Komunikaty PR

Wakacje od pracy – nie od zdrowia

2024-08-13  |  19:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Lato kojarzy się nam z odprężeniem, odpoczynkiem i jest to jak najbardziej dobre skojarzenie. Jednak, w myśl powiedzenia „lepiej zapobiegać, niż leczyć” nie powinniśmy zapominać latem o profilaktyce, aby wakacje nie pozostawiły po sobie przykrego, często długotrwałego wspomnienia.

W atmosferze relaksu i wyciszenia nie powinniśmy zapominać o regularnym kontrolowaniu stanu zdrowia– zauważa Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe.

Dlatego też powinniśmy pamiętać o kilku czynnościach, które mogą uratować nam życie. Rutyna pomaga – jeśli uda nam się wyrobić nawyk kontroli własnego ciała i stanie się ona naszą codziennością, to na pewno nie pożałujemy. A są to działania, które zajmują dosłownie kilka minut – dodaje Anna Kupiecka.

Skóra twoim pancerzem – dbaj o niego

To, co możemy na pierwszy rzut oka stwierdzić, to zmiany zachodzące na powierzchni naszej skóry. Lato sprzyja zażywaniu kąpieli słonecznych, a te z kolei mogą skończyć się poparzeniami lub nowotworem. Dlatego tak ważne jest, aby monitorować skórę – wszelkie znamiona mogą zmieniać swoje rozmiary, kolory, strukturę – powinien to być dla nas sygnał ostrzegawczy.

Owszem, można powiedzieć, że te zmiany zachodzą czasem tak wolno, że możemy ich nie zauważyć. Jest na to prosty sposób – zróbmy zdjęcie takiego znamienia. Po jakimś czasie, tygodniu, dwóch, zróbmy je ponownie i porównajmy – dzięki temu będziemy wiedzieli, czy nie warto skonsultować się specjalistą. Nade wszystko – nie diagnozujmy się sami – od tego są lekarze – apeluje Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe.

Samokontrola to podstawa

Nie znaczy to jednak, że powinniśmy co chwilę oddawać się w ręce lekarzy. Starajmy się samo sami kontrolować na bieżąco swoje ciało. Fundacja OnkoCafe prowadzi szkolenia, na których instruuje jak profesjonalnie przeprowadzać samobadanie, które pozwoli szybko wykryć nowotwór piersi, a trzeba wiedzieć, że taką diagnozę rocznie słyszy w Polsce ponad 20 tys. kobiet. Im wcześniej zostaną wykryte niepokojące zmiany, tym lepiej. I wtedy sytuacja się diametralnie zmienia – jeśli mamy po samobadaniu jakiekolwiek wątpliwości – umówmy konsultację ze specjalistą. Oni są dostępni przez cały rok.

Chociaż nadeszły wakacje, Fundacja OnkoCafe nie zwalnia tempa. Nie przestajemy angażować się w różnorakie działania — organizujemy np. bezpłatne spotkania z onkologiem, na których można uzyskać cenne porady i wsparcie. Ambasadorki Różowego Patrolu nieustannie uczestniczą w różnych wydarzeniach, szerząc wiedzę na temat profilaktyki raka piersi. To dla nas niezwykle cenny i owocny okres, który pozwala na dalsze rozwijanie misji i docieranie do nowych osób –podkreśla Anna Kupiecka, po czym dodaje: wakacje, urlopy to także dobry czas, aby przeprowadzić pogłębioną diagnostykę, na którą często nie mamy czasu. W ramach akcji „prostatahistoria” oswajamy mężczyzn i ich partnerki z tematem raka prostaty – wskazujemy jakie symptomy powinny wzbudzić ich czujność oraz namawiamy do regularnego badania gruczołu krokowego. Organizujemy także bezpłatne spotkania z onkologiem w 10 miastach w Polsce. Z kolei kampania tylkodwaslowa.pl skierowana jest do rodzin osób zmagających się z chorobą nowotworową. Wszystkie informacje dotyczące konkretnych podejmowanych przez nas działań i kampanii, w których bierzemy udział, dostępne są na stronie internetowej OnkoCafe.

Diagnoza „nowotwór” to nie wyrok, o ile zostanie postawiona w odpowiednim momencie – im wcześniej, tym lepiej. Dlatego nie powinniśmy w atmosferze ogólnego, wakacyjnego rozluźnienia, zapominać o zdrowym rozsądku i samokontroli. Jeśli mamy wątpliwości, nie wiemy czy np. dobrze przeprowadzamy samobadanie, to szkolenia Różowego Patrolu są dla nas. Szukanie wiedzy i wsparcia to żaden wstyd – to wyraz odwagi do stawienia czoła napotkanej sytuacji, a Fundacja OnkoCafe i Różowe Patrole zawsze służą pomocą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy Biuro prasowe
2025-03-26 | 19:00

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Strach, bóle i skurcze mięśni nie dawały Monice spać. Zaczęła długą wędrówkę po lekarzach w poszukiwaniu diagnozy. – Nie zliczę, ile było tych wizyt,
Zdrowie Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
2025-03-12 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego

Z apelem o jak najszybsze uchwalenie przepisów, zgodnie z którymi Zakład Ubezpieczeń Społecznych przejąłby wypłatę zasiłku chorobowego już od pierwszego dnia
Zdrowie Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie
2025-03-11 | 06:00

Rak jelita grubego to nie wyrok. Kluczowe jest wczesne wykrycie

Z badania opinii przeprowadzonego przez SW Research dla marki Domowe Laboratorium wynika, że wielu Polaków postrzega raka jelita grubego jako chorobę nieuleczalną

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Dom i ogród

Handel

Piwo bezalkoholowe stanowi już 6,5 proc. sprzedaży browarów. Konsumenci świadomie ograniczają spożycie alkoholu

W 2024 roku polscy konsumenci kupowali ponad 1 mln butelek i puszek piwa 0,0% dziennie. Przez ostatnią dekadę rynek tych piw urósł pod względem wolumenu 10-krotnie. Branża inwestuje w innowacje w segmencie piw bezalkoholowych, wzmacniając nie tylko smak, ale również ich wartości odżywcze. Piwa 0,0% wpisują się w coraz popularniejszy, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia, trend NoLo (no alcohol low alcohol), co może okazać się furtką do ograniczenia konsumpcji alkoholu.

Moda

Krzysztof Skórzyński: Lubimy mówić, że dbamy o środowisko i dajemy rzeczom drugie życie. A potem idziemy do galerii i kupujemy nowe ubrania

Z obserwacji dziennikarza wynika, że choć niektóre firmy promują swoje działania i produkty jako ekologiczne, to zdarza się, że rzeczywistość jest zgoła inna. Podobnie jest z  osobami z naszego otoczenia. Bywa, że głośno mówią o recyklingu, a jednocześnie ślepo gonią za modą i wciąż kupują nowe ubrania, dodatki czy elementy wyposażenia wnętrz. Krzysztof Skórzyński i Kajra zapewniają jednak, że zależy im na tym, by nie zanieczyszczać środowiska kolejnymi odpadami, dlatego są zwolennikami ponownego wykorzystywania różnych rzeczy.