Komunikaty PR

Wakacje od pracy – nie od zdrowia

2024-08-13  |  19:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Lato kojarzy się nam z odprężeniem, odpoczynkiem i jest to jak najbardziej dobre skojarzenie. Jednak, w myśl powiedzenia „lepiej zapobiegać, niż leczyć” nie powinniśmy zapominać latem o profilaktyce, aby wakacje nie pozostawiły po sobie przykrego, często długotrwałego wspomnienia.

W atmosferze relaksu i wyciszenia nie powinniśmy zapominać o regularnym kontrolowaniu stanu zdrowia– zauważa Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe.

Dlatego też powinniśmy pamiętać o kilku czynnościach, które mogą uratować nam życie. Rutyna pomaga – jeśli uda nam się wyrobić nawyk kontroli własnego ciała i stanie się ona naszą codziennością, to na pewno nie pożałujemy. A są to działania, które zajmują dosłownie kilka minut – dodaje Anna Kupiecka.

Skóra twoim pancerzem – dbaj o niego

To, co możemy na pierwszy rzut oka stwierdzić, to zmiany zachodzące na powierzchni naszej skóry. Lato sprzyja zażywaniu kąpieli słonecznych, a te z kolei mogą skończyć się poparzeniami lub nowotworem. Dlatego tak ważne jest, aby monitorować skórę – wszelkie znamiona mogą zmieniać swoje rozmiary, kolory, strukturę – powinien to być dla nas sygnał ostrzegawczy.

Owszem, można powiedzieć, że te zmiany zachodzą czasem tak wolno, że możemy ich nie zauważyć. Jest na to prosty sposób – zróbmy zdjęcie takiego znamienia. Po jakimś czasie, tygodniu, dwóch, zróbmy je ponownie i porównajmy – dzięki temu będziemy wiedzieli, czy nie warto skonsultować się specjalistą. Nade wszystko – nie diagnozujmy się sami – od tego są lekarze – apeluje Anna Kupiecka, prezeska Fundacji OnkoCafe.

Samokontrola to podstawa

Nie znaczy to jednak, że powinniśmy co chwilę oddawać się w ręce lekarzy. Starajmy się samo sami kontrolować na bieżąco swoje ciało. Fundacja OnkoCafe prowadzi szkolenia, na których instruuje jak profesjonalnie przeprowadzać samobadanie, które pozwoli szybko wykryć nowotwór piersi, a trzeba wiedzieć, że taką diagnozę rocznie słyszy w Polsce ponad 20 tys. kobiet. Im wcześniej zostaną wykryte niepokojące zmiany, tym lepiej. I wtedy sytuacja się diametralnie zmienia – jeśli mamy po samobadaniu jakiekolwiek wątpliwości – umówmy konsultację ze specjalistą. Oni są dostępni przez cały rok.

Chociaż nadeszły wakacje, Fundacja OnkoCafe nie zwalnia tempa. Nie przestajemy angażować się w różnorakie działania — organizujemy np. bezpłatne spotkania z onkologiem, na których można uzyskać cenne porady i wsparcie. Ambasadorki Różowego Patrolu nieustannie uczestniczą w różnych wydarzeniach, szerząc wiedzę na temat profilaktyki raka piersi. To dla nas niezwykle cenny i owocny okres, który pozwala na dalsze rozwijanie misji i docieranie do nowych osób –podkreśla Anna Kupiecka, po czym dodaje: wakacje, urlopy to także dobry czas, aby przeprowadzić pogłębioną diagnostykę, na którą często nie mamy czasu. W ramach akcji „prostatahistoria” oswajamy mężczyzn i ich partnerki z tematem raka prostaty – wskazujemy jakie symptomy powinny wzbudzić ich czujność oraz namawiamy do regularnego badania gruczołu krokowego. Organizujemy także bezpłatne spotkania z onkologiem w 10 miastach w Polsce. Z kolei kampania tylkodwaslowa.pl skierowana jest do rodzin osób zmagających się z chorobą nowotworową. Wszystkie informacje dotyczące konkretnych podejmowanych przez nas działań i kampanii, w których bierzemy udział, dostępne są na stronie internetowej OnkoCafe.

Diagnoza „nowotwór” to nie wyrok, o ile zostanie postawiona w odpowiednim momencie – im wcześniej, tym lepiej. Dlatego nie powinniśmy w atmosferze ogólnego, wakacyjnego rozluźnienia, zapominać o zdrowym rozsądku i samokontroli. Jeśli mamy wątpliwości, nie wiemy czy np. dobrze przeprowadzamy samobadanie, to szkolenia Różowego Patrolu są dla nas. Szukanie wiedzy i wsparcia to żaden wstyd – to wyraz odwagi do stawienia czoła napotkanej sytuacji, a Fundacja OnkoCafe i Różowe Patrole zawsze służą pomocą.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą” Biuro prasowe
2025-07-01 | 11:00

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Kampania „Rany pod kontrolą” ogłasza start ogólnopolskiego badania ankietowego, mającego na celu poznanie codziennych wyzwań i potrzeb farmaceutów związanych
Zdrowie Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
2025-06-30 | 06:00

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Złota odznaka i tytuł „TOP EMOLIENT 2025” w prestiżowym Rankingu TOP10 Emolientów organizowanym przez Polskie Towarzystwo Chorób Atopowych (PTCA)
Zdrowie Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
2025-06-25 | 10:20

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?

To, jak dużo siedzimy, bezpośrednio przekłada się na nasze zdrowie. Siedzący tryb życia sprzyja nie tylko nadmiarowym kilogramom, ale także deformacjom sylwetki, problemom

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Handel

Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.