Wielkanocne dania z pomysłem
Biała kiełbasa Sokołów Naturrino jest niezwykle soczysta i aromatyczna. Wyśmienity bukiet smakowy zawdzięcza między innymi dodatkowi takich przypraw jak: pieprz biały, majeranek i czosnek. To produkt, z wykorzystaniem którego przygotować można wiele smakowitych dań. Zapieczona w aromatycznej marynacie, z dodatkiem gruszki i pietruszki, przypadnie do gustu wszystkim smakoszom.
Składniki:
1 opakowanie Kiełbasy Białej Naturrino Sokołów
1-2 korzenie pietruszki
1 duża gruszka
2 cebule czerwone
2 czubate łyżeczki musztardy miodowej
Sok z cytryny
1/3 szklanki soku jabłkowego
sól himalajska, świeżo mielony pieprz kolorowy, olej do smażenia
gałązka rozmarynu
Cebulę kroimy w ósemki lub na większe piórka. Pietruszkę obieramy i kroimy ukośnie na plasterki tej samej grubości. Cebule wraz z pietruszką podsmażamy na patelni beztłuszczowo lub z dodatkiem odrobiny oleju, aż lekko się zarumienią. Pod koniec smażenia dodajemy sól i pieprz do smaku.
Gruszkę przekrawamy na pół, pozbawiamy gniazda nasiennego, kroimy na półplasterki, a następnie skrapiamy sokiem z cytryny.
Kiełbasę wyjmujemy z opakowania i nacinamy. Musztardę łączymy z sokiem jabłkowym, do uzyskania marynaty o jednolitej konsystencji.
Na dno naczynia do zapiekania wykładamy połowę cebuli, następnie układamy kiełbasy, a pomiędzy nie wsuwamy plasterki pietruszki, gruszki oraz pozostałą cebulę. Całość zalewamy przygotowaną marynatą i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C (grzanie góra-dół). Pieczemy przez około 40 minut pod folią aluminiową, a następnie zdejmujemy przykrycie, zwiększamy temperaturę do 200 stopni i pieczemy przez około 10 minut, aż kiełbasa wraz z dodatkami ładnie się zarumienią. Gotowe danie dekorujemy świeżym rozmarynem.

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych
Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Teatr
Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.