Wakacje w Gdyni? Nieoczywiste miejsca, które warto odwiedzić
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Wczasy na wybrzeżu - długo wyczekiwane, zaplanowane. Z myślą o całodniowym odpoczynku na plaży, kąpielach w Bałtyku. Co jednak, gdy pogoda nie sprzyja plażowaniu lub gdy piasek już nam się nieco znudził? Co warto zobaczyć w Gdyni? Jest wiele alternatyw, podpowiadamy te mniej oczywiste, za to ze stylem i szykiem w tle!
Turystów w Gdyni znajdziemy między innymi na Skwerze Kościuszki, którzy łapiąc rozwiane włosy odwiedzają okręt ORP Błyskawica lub żaglowiec Dar Pomorza. Nie zabraknie ich także w ciekawych miejscach “pod dachem”, czyli w Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Emigracji, Akwarium Gdyńskim czy w Centrum Nauki Eksperyment. Są to jedne z najpopularniejszych gdyńskich destynacji.
Głowa w górę!
Gdynia to także nietuzinkowe miejsca, które nie zawsze są oczywistym punktem dla turystów. Spacer po Gdyni proponujemy rozpocząć od dworca Gdynia Główna, który znajduje się w zabytkowym modernistycznym budynku. Warto rozejrzeć się dookoła - zauważymy ozdobne szklane mozaiki w holu głównym, podsufitowe malowidło w dawnej sali restauracyjnej, sufity z kasetonowych wnęk, granitową posadzkę w kilku odcieniach, lampy w kształcie klepsydr w hallu głównym i byłej restauracji, a także dwustronny zegar przy kasach. Dworzec pełni funkcję nie tylko transportową, ale również kulturalną. W podziemiach dworca, w byłym schronie przeciwlotniczym, znajduje się Teatr Gdynia Główna.
Następnie swoje kroki kierujemy w stronę ulicy Wójta Radtkego, gdzie znajduje się Zespół Miejskich Hal Targowych o wyjątkowej konstrukcji głównej hali łukowej. Budynek powstał w latach 30 ubiegłego wieku, do dzisiaj pełni swoją funkcję i uważany jest za jeden z ciekawszych obiektów architektury polskiej okresu międzywojennego.
Niezwykłe szyldy
Przespacerujmy się teraz przez gdyńskie śródmieście. Naszym kluczem będą realizacje stowarzyszenia Traffic Design, które w ramach akcji re:design odnowiło szyldy gdyńskich rzemieślników. Idąc ulicami 3 Maja, Starowiejską i Abrahama zwróćcie uwagę na oznaczenia takich punktów jak sklep metalowy, centrum maszyn do szycia, pasmanteria Bławatek, pracownia kaletnicza, przeróbki krawieckie czy naprawa obuwia. Szyldy zaprojektowane są w zgodnie z gdyńskim modernizmem i w duchu spójnej estetyzacji przestrzeni publicznej.
Dochodzimy do ulicy Antoniego Abrahama, która na odcinku od ulicy 10 Lutego do ul. Batorego przeszła gruntowną metamorfozę. To właśnie tu powstał pierwszy w Gdyni woonerf, czyli przestrzeń z ograniczoną komunikacją samochodową, gdzie pierwszeństwo mają piesi i rowerzyści. A wszystko to w otoczeniu zieleni i małej architektury miejskiej.
Styl i szyk w sercu miasta...
Przejdźmy na ulicę Świętojańską, jedną z głównych ulic Gdyni, uznawaną niegdyś za salon handlowy w Gdyni. Jest to reprezentatywna ulica tego miasta, przy której znajduje się 150 kamienic. Jest to także jedna z najbardziej spójnych modernistycznych ulic Gdyni. Jedne z najciekawszych kamienic zbudowanych w duchu modernistycznym, to dwa narożne budynki przy skrzyżowaniu Świętojańskiej z Żwirki Wigury: Kamienica Orłowskich oraz Kamienica Krenskich. Jedną z najstarszych i największych modernistycznych kamienic jest Kamienica Stankiewicza. Ciekawostką jest, że niektóre z budynków przypominają wyglądem burty promów pasażerskich lub statków (np. Świętojańska 89). Na końcu czeka na nas prawdziwa perełka. Świętojańska 122 to narożna kamienica z wyrazistą, falistą linią oraz przeszklonym narożnikiem spełniającym funkcję ogrodów zimowych.
… oraz na świetnej wystawie w najbardziej gdyńskiej galerii handlowej
Przejeżdżamy przez Wzgórze Świętego Maksymiliana oraz dzielnicę Redłowo i jesteśmy już w Orłowie, nadmorskiej dzielnicy o charakterze małego miasteczka. Wizytówką Orłowa jest aktywny klif należący do Rezerwatu Kępy Redłowskiej, który możemy podziwiać z molo. Warto odwiedzić także drewniany Dworek Żeromskiego - miejsce, które w roku 1920 Stefan Żeromski odwiedzał z rodziną. Spacerując po dzielnicy dochodzimy do Galerii Klif, najstarszej gdyńskiej galerii handlowej, która od lat wyróżnia się inspirującym doborem sklepów z wyjątkową ofertą modową i wyposażenia wnętrz.
Dlaczego warto wstąpić do tego centrum handlowego na wakacyjnym spacerze? Choćby dlatego, że od 2019 r. galeria współpracuje z Muzeum Miasta Gdyni - to właśnie tu możemy podziwiać niektóre z wystaw muzeum. Obecnie można podziwiać ekspozycję “Moda i uroda”, która przedstawia zdjęcia międzywojennych gdynian w wyjątkowym szyku i stylu. Unikatowe, wcześniej niepublikowane zdjęcia ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni, pokazują nie tylko mieszkańców, ale także miejsca, które można nazwać pierwowzorami współczesnych galerii handlowych.
Naszą wycieczkę kończymy w Galerii Klif, gdzie po obejrzeniu wystawy, pijemy spokojną kawę w jednej z klifowych kawiarń. Czy to nie odpowiedni czas na markowe zakupy? Galeria oferuje swoim klientom wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. To sprawia, że zakupy tutaj robią osoby, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań - inspiracji oraz stylu życia. Odwiedziny galerii latem to doskonała okazja na zakupy w świetnych cenach. Sezonowa wyprzedaż pozwoli upolować nam produkty światowych marek z bardzo korzystnymi rabatami.
Podsumowując nasz spacer możemy stwierdzić, że Gdynia modą stoi, czego najlepszym dowodem jest Galeria Klif ze swoimi salonami oraz wystawą “Moda i Uroda”.
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.