Komunikaty PR

Wedel wgryza się w swoje wartości i zachęca do tego kandydatów w nowej kampanii

2024-05-06  |  11:00
Biuro prasowe

Czy możliwe jest określenie nowych wartości firmy przez zaangażowanie do procesu ich powstawania niemal 1300 pracowników? Wedel po raz kolejny udowadnia, że stawiając na niestandardowe podejście, można osiągnąć unikalne efekty i przyciągnąć uwagę pracowników. Teraz firma rusza z kampanią wizerunkową, wykorzystując prawdziwe czekoladowe atrybuty stworzone z 18 kg czekolady, w które, zgodnie z hasłem akcji, wgryzają się jej bohaterowie. 

W zeszłym roku firma Wedel przeprowadziła badanie, w którym zapytano Polaków o to, jakie wartości w miejscu pracy są dla nich najważniejsze. Respondenci wskazywali m.in.  różnorodne i otwarte środowisko pracy. 19% kandydatów do pracy docenia zaangażowanie społeczne biznesu, a 16% jego zrównoważony rozwój. Z badania wynika, że pracownicy zwracają uwagę na różne atrybuty firmy i są one dla nich ważne przy wyborze miejsca zatrudnienia. Firma na nowo zdefiniowała swoje wartości organizacyjne, by jeszcze lepiej odpowiadać na zmieniające się oczekiwania pracowników i kandydatów do pracy, a także wspierać realizację celów biznesowych poprzez codzienne zachowania i postawy wedlowskiej załogi. 

4 nowe wartości Wedla 

W 2023 roku z inicjatywy Zarządu i przy koordynacji Zespołu Doskonałości Organizacyjnej przeprowadzona została kompleksowa rewizja wartości organizacyjnych Wedla. Firma podeszła do niej w zupełnie nowy sposób, opierając się na fundamentalnym założeniu, że każdy z zespołów, z uwagi na swoją specyfikę pracy, potrzebuje indywidualnego systemu norm i zachowań, które będą wspierały realizację celów biznesowych. Z drugiej strony – wspólne określenie i rozumienie postaw buduje stabilne, wysokoefektywne zespoły. Dlatego w ten unikatowy w skali firmy proces zaangażowano pracowników ze wszystkich obszarów, z którymi wspólnie wypracowano cztery główne wartości firmy: koncentracja na realizacji celu i rzetelności, rozwój i dociekliwość, partnerstwo wewnątrz i na zewnątrz oraz tworzenie środowiska wpływu.  

W trakcie rewizji wartości organizacyjnych bardzo ważne było dla nas, by zaangażować w proces pracowników ze wszystkich obszarów firmy. Kluczowymi aspektami naszych działań było dopasowanie wartości do strategii biznesowej oraz uwzględnienie specyfiki poszczególnych działów. Zależało nam również, by zachowania kryjące się pod każdą z wartości miały zastosowanie w codziennej pracy i aby zarówno obecni, jak i przyszli pracownicy mogli się z nimi utożsamiać – tłumaczy Agata Mechlińska, Kierowniczka Doskonałości Organizacyjnej w firmie Wedel. 

Kampania wewnętrzna i ambient w biurze 

Nowe zasady stały się naturalnym elementem wewnętrznej i zewnętrznej komunikacji firmy. W marcu 2024 roku rozpoczęto wewnętrzną kampanię komunikacyjną pod hasłem „Wgryź się w nasze wartości”. Przeprowadzono serię działań mających na celu wzmocnienie świadomości i zaangażowania pracowników. Działania te objęły m.in. zmianę materiałów graficznych w różnych kanałach komunikacji, zastosowanie nowej identyfikacji wizualnej oraz aktualizację procesów wewnętrznych.  

Chcąc zaskoczyć pracowników i zaciekawić ich nową aranżacją przestrzeni firmowych, zdecydowano się również na ambient w biurze: co tydzień pojawiały się w nim kolejne elementy prezentujące nowe przesłanie, tj. grafiki na ścianach i telewizorach, naklejki symbolizujące „nadgryzienia” mebli czy ścian, plakaty, a także zupełnie nowe części wyposażenia, np. nadgryzione ławki czy kolumny.  

 Projekt pod hasłem „wgryź się w to, co lubisz w pracy” 

Równolegle prowadzona jest kampania zewnętrzna, która ma na celu wzmocnienie wizerunku Wedla jako atrakcyjnego pracodawcy oraz podkreślenie benefitów, jakie niesie za sobą praca dla marki z ponad 170-letnią tradycją. Koncept nowych wartości stanowi punkt wyjścia do mówienia o firmie w apetyczny sposób, oddziałując na wyobraźnię odbiorców przez hasło „Wgryź się w to, co lubisz w pracy”. Podkreślane są w niej „nadgryzione” atrybuty pracy (wybrane na bazie rozmów z pracownikami) i benefity ważne dla potencjalnych kandydatów z danego obszaru. To spójny kierunek komunikacji dostosowany do kandydatów, których firma chce przyciągnąć do organizacji. 

Elementy kampanii zewnętrznej obejmują m.in. nowy layout materiałów rekrutacyjnych, a także materiały wideo z czekoladowymi atrybutami pracy. Krótkie formaty wideo oparte na elemencie zaskoczenia wpisują się w obecne trendy i przyciągają uwagę odbiorcy, nadając kampanii świeżość i dynamikę. Prowadzona jest również kampania w social mediach (Facebook, Instagram, TikTok, YT, LinkedIn). 

18kg czekolady użytej do kampanii 

Dla “słodkiej” firmy jak Wedel wykorzystanie tak wdzięcznego materiału jak czekolada w kampanii employer brandingowej wydaje się oczywistym kierunkiem. Jednak tym razem zespół kreatywny podszedł do tego zadania w zupełnie nowy, nieoczywisty sposób. Na potrzeby kampanii powstały trzy czekoladowe atrybuty przygotowane przez zespół tzw. Pracowni Rarytasów (gdzie produkowana jest ręcznie czekoladowa oferta): laptopy, klucze nastawne i kierownice samochodowe. Łącznie do ich wyprodukowania użyto 18 kg wedlowskiej czekolady!  Materiały rekrutacyjne i kampania zewnętrzna dopasowane są do różnych obszarów firmy, dlatego też w ich tworzeniu udział wzięli pracownicy będący reprezentantami każdej z nich.  

– Nowoczesna komunikacja marki pracodawcy to dla nas nie tylko kwestia przekazu, ale i budowanie prawdziwego zaangażowania. Chcieliśmy zaskoczyć kandydatów, wykorzystując w kampanii czekoladowe rekwizyty w zupełnie nowej i nieoczekiwanej formie. Stworzyliśmy atrybuty, w które rzeczywiście – tak jak mówi hasło naszej kampanii – można po prostu się wgryźć i które jednocześnie wzmagają apetyt na poznanie smaku wedlowskiej pracy – dodaje Agata Mechlińska. 

Dzięki współpracy z agencją JobnJoy oraz domem produkcyjnym Mova Film Wedel kreuje wizerunek firmy jako miejsca, gdzie praca to także pasja i zaangażowanie. Nowe wartości organizacyjne, których komunikacja właśnie ruszyła, stanowią nowy rozdział w historii firmy. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kariera Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji? Biuro prasowe
2024-07-19 | 11:06

Czy warto iść na studia w obliczu mocno zmieniającej się edukacji?

Współczesne wyzwania stawiane edukacji wymuszają konieczność adaptacji i ewolucji modeli nauczania. Coraz więcej osób kwestionuje sens tradycyjnego modelu akademickiego,
Kariera Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej
2024-06-26 | 01:00

Marzenia i wyzwania kobiet w zawodzie księgowej

Wyliczenia, dokumenty, dane, powtarzalność zadań – to pierwsze skojarzenia z pracą księgowych. Czy słuszne? Jakie emocje i pasje czają się za słupkami liczb i za rzędami cyferek?
Kariera Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące
2024-06-17 | 17:00

Połowa Polaków uważa, że określenie „urlop macierzyński” jest lekceważące

Tylko 12 proc. Polek i Polaków nie widzi potrzeby zmiany społecznego postrzegania urlopu macierzyńskiego, a niemal 90 proc. uważa, że określenie „urlop” nie pasuje do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Firma

Polki są przedsiębiorcze. Wciąż mają jednak mniej wiary w swoje kompetencje i pewności siebie niż kobiety biznesu na świecie

Według danych PIE na koniec 2023 roku do kobiet należało 34 proc. jednoosobowych działalności gospodarczych w Polsce. To więcej niż średnio w skali całej UE, ale i tak kobiety wciąż rzadziej niż mężczyźni decydują się na prowadzenie własnej firmy. Powstrzymuje je przed tym głównie strach przed porażką, brak wiary w swoje umiejętności i wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu biznesu. Według danych przytaczanych przez Fundację LBC Business Women Foundation tylko 11 proc. przedsiębiorczych Polek uważa się za ekspertki w technologiach, a aż 60 proc. kobiet biznesu ocenia, że poziom ich kompetencji w tym zakresie jest niewystarczający. Kampania społeczna GO digital – realizowana przez Fundację LBC przy wsparciu Mastercard Strive, globalnej inicjatywy Caribou Digital i Mastercard Center for Inclusive Growth – ma zachęcić do sprawdzenia poziomu cyfryzacji firmy oraz testowania i wdrażania narzędzi cyfrowych, niezbędnych do rozwoju własnego przedsiębiorstwa.

Media

Katarzyna Pakosińska: Uwielbiam programy na żywo i nieprzewidziane sytuacje. Duże doświadczenie dała mi praca na estradzie

Gospodyni „Pytania na śniadanie” przekonuje, że zarówno występując na scenie, jak i prowadząc program realizowany „na żywo”, jest w swoim żywiole. I choć w obu przypadkach może się zdarzyć wiele nieprzewidzianych rzeczy, to absolutnie się tym nie stresuje. Zawsze ma w zanadrzu jakiś komentarz czy ripostę i potrafi wybrnąć z każdej sytuacji. Katarzyna Pakosińska zauważa, że widzowie lubią autentyczność, dlatego zamiast udawać, że nic się nie dzieje, ona sama woli odpowiednio zareagować i  w ten sposób rozładować napięcie.