WARSZTATY TEATRALNE DLA OSÓB ZE ZBUNTOWANYM CIAŁEM. TRWA NABÓR ZGŁOSZEŃ
WARSZTATY TEATRALNE DLA OSÓB ZE ZBUNTOWANYM CIAŁEM. TRWA NABÓR ZGŁOSZEŃ
To propozycja dla starszych nastolatków i osób dorosłych, które dotąd nie rozwijały swoich teatralnych pasji, myśląc, że przeszkodę stanowi ich niepełnosprawność ruchowa. W Teatrze Pinokio w Łodzi trwają zapisy na czerwcowe warsztaty rozwijające w praktyce umiejętności taneczne i aktorskie, a także technikę mowy czy emisję głosu. Organizatorzy i trenerzy dostosują zajęcia do szczególnych potrzeb uczestników.
Warsztaty „Kreatywność ciała. Kreatywność słowa. Warsztaty dla osób z alternatywną motoryką” w Teatrze Pinokio w Łodzi odbędą się w dwa czerwcowe weekendy. Pierwsze spotkania zaplanowane są na 8 i 9 czerwca, kiedy to zajęcia taneczne poprowadzi Tatiana Cholewa, która wykonuje i tworzy profesjonalną sztukę ze skomplikowanym i zbuntowanym ciałem, jako tancerz, performer czy choreograf.
Jest osobą poruszającą się na wózku – wózek jest jej motoryką, ale również bywa rekwizytem. Zakłócając dotychczasowe wyobrażenie o wystarczających warunkach fizycznych i umiejętnościach technicznych do pokazywania sztuki za pomocą ciała, Tatiana czerpie siłę i osiąga nowe możliwości w prezentowaniu swojej sztuki. Oprócz występów na scenie, prowadzi również warsztaty i laboratoria taneczne. Edukuje na rzecz sztuki dostępnej, brała także udział w kampanii społecznej „Jestem Artystą” w ramach projektu „Europe Beyond Access”.
Tydzień później odbędą się kolejne spotkania. Warsztat „Oddech, emisja głosu, technika mowy”. Tajniki pracy z głosem uczestnikom zdradzi Piotr Osak – aktor, kompozytor, instruktor teatralny, absolwent Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie), na stałe związany z Teatrem Pinokio w Łodzi. Aktywny również jako muzyk – wokalista i instrumentalista – był półfinalistą 33. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Fascynuje się śpiewem gardłowym, etnicznym, białym, a także fotografią i montażem filmowym.
Tego samego dnia odbędą się warsztaty aktorskie prowadzone przez Natalię Wieciech Aktorka Teatru Pinokio w Łodzi jest absolwentką Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu). Jej działalność artystyczna obejmuje udział w wielu festiwalach teatralnych w Europie i Azji. Wielokrotnie prowadziła spotkania edukacyjne i konstruowała scenariusze zajęć warsztatowych – głównie z zakresu aktorstwa i plastyki ciała. Współpracowała z Instytutem Teatralnym w Warszawie w ramach akcji „Włącz Teatr” oraz „Lato w Teatrze”.
Udział w warsztatach jest bezpłatny, a nabór trwa do 24 maja. Zgłoszenia czy dodatkowe pytania kierować można drogą mailową na adres: b.kurowski@teatrpinokio.pl. W zgłoszeniu należy podać numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz wszelkie dodatkowe informacje, które uczestnik uzna, że chciałby przekazać organizatorom na temat swoich potrzeb specjalnych, co pozwoli zagwarantować wszystkim uczestnikom odpowiednie warunki pracy.
Teatr Pinokio w Łodzi ma złamane bariery architektoniczne, a organizatorzy gwarantują też pomoc w transporcie z dworców czy przystanków na terenie Łodzi, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.
Warsztaty to część większego projektu, na którego realizację blisko 300 tysięcy złotych Teatr Pinokio w Łodzi zdobył w Ogólnopolskim Konkursie KULTURA WRAŻLIWA, realizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pozyskane pieniądze posłużą realizacji obszernego, wieloaspektowego przedsięwzięcia wokół premierowego spektaklu „Brzydkie kaczątko” na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena. Przedstawienie zawierające elementy charakterystyczne dla teatru lalek, teatru maski, musicalu oraz widowiska tanecznego, będzie skierowane do dzieci od 4 do 6 roku życia oraz ich bliskich i opiekunów. Wprowadzenie audiodeskrypcji, symultanicznego tłumaczenia na Polski Język Migowy i możliwości wykorzystania pętli indukcyjnej, zainstalowanej w ramach projektu dadzą możliwość uczestnictwa w kulturze uczestnikom na ogół pozbawionym tej możliwości. Z kolei zastosowanie przystępnego języka (easy-to-read) do tworzenia scenariusza rozszerzy grupę docelową o publiczność z niepełnosprawnością intelektualną. Twórcy nie zapominają też o odbiorcach szczególnie wrażliwych na bodźce sensoryczne, dlatego planują rozważną i odpowiedzialną konstrukcję widowiska.
– Wiemy, że niemożliwa jest produkcja spektaklu odpowiadającego na wszystkie potrzeby, niemniej chcemy zmierzać do tego, co niemożliwe – mówi Bartosz Kurowski, koordynator ds. współpracy międzynarodowej i rozwoju w Teatrze Pinokio w Łodzi. – Interesuje nas wypracowanie takiego procesu tworzenia spektaklu, który w założeniu i od samego początku będzie ukierunkowany na priorytet dostępności – dodaje.

ŚWIAT, W KTÓRYM WSZYSTKO JEST MOŻLIWE PIASKOWY WILK W TEATRZE PINOKIO W ŁODZI

SIŁA OSOBOWOŚCI! ZNAMY OBSADĘ ŁÓDZKIEJ ODSŁONY „MAMMA MIA!”

TEATR PINOKIO W ŁODZI SŁUCHA GŁOSU WIDZÓW.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Przez 10 lat odchudzałam się bezskutecznie. Potrafiłam codziennie biegać 15 km albo w ogóle nie jeść
Influencerka od lat mierzy się z insulinoopornością. Zanim jednak trafiła na odpowiednich specjalistów i podjęła właściwe leczenie, jej waga wciąż stała w miejscu – mimo stosowania restrykcyjnych diet i morderczych treningów. Dopiero trafna diagnoza i wdrożenie odpowiedniej diety pozwoliła Sylwii Bombie zrzucić 30 kg.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Transport
Wypadki pod wpływem alkoholu częściej powodują młodzi kierowcy. Sytuację poprawiają kontrole prędkości oraz stanu trzeźwości kierujących

Najczęściej do picia i wsiadania za kierownicę przyznają się osoby, które nie ukończyły jeszcze 20. roku życia – informuje Centrum Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, opierając się na dostępnych statystykach i badaniach opinii społecznej. Między innymi z tego powodu ważna jest prewencja oraz systematyczne kontrole stanu trzeźwości kierowców. W ub.r. w Polsce doszło do 1201 wypadków drogowych, których sprawcami były osoby pod wpływem alkoholu. Zginęły w nich 154 osoby.