Wakacje w Gdyni? Nieoczywiste miejsca, które warto odwiedzić
Inntu
ul. Traugutta 115C
80-226 Gdańsk
alina.geniusz|inntu.pl| |alina.geniusz|inntu.pl
531 150 022
www.inntu.pl
Wczasy na wybrzeżu - długo wyczekiwane, zaplanowane. Z myślą o całodniowym odpoczynku na plaży, kąpielach w Bałtyku. Co jednak, gdy pogoda nie sprzyja plażowaniu lub gdy piasek już nam się nieco znudził? Co warto zobaczyć w Gdyni? Jest wiele alternatyw, podpowiadamy te mniej oczywiste, za to ze stylem i szykiem w tle!
Turystów w Gdyni znajdziemy między innymi na Skwerze Kościuszki, którzy łapiąc rozwiane włosy odwiedzają okręt ORP Błyskawica lub żaglowiec Dar Pomorza. Nie zabraknie ich także w ciekawych miejscach “pod dachem”, czyli w Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Emigracji, Akwarium Gdyńskim czy w Centrum Nauki Eksperyment. Są to jedne z najpopularniejszych gdyńskich destynacji.
Głowa w górę!
Gdynia to także nietuzinkowe miejsca, które nie zawsze są oczywistym punktem dla turystów. Spacer po Gdyni proponujemy rozpocząć od dworca Gdynia Główna, który znajduje się w zabytkowym modernistycznym budynku. Warto rozejrzeć się dookoła - zauważymy ozdobne szklane mozaiki w holu głównym, podsufitowe malowidło w dawnej sali restauracyjnej, sufity z kasetonowych wnęk, granitową posadzkę w kilku odcieniach, lampy w kształcie klepsydr w hallu głównym i byłej restauracji, a także dwustronny zegar przy kasach. Dworzec pełni funkcję nie tylko transportową, ale również kulturalną. W podziemiach dworca, w byłym schronie przeciwlotniczym, znajduje się Teatr Gdynia Główna.
Następnie swoje kroki kierujemy w stronę ulicy Wójta Radtkego, gdzie znajduje się Zespół Miejskich Hal Targowych o wyjątkowej konstrukcji głównej hali łukowej. Budynek powstał w latach 30 ubiegłego wieku, do dzisiaj pełni swoją funkcję i uważany jest za jeden z ciekawszych obiektów architektury polskiej okresu międzywojennego.
Niezwykłe szyldy
Przespacerujmy się teraz przez gdyńskie śródmieście. Naszym kluczem będą realizacje stowarzyszenia Traffic Design, które w ramach akcji re:design odnowiło szyldy gdyńskich rzemieślników. Idąc ulicami 3 Maja, Starowiejską i Abrahama zwróćcie uwagę na oznaczenia takich punktów jak sklep metalowy, centrum maszyn do szycia, pasmanteria Bławatek, pracownia kaletnicza, przeróbki krawieckie czy naprawa obuwia. Szyldy zaprojektowane są w zgodnie z gdyńskim modernizmem i w duchu spójnej estetyzacji przestrzeni publicznej.
Dochodzimy do ulicy Antoniego Abrahama, która na odcinku od ulicy 10 Lutego do ul. Batorego przeszła gruntowną metamorfozę. To właśnie tu powstał pierwszy w Gdyni woonerf, czyli przestrzeń z ograniczoną komunikacją samochodową, gdzie pierwszeństwo mają piesi i rowerzyści. A wszystko to w otoczeniu zieleni i małej architektury miejskiej.
Styl i szyk w sercu miasta...
Przejdźmy na ulicę Świętojańską, jedną z głównych ulic Gdyni, uznawaną niegdyś za salon handlowy w Gdyni. Jest to reprezentatywna ulica tego miasta, przy której znajduje się 150 kamienic. Jest to także jedna z najbardziej spójnych modernistycznych ulic Gdyni. Jedne z najciekawszych kamienic zbudowanych w duchu modernistycznym, to dwa narożne budynki przy skrzyżowaniu Świętojańskiej z Żwirki Wigury: Kamienica Orłowskich oraz Kamienica Krenskich. Jedną z najstarszych i największych modernistycznych kamienic jest Kamienica Stankiewicza. Ciekawostką jest, że niektóre z budynków przypominają wyglądem burty promów pasażerskich lub statków (np. Świętojańska 89). Na końcu czeka na nas prawdziwa perełka. Świętojańska 122 to narożna kamienica z wyrazistą, falistą linią oraz przeszklonym narożnikiem spełniającym funkcję ogrodów zimowych.
… oraz na świetnej wystawie w najbardziej gdyńskiej galerii handlowej
Przejeżdżamy przez Wzgórze Świętego Maksymiliana oraz dzielnicę Redłowo i jesteśmy już w Orłowie, nadmorskiej dzielnicy o charakterze małego miasteczka. Wizytówką Orłowa jest aktywny klif należący do Rezerwatu Kępy Redłowskiej, który możemy podziwiać z molo. Warto odwiedzić także drewniany Dworek Żeromskiego - miejsce, które w roku 1920 Stefan Żeromski odwiedzał z rodziną. Spacerując po dzielnicy dochodzimy do Galerii Klif, najstarszej gdyńskiej galerii handlowej, która od lat wyróżnia się inspirującym doborem sklepów z wyjątkową ofertą modową i wyposażenia wnętrz.
Dlaczego warto wstąpić do tego centrum handlowego na wakacyjnym spacerze? Choćby dlatego, że od 2019 r. galeria współpracuje z Muzeum Miasta Gdyni - to właśnie tu możemy podziwiać niektóre z wystaw muzeum. Obecnie można podziwiać ekspozycję “Moda i uroda”, która przedstawia zdjęcia międzywojennych gdynian w wyjątkowym szyku i stylu. Unikatowe, wcześniej niepublikowane zdjęcia ze zbiorów Muzeum Miasta Gdyni, pokazują nie tylko mieszkańców, ale także miejsca, które można nazwać pierwowzorami współczesnych galerii handlowych.
Naszą wycieczkę kończymy w Galerii Klif, gdzie po obejrzeniu wystawy, pijemy spokojną kawę w jednej z klifowych kawiarń. Czy to nie odpowiedni czas na markowe zakupy? Galeria oferuje swoim klientom wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. To sprawia, że zakupy tutaj robią osoby, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań - inspiracji oraz stylu życia. Odwiedziny galerii latem to doskonała okazja na zakupy w świetnych cenach. Sezonowa wyprzedaż pozwoli upolować nam produkty światowych marek z bardzo korzystnymi rabatami.
Podsumowując nasz spacer możemy stwierdzić, że Gdynia modą stoi, czego najlepszym dowodem jest Galeria Klif ze swoimi salonami oraz wystawą “Moda i Uroda”.
Galeria Klif
Galeria Klif w Gdyni od 1996 roku jest źródłem inspiracji dla osób, które w modzie szukają czegoś więcej, niż tylko ubrań. Wychodząc z założenia, że moda stanowi odzwierciedlenie naszego charakteru i stylu życia, Klif oferuje swoim klientom ponad 130 sklepów, strefę gastronomiczną, ulubione kawiarnie i restaurację oraz centrum fitness i liczne usługi, ułatwiające życie.
W Galerii Klif dostępne są wyjątkowe marki, często jedyne w Trójmieście. Ekskluzywne butiki i marki znanych projektantów, m.in. Bizuu, Charme, COS, Emanuel Berg, La Mania, Lidia Kalita, Robert Kupisz, Liu Jo, Marciano Guess, Patrizia Pepe, Petit Bateau, Pinko, Stefanel, Tommy Hilfiger czy Superdry wraz z popularnymi markami sieciowymi tworzą szeroką ofertę, która zaspokoi szerokie gusta klientów.
Do dyspozycji gości jest strefa food court, a także punkty usługowe, drogerie i perfumerie, m.in. Douglas, Rossmann, Sephora i SUPER-PHARM oraz laboratorium perfumeryjne Mo61.
Szeroko rozwinięty jest również sektor wnętrzarski. Klienci mają do dyspozycji sklepy takie jak Home &You, Spensen, salon Premium Home, Tempur, Miloo Home i dwupiętrowy salon Witek Home.
Galeria Klif nieustannie dostosowuje swoją ofertę do wymagań Klientów oraz wychodzi naprzeciw ich oczekiwaniom. Profesjonalne Pakiety Konsultacji w zakresie mody i urody oraz Karta Podarunkowa Klif to udogodnienia, dzięki którym Klienci gdyńskiego Klifu mogą skupić się i w pełni zrelaksować podczas wizyty w przyjaznym wnętrzu i spokojnej atmosferze.

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Maciej Pertkiewicz: Darek „Stolarz” szukał swojej drogi zawodowej i znalazł ją w Polsacie. Jest on dla programu bardzo cenną postacią
Architekt zaznacza, że praca przy realizacji programu „Nasz nowy dom” to dla niego nie tylko ciekawe doświadczenie zawodowe, ale także możliwość spotkania na swojej drodze różnych fachowców. Jedną z takich niezwykle zdolnych i kreatywnych osób jest niewątpliwie Darek „Stolarz”, który niedawno dołączył do popularnego formatu Polsatu. Maciej Pertkiewicz już dostrzega plusy tej współpracy i wierzy, że przed nimi jeszcze wiele nietuzinkowych projektów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.