Wizja i wartość. Biuro Hoogwegt w Warszawie spod kreski BIT CREATIVE
OKK! PR
ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl
Hoogwegt jest największym niezależnym dostawcą produktów mlecznych i składników na świecie, działającym w ponad 130 krajach. Funkcjonując zgodnie z dewizą „We add vision & value”, dostarcza wysokiej jakości produkty, informacje rynkowe w czasie rzeczywistym, inteligentne usługi logistyczne i dostosowane rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem. Tę misję odzwierciedla także biuro firmy w Warszawie mieszczące się w budynku LIXA. Za jego projekt odpowiadają architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy sięgając po wartości marki i jej wizję, stworzyli przestrzeń wizualnie odzwierciedlającą jej misję.
Nowoczesne biuro Hoogwegt w Warszawie to 767 mkw. powierzchni zaprojektowanej w sposób niezwykle spójny i konsekwentny. Głównym założeniem było stworzenie funkcjonalnego wnętrza, które designem będzie nawiązywało do charakteru oraz brandingu firmy. Stąd też powtarzającym się motywem jest użycie koloru granatowego, wzorów graficznych oraz litery „H” zaczerpniętych z brandbooka Inwestora. I choć na powierzchni biura znajdziemy różne rodzaje pomieszczeń, zarówno tych do pracy, jak i tych do organizacji spotkań, to tworzą one wizualnie jedną, spójną całość.
- Program biura odpowiadający potrzebom Inwestora był jak zawsze dla nas priorytetem przy tworzeniu nowego układu oraz designu aranżacji. W tym przypadku zależało nam na zaprojektowaniu koncepcyjnie spójnej powierzchni, dlatego też ograniczyliśmy paletę użytych barw oraz materiałów. Pomieszczenia przenikają się między sobą, co odzwierciedla m.in. projekt sufitów, który oparty jest na kwadracie oraz wykończeniu materiałami w takim samym szarym kolorze – wyjaśnia arch. Barnaba Grzelecki, właściciel BIT CREATIVE.
Jak podkreśla sam architekt, to właśnie projekt sufitów jest elementem, który zasługuje tu na szczególną uwagę. W strefie wejścia oraz w jednej z sal konferencyjnych znajdziemy akustyczny sufit wykonany na zamówienie przez firmę Nyquista. Prostopadłościenne elementy z materiału typu PET tworzą ciekawą kompozycję naprzemiennie ułożonych pudełek z wycięciami o różnych kształtach - litery „H” nawiązującej do logotypu firmy, kwadratów, okręgów z miejscem na oprawę oraz półkoli. W pomieszczeniach biurowych, w przestrzeniach typu open space oraz pozostałych salach spotkań z kolei zaprojektowano sufit również wykonywany według indywidulnego projektu, tym razem przez firmę Morrow Woods. Są to wyspy sufitowe z siatki cięto-ciągnionej lakierowanej na kolor niebieski oraz wyspy drugiego rodzaju z paneli PET. Obydwie wersje wysp wykończone są laminowaną listwą obwodową w kolorze drewnopodobnym Swiss Krono Dąb Pradawny - takim samym jak na ścianach czy części zabudów meblowych. Dla podkreślenia tych nietypowych elementów i wyciszenia tła strop wraz z instalacjami został pomalowany na kolor biały. Pomiędzy wyspami podwieszone zostały czarne oprawy liniowe w rozmiarze poszczególnych grup wspomnianych wysp.
- Innym ciekawym elementem jest foliowanie, które pojawia się na ścianach szklanych, w których ze względu na ograniczony budżet, szkło ryflowane zastąpiono wzorem drobnych pasków klejonych równolegle i prostopadle do posadzki – dodaje arch. Zuzanna Wojda.
Istotny był także sam podział funkcjonalny przestrzeni, który miał odpowiadać konkretnym potrzebom Inwestora. W przypadku projektu Hoogwegt strefa wejścia składa się z recepcji, poczekali oraz otwartego coffee point’u. W tej części biura użyto dużo drewna oraz różnych materiałów w odcieniach szarości. Kolor ten pojawia się na posadzce, suficie czy froncie lady recepcyjnej. Przeciwwagą dla stonowanej kolorystyki są płytki, meble oraz oprawy dekoracyjne w kolorze granatowym i pomarańczowym.
Część pracownicza z kolei, na którą składa sią open space oraz pomieszczenia biurowe, to przede wszystkim jasne wnętrza, ocieplone drewnem, z kolorystycznymi akcentami w formie lakierowanej siatki cięto-ciągnionej na suficie czy kolorowych frontów lockerów. Przestrzenie te zróżnicowano poprzez dobranie innych wzorów tapet do gabinetów i do open space’ów. Całość wystroju uzupełnia duża ilość żywej zieleni w wolnostojących oraz stojących na szafkach donicach.
Na powierzchni biura znajdują się łącznie cztery sale spotkań, z których trzy można połączyć w jedną, uzyskując większą przestrzeń dla 20 osób. W tych pomieszczeniach również pojawia się kolor niebieski i zestawienie kolorystyczne drewna z szarością. Sufit jest powtórzeniem elementów z przestrzeni pracowniczych, jednak ze względu na mniejszy rozmiar sal, ograniczonych do wysp z paneli PET. W jednej z mniejszych salek na ścianie znajdziemy wycięte z dibondu symbole z karty graficznej Inwestora, które nawiązują do obszaru aktywności firmy, czyli branży mleczarskiej.
Głowna sala spotkań przeznaczona dla 10 osób nieco wyróżnia się na tle pozostałych ze względu na użycie koloru pomarańczowego w dosyć jaskrawym odcieniu. Jako, że jest to sala przeznaczona głównie dla gości, został tutaj powtórzony sufit ze strefy wejścia, czyli siatka prostopadłościennych, zróżnicowanych kształtem wewnętrznych wycięć pudełek.
Na uwagę zasługuje także pomieszczenie socjalne z aneksem kuchennym. Jego kolorystyka oraz materiały wykończeniowe pomieszczenia również nawiązują do klimatu całości aranżacji. - W kuchni utrzymaliśmy prostą posadzkę oraz otwarty sufit, gdzie jedynie strop pomalowany jest na biało. W zabudowie kuchennej uwagę przyciągają granatowe płytki o różnorodnym wybarwieniu i fronty ze szkła ryflowanego. Z kolei na dwóch przeciwległych ścianach charakterystycznym punktem są dekoracyjne kinkiety umieszczone w osiach okładziny drewnopodobnej. W ten sposób miejsce to staje się mniej formalnym, a jednak ciągle utrzymanym w tej samej tonacji stylistycznej, punktem spotkań pracowników – podsumowuje arch. Jakub Bubel.
Inwestor: Hoogwegt
Lokalizacja: Biurowiec Lixa, Rondo Daszyńskiego, Warszawa
Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Zuzanna Wojda
Zdjęcia: Fotomohito

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie
Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Problemy społeczne
Muzea pomagają walczyć ze stereotypami i uprzedzeniami. To ważne dla zmieniającego się rynku pracy

Według NEMO, Sieci Europejskich Organizacji Muzealnych, społeczna rola muzeów wykracza daleko poza ich tradycyjne funkcje. W coraz bardziej spolaryzowanym świecie muzea mogą odgrywać kluczową rolę w promowaniu dialogu i spójności społecznej, zachęcać do dyskusji, mogą też pełnić rolę ośrodków integracji społecznej. Dzięki przybliżaniu obcych kultur mogą też zmienić spojrzenie na rynek pracy.
Żywienie
Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.