Komunikaty PR

Wielka piątka, czyli popularność ślubów według miejsca zamieszkania

2022-05-23  |  01:00
Biuro prasowe

Wartość rynku weselnego w Polsce wycenia się na średnio 10 miliardów złotych – wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Konsultantów Ślubnych. Popyt na tego typu usługi i ubarwienia wyjątkowego dnia stale rośnie. Coraz popularniejsze staje się wesele w górach, a także kilkudniowe imprezy z rodziną i przyjaciółmi. Para młoda na uroczystość wydaje średnio od 50 do 80 tysięcy złotych.

Pandemia COVID-19 znacząco ograniczyła liczbę wesel organizowanych nie tylko w Polsce, ale i w całej Europie. Trend ten był spowodowany koniecznością separacji, zachowania dystansu międzyludzkiego, a także restrykcjami wprowadzanymi przez rządy na całym świecie. Po okresie stagnacji branża ponownie odżyła. Szacuje się, że jej wartość może osiągać poziom 10 miliardów złotych. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w Polsce odnotowano blisko 150 tysięcy ślubów – mowa o zawarciu związku małżeńskiego. Te dane pokazują, że branża ślubna ma o kogo powalczyć.

Kto najczęściej zawierał związek małżeński?

Częściej związek małżeński zawierali najczęściej mieszkańcy miast (blisko 86 tysięcy osób) niż wsi (ok. 55 tysięcy osób). W Polsce na ślub decydują się także osoby młode w wieku 18 do 20 lat. Choć – jak wskazują dane GUS – to zaledwie kilkaset osób.

 – Na wesele w górach decydują się pary, niezależnie od wieku. Obserwujemy jednak taki trend, że bardzo młode osoby zawierają związki małżeńskie i wybierają pensjonaty właśnie w polskich górach. Dlaczego? Niezwykły urok terenów górskich sprawia, że ceremonia weselna staje się jeszcze bardziej romantyczna i spektakularna. Nie bez przyczyny nasi poeci narodowi od zawsze kochali górskie tereny i poświęcali im swoje utwory oraz całe tomiki. Ciekawą porą roku na zawarcie związku małżeńskiego jest lato. To piękny czas na wesele w górach – mówi Joanna Hoc-Kopiej, Dwór Korona Karkonoszy.

A jakich atrakcji oczekują młodzi nowożeńcy? Stawiają na wszystko co nietypowe i innowacyjne. Na weselach pojawiają się budki, w których goście mogą wykonać zdjęcia. Nie brakuje także rekwizytów w postaci góralskich ciupag czy kapeluszy z regionalnymi motywami. Ponadto do łask wracają polaroidy. Wiele par decyduje się na foodtracki z lodami, fastfoodami, a nawet wybranymi alkoholami. W modzie są pokazy fajerwerków czy wspólne tańce z popularnymi postaciami z telewizji.

Wielka piątka, czyli popularność ślubów według miejsca zamieszkania

Najczęściej związki małżeńskie zawierają mieszkańcy województw: dolnośląskiego, kujawsko – pomorskiego, lubelskiego, łódzkiego i małopolskiego. Mowa tutaj o ślubach kościelnych. Na zawarcie związku jedynie w urzędzie najczęściej decydują się osoby z dokładnie tych samych województwa.

Nie oznacza to, że przyszłe młode pary organizują przyjęcia dla swoich gości właśnie w tych województwach. Dowodem są liczne zapytania, które spływają do Dworu koron Karkonoszy z całej Polski. O zaletach wesela w górach nie trzeba nikogo przekonywać. Od zawsze romantyczne szczyty i wspaniała przyroda przyciągają przyszłe młode pary. W Karkonoszach znajdziemy zapierające dech w piersiach widoki. Hotel położony w samym sercu gór, z dogodnym dojazdem zarówno z mniejszych jak i dużych miast, to wybór wielu młodych par.

Wesele w górach można organizować każdą porą roku: wiosną, jesienią, latem czy zimą. A kiedy najczęściej Polacy zawierają związki małżeńskie? Zdecydowanie najpopularniejsze są sierpień i wrzesień. A tuż za nimi październik i lipiec. Najmniej imprez odbywa się w marcu, a także w kwietniu – być może wiele par obawia się wiosennej pluchy bądź nie chce łączyć przyjęcia ze Świętami Wielkanocnymi.

Wesele w górach to nie tylko wymarzona impreza dla Polaków. Coraz więcej obcokrajowców decyduje się na ślub w pięknych okolicznościach przyrody. Najczęściej mieszkańcy innych państw zawierają związek małżeński w wieku 30 do 34 lat, najrzadziej zaś po 60 roku życia. A skąd pochodzą najczęściej przyszli nowożeńcy? Z Ukrainy, Niemiec, Wielkiej Brytanii czy Białorusi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy Biuro prasowe
2025-08-06 | 13:45

ERLI dla Twojego domu: od elektroniki po wystrój wnętrz – kompleksowy przewodnik zakupowy

Urządzanie domu daje możliwość stworzenia przestrzeni, w której po prostu dobrze się żyje. Niezależnie od tego, czy właśnie wprowadzasz się do nowego mieszkania, robisz
Dom Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek
2025-07-23 | 13:15

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Dom Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Edukacja

Zaspokajanie potrzeb behawioralnych kota pomaga w budowaniu z nim pozytywnych relacji. Kluczem jest poznanie jego typu osobowości

Dobrostan kotów w dużej mierze zależy od właściwej opieki. Niezwykle istotne jest zaspokajanie ich potrzeb behawioralnych, wśród których ważne jest poczucie bezpieczeństwa, ale również m.in. prawidłowa dieta czy też instynkt łowiecki. Dla opiekunów pomocne w tym może być poznanie typu osobowości swojego kota. Już 7 sierpnia 2025 roku w specjalnej strefie WHISKAS przed wejściem do centrum handlowego Westfield Arkadia w Warszawie każdy będzie mógł wziąć udział w specjalnym Quizie Osobowości Kota i spotkaniu z behawiorystą.

Media

Tomasz Jacyków: W tym sezonie w Polsacie jest dużo „spadochroniarzy” z innych stacji. Ja nie oglądam telewizji w ogóle

Co prawda stylista zaznacza, że nie ogląda telewizji, ale pojawił się na prezentacji jesiennej ramówki Polsatu. To dla niego okazja, by nie tylko samemu się pokazać na ściance w nietuzinkowym stroju, ale także podejrzeć, co pozostali postanowili na siebie założyć. Tomasz Jacyków zauważa też, że do stacji dołączyły niedawno nazwiska wcześniej kojarzone z innymi kanałami, jest więc ciekawy, jakie będą efekty tej współpracy.