WARSZTATY TEATRALNE DLA OSÓB ZE ZBUNTOWANYM CIAŁEM. TRWA NABÓR ZGŁOSZEŃ
WARSZTATY TEATRALNE DLA OSÓB ZE ZBUNTOWANYM CIAŁEM. TRWA NABÓR ZGŁOSZEŃ
To propozycja dla starszych nastolatków i osób dorosłych, które dotąd nie rozwijały swoich teatralnych pasji, myśląc, że przeszkodę stanowi ich niepełnosprawność ruchowa. W Teatrze Pinokio w Łodzi trwają zapisy na czerwcowe warsztaty rozwijające w praktyce umiejętności taneczne i aktorskie, a także technikę mowy czy emisję głosu. Organizatorzy i trenerzy dostosują zajęcia do szczególnych potrzeb uczestników.
Warsztaty „Kreatywność ciała. Kreatywność słowa. Warsztaty dla osób z alternatywną motoryką” w Teatrze Pinokio w Łodzi odbędą się w dwa czerwcowe weekendy. Pierwsze spotkania zaplanowane są na 8 i 9 czerwca, kiedy to zajęcia taneczne poprowadzi Tatiana Cholewa, która wykonuje i tworzy profesjonalną sztukę ze skomplikowanym i zbuntowanym ciałem, jako tancerz, performer czy choreograf.
Jest osobą poruszającą się na wózku – wózek jest jej motoryką, ale również bywa rekwizytem. Zakłócając dotychczasowe wyobrażenie o wystarczających warunkach fizycznych i umiejętnościach technicznych do pokazywania sztuki za pomocą ciała, Tatiana czerpie siłę i osiąga nowe możliwości w prezentowaniu swojej sztuki. Oprócz występów na scenie, prowadzi również warsztaty i laboratoria taneczne. Edukuje na rzecz sztuki dostępnej, brała także udział w kampanii społecznej „Jestem Artystą” w ramach projektu „Europe Beyond Access”.
Tydzień później odbędą się kolejne spotkania. Warsztat „Oddech, emisja głosu, technika mowy”. Tajniki pracy z głosem uczestnikom zdradzi Piotr Osak – aktor, kompozytor, instruktor teatralny, absolwent Wydziału Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku (Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie), na stałe związany z Teatrem Pinokio w Łodzi. Aktywny również jako muzyk – wokalista i instrumentalista – był półfinalistą 33. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Fascynuje się śpiewem gardłowym, etnicznym, białym, a także fotografią i montażem filmowym.
Tego samego dnia odbędą się warsztaty aktorskie prowadzone przez Natalię Wieciech Aktorka Teatru Pinokio w Łodzi jest absolwentką Wydziału Lalkarskiego Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu). Jej działalność artystyczna obejmuje udział w wielu festiwalach teatralnych w Europie i Azji. Wielokrotnie prowadziła spotkania edukacyjne i konstruowała scenariusze zajęć warsztatowych – głównie z zakresu aktorstwa i plastyki ciała. Współpracowała z Instytutem Teatralnym w Warszawie w ramach akcji „Włącz Teatr” oraz „Lato w Teatrze”.
Udział w warsztatach jest bezpłatny, a nabór trwa do 24 maja. Zgłoszenia czy dodatkowe pytania kierować można drogą mailową na adres: b.kurowski@teatrpinokio.pl. W zgłoszeniu należy podać numer telefonu, adres poczty elektronicznej oraz wszelkie dodatkowe informacje, które uczestnik uzna, że chciałby przekazać organizatorom na temat swoich potrzeb specjalnych, co pozwoli zagwarantować wszystkim uczestnikom odpowiednie warunki pracy.
Teatr Pinokio w Łodzi ma złamane bariery architektoniczne, a organizatorzy gwarantują też pomoc w transporcie z dworców czy przystanków na terenie Łodzi, jeżeli zaistnieje taka potrzeba.
Warsztaty to część większego projektu, na którego realizację blisko 300 tysięcy złotych Teatr Pinokio w Łodzi zdobył w Ogólnopolskim Konkursie KULTURA WRAŻLIWA, realizowanym przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pozyskane pieniądze posłużą realizacji obszernego, wieloaspektowego przedsięwzięcia wokół premierowego spektaklu „Brzydkie kaczątko” na podstawie baśni Hansa Christiana Andersena. Przedstawienie zawierające elementy charakterystyczne dla teatru lalek, teatru maski, musicalu oraz widowiska tanecznego, będzie skierowane do dzieci od 4 do 6 roku życia oraz ich bliskich i opiekunów. Wprowadzenie audiodeskrypcji, symultanicznego tłumaczenia na Polski Język Migowy i możliwości wykorzystania pętli indukcyjnej, zainstalowanej w ramach projektu dadzą możliwość uczestnictwa w kulturze uczestnikom na ogół pozbawionym tej możliwości. Z kolei zastosowanie przystępnego języka (easy-to-read) do tworzenia scenariusza rozszerzy grupę docelową o publiczność z niepełnosprawnością intelektualną. Twórcy nie zapominają też o odbiorcach szczególnie wrażliwych na bodźce sensoryczne, dlatego planują rozważną i odpowiedzialną konstrukcję widowiska.
– Wiemy, że niemożliwa jest produkcja spektaklu odpowiadającego na wszystkie potrzeby, niemniej chcemy zmierzać do tego, co niemożliwe – mówi Bartosz Kurowski, koordynator ds. współpracy międzynarodowej i rozwoju w Teatrze Pinokio w Łodzi. – Interesuje nas wypracowanie takiego procesu tworzenia spektaklu, który w założeniu i od samego początku będzie ukierunkowany na priorytet dostępności – dodaje.
![URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA Biuro prasowe](/files/_uploaded/glownekonf_1804037743,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
URODZINOWE BUSZOWANIE ZA KULISAMI PINOKIA
![S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI](/files/_uploaded/glownekonf_1302738692,w_253,wo_300,ho_169,_small.jpg)
S·PLOT – NOWY FESTIWAL TEATRU PINOKIO W ŁODZI
![Night Fever Dinner Show w Manuarte](/files/_uploaded/glownekonf_438356257,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Night Fever Dinner Show w Manuarte
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Media
![](/files/1922771799/pakosinska-na-zywo-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie
Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i w ten sposób rozładować napięcie.
Handel
Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia
![](/files/1922771799/pineda-podatek-jedzenie-foto-1,w_133,r_png,_small.png)
Nie tylko napoje słodzone, jak ma to miejsce w Polsce, ale i cała niezdrowa żywność powinna być objęta dodatkowym opodatkowaniem – przekonują badacze z Centrum Ekonomiki Zdrowia i Polityki Innowacji w Imperial College Business School, którzy przyjrzeli się wynikom badań w tym zakresie z całego świata. Pieniądze z podatku od żywności wysokoprzetworzonej, z dużą zawartością soli czy cukru, powinny ich zdaniem zostać spożytkowane na dopłaty do zdrowego jedzenia. Okazuje się, że zwłaszcza w krajach o niskich i średnich dochodach to czynnik ekonomiczny decyduje o wyborze niezdrowego jedzenia, które jest mocno reklamowane i często tańsze.
Gwiazdy
Aleksandra Popławska: Pomysł na trenowanie boksu zrodził się u mnie z fascynacji Sashą Sidorenko. Dyscyplina ta wymaga skupienia, a właśnie tego mi na co dzień brakuje
![](/files/1922771799/poplawska-boks-plany-foto,w_133,_small.jpg)
Aktorka zaznacza, że trenuje boks, bo pozwala jej nauczyć się trzeźwo myśleć, analizować i szybko podejmować decyzje. Z uprawiania tej dyscypliny czerpie sporą przyjemność, zwłaszcza że robi to pod okiem mistrzyni – Sashy Sidorenko. Aleksandra Popławska podkreśla, że dla niej nie tyle liczy się zwycięstwo na ringu, ile taktyka gry, jaką przyjmuje się wobec przeciwnika.