworów. Światowy Dzień Jabłka,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.