Komunikaty PR

Wędkowanie wraca do łask. Sprawdzamy dlaczego.

2022-04-07  |  01:00
Biuro prasowe

Blisko 64 proc. Europejczyków regularnie spożywa ryby – wynika z badań Eurobarometru. Popularność ryb w diecie przekłada się na wzrost zainteresowania wędkowaniem. Unia Europejska sukcesywnie podejmuje działania mające na celu oczyszczanie wód i tworzenie przyjaznych akwenów dla wędkarzy. 45 proc. Polaków ceni sobie spokój i możliwość spędzania wolnych dni na łonie natury[1]. Dlaczego konsumenci tak chętnie wędkują? Co sprawia, że ten sport jest coraz bardziej popularny?

Pandemia pokazała, że Polacy doceniają hobby, które nie wymaga obcowania z dużą liczbą osób. Wielu z nich wybiera jazdę na rowerze jako sposób na spędzanie wolnego czasu. Dane sprzedażowe wybranych spółek pokazują, że sprzedaż jednośladów w okresie pandemii zdecydowanie wzrosła. Jakie jeszcze hobby wróciło do łask? To wędkowanie. Konsumenci doceniają nowoczesne i designerskie wędki, tworzone na zamówienie przez rękodzielników. Ponadto sport ten umożliwia odpoczynek na świeżym powietrzu.

Wędkowanie pomaga zredukować stres

Wśród najbardziej stresujących zawodów wymieniać można: strażaka, przedsiębiorcę, lekarza, pilota, dziennikarza, artystę, a także sędziego czy dyrektora generalnego[2]. Na duży stres narażeni są także managerowie korporacji. Nie dziwi więc, że te grupy chętnie sięgają po wędkę w celu redukcji codziennych zmartwień.

  – W czasie pandemii obserwujemy wzrost zainteresowania wędkarstwem. Wiele osób dopiero rozpoczyna swoją przygodę z tym sportem i szuka pomocy u profesjonalistów. Klienci dopytują, gdzie warto łowić ryby. Duże znacznie ma dla nich jakość sprzętu, z którym wybierają się na połów – mówi Remigiusz Kopiej, właściciel firmy Corona Fishing. – Na topie są ręcznie robione wędki, ale koniecznie przez rzemieślników. Osoby z określonej grupy społecznej doceniają jakość wykonania, a także ich unikalność. Często także sięgają po ręcznie robione przynęty na konkretny gatunek ryb.

Badania Uniwersytetu w Michigan pokazują, że zaledwie 20 minut spędzonych na łonie natury umożliwia zredukowanie hormonu stresu. Wędkowanie jest dobre dla zdrowia. Obecnie blisko 50 proc. ludzi na całym świecie boryka się z nadwagą. Wyjazd na ryby daje konsumentom poczucie aktywności i zachęca do opuszczenia domów, a także odejścia od komputera.

Okazja do budowania relacji

Wędkować można w pojedynkę, ale także w gronie najbliższych. Sport ten to doskonała okazja do tego, aby nawiązywać relacje z rodziną, przyjaciółmi czy partnerami biznesowymi. Obecnie świat zewnętrzny zapewnia konsumentom wiele bodźców, które nieustannie walczą o jego uwagę. Trudno się oderwać od telewizora, Internetu, czy smartfona. Wędkowanie to doskonały sposób na to, aby odłożyć na bok nowoczesne technologie i spędzić czas w gronie bliskich, poświęcając im całą swoją uwagę.

Wędkowanie doceniane jest również przez firmy. Coraz więcej przedsiębiorstw w ramach wyjazdów integracyjnych zaprasza swoich pracowników do spędzania czasu w ten właśnie sposób. – Doskonałej jakości sprzęt wędkarski, w postaci przynęt hand made, może być dodatkową motywacją do zdrowej rywalizacji.  – Woblery, wykonane ręcznie przez najznakomitszych wędkarzy w całej Polsce, w niejednym rozbudzą wolę sprawdzenia swoich sił w konfrontacji z dziką naturą – zauważa właściciel Corona Fishing.

Rekreacja, czyli czas na nas

Wędkarstwo to rekreacja, podczas której nawet najgorszy dzień, kiedy w ogóle nie złowisz ryb, jest lepszy niż czas spędzony w mieszkaniu na pracach domowych. Dla wielu konsumentów przyjemność wędkowania tkwi w samych wykonywaniu tej czynności – niezależnie od efektów. Podkreślają także, że zakup nowoczesnych wędek i przynęty sprawia im wiele radości, a także daje satysfakcję z posiadania nietypowego i relaksującego hobby.

 


[1] Starcom Polska

[2] Occupational Information Network

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Hobby Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym Biuro prasowe
2024-10-02 | 14:00

Łamigłówki – rozrywka, łącząca przyjemne z pożytecznym

Łamigłówki, zagadki, krzyżówki to nie tylko świetny sposób na relaks, ale także pomysł na integrację  z bliskimi. Wspólne rozwiązywanie zagadek to
Hobby Spacer wspomnieniowy po Turzynie z Joanną Olszowską – część 2
2024-09-26 | 11:05

Spacer wspomnieniowy po Turzynie z Joanną Olszowską – część 2

Druga część spaceru po naszym najbliższym sąsiedztwie – osiedlu Turzyn – obdbędzie się oczywiście z przewodniczką miejską i naszą sąsiadką, Joanną Olszowską.
Hobby G2A.COM – globalny marketplace z cyfrową rozrywką zdobywa prestiżowe nagrody
2024-09-25 | 11:30

G2A.COM – globalny marketplace z cyfrową rozrywką zdobywa prestiżowe nagrody

G2A.COM, największa na świecie platforma marketplace z ofertą cyfrową, została wyróżniona w Londynie podczas prestiżowych eCommerce Awards 2024. Firma z polskimi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Moda

Monika Miller: Moja szafa jest dosyć mała. Lepiej jest mieć mniej rzeczy świetnej jakości, niż kupować kilogramy ubrań i za pół roku je wyrzucać

Aktorka jest zwolenniczką recyklingu, dawania garderobie drugiego życia i korzystania z opakowań biodegradowalnych. Jak zauważa, kupując sobie często nowe ubrania i dodatki, czy to dla przyjemności, czy też podążając za trendami, zapominamy, że proces produkcji odzieży pochłania duże ilości wody i prądu, a transport jej do sklepów generuje ślad węglowy. Monika Miller przekonuje, że nie chce się przyczyniać do obciążania środowiska, dlatego kupuje z głową. Ma więc w szafie niewiele rzeczy, ale są one dobrej jakości i służą przez długi czas.

Edukacja

Nowotwór wykryty na wczesnym etapie może być całkowicie wyleczalny. Tylko co trzeci Polak wykonuje jednak regularne badania profilaktyczne

Polacy najbardziej boją się chorób nowotworowych, ale nie doceniają roli profilaktyki, która ma największe znaczenie dla skutecznego leczenia raka – wynika z badania „Polki i Polacy a choroby i zdrowie”. Dane Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Instytutu Zdrowia Publicznego,, wskazują, że problem niskiego uczestnictwa w badaniach przesiewowych związany jest raczej z przekonaniami oraz poziomem wiedzy na ich temat, a nie wydolnością systemu czy brakiem dostępu do badań. Zmianie tej sytuacji ma służyć kampania „Nie gadaj, tylko się zbadaj” uruchomiona przez PZU. Eksperci chcą zachęcać nie tylko do regularnych badań, ale też zmiany stylu życia na zdrowszy.