W stylu art déco. Kolekcja Cristal 2.0 spod kreski Krzysztofa Chróścielewskiego
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Dbałość o detale, zamiłowanie do geometrycznych form oraz zaskakujące połączenia materiałów i kolorów. To niewątpliwie wyróżnia kolekcję mebli do łazienki Cristal 2.0 marki Devo utrzymaną w duchu art déco. Za jej projekt odpowiada Krzysztof Chróścielewski.
Art déco to styl w sztuce, także tej użytkowej, który powstał w okresie dwudziestolecia międzywojennego. Lubujący się w symetrycznych formach i geometrycznych wzorach był odpowiedzią na zbyt zdobną, a przez to mało praktyczną secesję. Dlatego w przypadku aranżacji i wyposażenia wnętrz piękno w ujęciu art déco powinno wypływać z funkcji, a meble być użyteczne. Ich wzornictwo miało wyrażać upodobanie do proporcji i uporządkowania, ale również robić wrażenie. Te ostatnie uzyskiwano przez ciekawe, często zaskakujące zestawienia kolorów i materiałów. Także we współczesnej interpretacji tego stylu barwy i faktury grają istotną rolę. Stąd biele, jasne beże i pastele, uzupełniają tajemnicze, ciemne i zdecydowane kolory – utrzymane jednak w palecie barw ziemi. Zieleń, granat, a nawet czerń tworzą nastrój i pozwalają stworzyć w pomieszczeniu efekt głębi. Wyraziste, zgeometryzowane i symetryczne formy, także o owalnych i opływowych kształtach podkreślają panujący tu ład i harmonię. Dlatego powrót art déco, będący odpowiedzią na zachowawczy minimalizm, to prawdziwa gratka dla osób ceniących połączenie klasyki z awangardą.
Kolor i forma
Wszystkie te cechy wyróżniają także kolekcję mebli łazienkowych Cristal 2.0 zaprojektowaną przez Krzysztofa Chróścielewskiego dla marki Devo. Skierowana do grupy odważnych, śledzących aktualne trendy miłośników pięknych wnętrz, ukształtowana została w stylu art déco. Uwagę przyciąga zdecydowaną, wyrazistą kolorystyką, mocno zgeometryzowanymi bryłami oraz opływowymi, symetrycznymi liniami akcesoriów uzupełniających kolekcję. Została ona dostosowana stylistycznie do panujących tendencji aranżacyjnych poprzez zastosowanie nowych dekorów oraz nóżek z profili stalowych.
Meble dostępne są w czterech wariantach wykończenia, z których każdy łączy płytę meblową ze szkłem w tej samej tonacji kolorystycznej. Stąd obok klasycznej bieli Alpine White przełamanej szklanymi elementami w kolorze Signal White Glass oraz eleganckiej czerni z palety RAL w kolekcji Cristal 2.0 odnajdziemy meble subtelnie łączące odcienie złamanego różu Antique Rose i Rosa Pesca Glass. Na uwagę zasługuje również wydobywające geometryczną głębie brył mebli połączenie koloru Tyrolean Blue z Metal Blue Glass.
Przede wszystkim funkcjonalność
Ponieważ art déco to nie tylko przyciągające wzrok kolory i geometryczne formy o nienagannej symetrii, ale przede wszystkim funkcjonalność, kolekcja Cristal 2.0 marki Devo zaskakuje również progresywnymi rozwiązaniami formalnymi. Należą do nich półokrągłe lustra, otwarte szafki, półki oraz rozbudowane struktury podstaw i stelaży. Już sama różnorodność dostępnych brył pozwala w pełni spersonalizować wystrój łazienki. W linii odnajdziemy bowiem słupek wiszący, półsłupek w wersji z praktycznym koszem na bieliznę lub pojemnymi półkami, szafkę wiszącą, lustra głębokie w dwóch rozmiarach z wewnętrznymi półkami, cztery warianty szafki pod umywalkę oraz, co jest rzadkością przy zakupie gotowych mebli łazienkowych, dwa rodzaje zabudowy na stelaż podtynkowy WC. To jednak nie wszystko. Kolekcję uzupełniają designerskie akcesoria wykonane z malowanego proszkowo metalu, w tym półokrągłe lustro ze zintegrowanym oświetleniem LED, metalowe półki nasadowe i z funkcją zawieszenia, relingi – sufitowy i do szafki pod umywalkę, a przede wszystkim designerski komplet nóżek. Dzięki nim uzyskano kolekcję lekkich wizualnie i powiększających optycznie łazienkę elementów.
Design produktu
Dr hab. Krzysztof Chróścielewski zajmuje się wzornictwem przemysłowym, architekturą wnętrz, wystawiennictwem, komunikacją wizualną i design management. Od blisko 30 lat jest aktywnym na rynku projektantem, przedsiębiorcą i pedagogiem. W swoim dorobku posiada kilkaset wdrożonych i zrealizowanych projektów produktów, systemów komunikacji wizualnej, opakowań, wnętrz i wystaw. Kieruje Pracownią Rozwoju Nowego Produktu na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi i jest wykładowcą studium podyplomowego Design Management, prowadzonego wspólnie przez Instytut Wzornictwa Przemysłowego i Szkołę Biznesu Politechniki Warszawskiej. Jest członkiem jury wielu krajowych konkursów wzorniczych i autorem publikacji dotyczących wzornictwa.
Dodatkowe informacje www.devo.pl
O Devo
Firma Devo, założona przez Jerzego Karwackiego, to wiodący polski producent mebli łazienkowych działający od 1990 roku. Systematycznie rozwijając i podnosząc poziom swoich produktów Devo dołączyło do grona światowych marek proponując nowe kierunki rozwoju wzornictwa mebli łazienkowych. Przekraczając kolejne granice w dążeniu do stworzenia oferty z nowoczesnymi i niebanalnymi kolekcjami, Devo przyjęło za cel spełnienie potrzeb i oczekiwań klientów o najbardziej wyszukanych gustach.

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Jak wybrać idealną szklarnię ogrodową? Poradnik dla początkujących

BLIKUJ na raty w IKEA! Nowy sposób płatności dostępny w całej Polsce
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Mika Urbaniak: Cały czas tworzę i mam w szufladzie dużo utworów. Teraz kończę moją nową płytę i mam nadzieję, że znowu sporo się będzie wokół mnie działo
Artystka pracuje właśnie nad nową płytą, która ma się ukazać jesienią. Będzie to piąty album w jej karierze i powrót po sześciu latach przerwy. Zwiastunem tego wydawnictwa jest singiel „Co masz na myśli?”. Mika Urbaniak zaznacza, że nowe kompozycje odzwierciedlają jej przemyślenia na temat miłości, siły, nadziei i odnajdywania siebie, a także pułapek przemysłu muzycznego, w którym – jej zdaniem, kobiety radzą sobie coraz lepiej i są bardziej pewne siebie. Jeśli natomiast chodzi o warstwę muzyczną tego krążka, to oprócz powrotu do hip-hopowych korzeni, będzie także można usłyszeć wpływy funku i popu.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Farmacja
Endometrioza przez lata pozostawała lekceważonym problemem. Mimo że cierpi na nią 14 mln kobiet w Europie

Coraz więcej państw UE kompleksowo zaczyna się zajmować problemem endometriozy. W tej grupie państw jest także Polska, która od lipca wprowadziła nowy model bezpłatnej diagnostyki i opieki dla pacjentek z tą chorobą oznaczającą dla nich życie z chronicznym bólem. Podczas ubiegłotygodniowej debaty w Parlamencie Europejskim europosłowie wezwali Komisję Europejską do większej inicjatywy na forum unijnym: opracowania strategii walki z endometriozą i skierowania większych środków na badania nad tą chorobą.