Komunikaty PR

Współpraca z architektem – wszystko, co powinniście wiedzieć

2021-06-21  |  14:20
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Wykończenie mieszkania jest zarazem najprzyjemniejszym, jak i najbardziej stresującym momentem. Stąd rosnąca popularność usługi kompleksowego wykańczania wnętrz pod klucz. Jak przygotować się do rozmowy z architektem? Jak przebiega proces projektowy? Kiedy można wprowadzić zmiany do projektu? Na te pytania odpowiedzieli architekci z Pracowni Architektury Wnętrz Decoroom: Joanna Węgłowska oraz Jakub Szeląg.

Jakie korzyści przyniesie inwestorowi współpraca z doświadczonym architektem wnętrz?

Joanna Węgłowska: To przede wszystkim kompleksowość działań, kontrola nad budżetem i prawidłowo przygotowany projekt. Całość działań warto powierzyć doświadczonemu architektowi wnętrz, który odpowie na potrzeby inwestorów i dopasuje projekt do ich oczekiwań. Oprócz rzetelnej analizy funkcjonalnej, architekt doradzi także najlepsze rozwiązania. Samodzielne prace w zakresie wykończenia mieszkań zazwyczaj wiążą się z większymi nakładami finansowymi. Do tego dochodzą częste pomyłki np. przy wymierzaniu elementów stałej zabudowy. Przykładem mogą być źle zaprojektowane przestrzenie na szafki czy pralkę, umieszczenie umywalek na niewłaściwej wysokości, zbyt wąskie ościeżnice, nieuwzględniające np. płytek w łazience lub nieprawidłowo zawieszone karnisze. W tych kwestiach zdecydowanie warto zasięgnąć porady doświadczonego architekta.

Jak się przygotować do pierwszego spotkania z architektem?

Jakub Szeląg: Rozmowę ułatwi przygotowanie odpowiedzi na pytania dotyczące preferencji oraz stylu życia czy budżetu. Jako architekci bardzo często zadajemy pytania o szczegóły, takie jak: Czy jeden z domowników będzie na stałe pracować w domu? Czy są Państwo minimalistami a może potrzebują dużo miejsca do przechowywania? Czy posiadają lub planują Państwo posiadać dzieci? Tego typu kwestie muszą zostać omówione, aby zrealizowane mieszkanie jak najlepiej odpowiadało potrzebom właścicieli.

Czy wizyta w Showroomie i zobaczenie na żywo dostępnych materiałów i produktów pomaga w podejmowaniu decyzji?

Joanna Węgłowska: Oczywiście, to przede wszystkim oszczędność czasu i ogromny komfort. Nie trzeba spędzać wielu godzin, przemieszczając się między oddalonymi od siebie sklepami z wyposażeniem.  Stworzyliśmy warunki, które pozwalają na zestawianie ze sobą materiałów i przemyślany wybór podłóg, płytek, ceramiki sanitarnej czy koloru farb.

Jak przebiega współpraca pomiędzy architektem a inwestorem? Jakie są etapy prac projektowych?

Joanna Węgłowska: Proces prac rozpoczynamy od ustalenia wytycznych projektowych i przekazania inspiracji – przeprowadzenie odpowiedniego wywiadu to klucz do udanego projektu, skrojonego na miarę. Kolejnym etapem jest inwentaryzacja. Na tym etapie architekt przygotowuje się do wykonania rysunków technicznych, które opracowuje na podstawie rzeczywistych wymiarów mieszkania, elektryki, przyłączy wod-kan oraz otworów wentylacyjnych. Kolejnym krokiem jest przygotowanie układu funkcjonalnego: rozplanowanie dostępnej przestrzeni mieszkania lub domu tak, aby wygospodarować wygodne miejsce na wszystkie czynności, wykonywane w tej przestrzeni. Następnie przechodzimy do wyboru materiałów wykończeniowych oraz przygotowania wizualizacji 3D. Zwieńczeniem procesu jest przygotowanie dokumentacji i kosztorysu.

Kompleksowe wykończenie mieszkania pod klucz – jakie są zalety takiego rozwiązania?

Jakub Szeląg: Przede wszystkim nie musimy martwić się o logistykę, która przysparza zwykle najwięcej stresu i zajmuje wiele czasu. Mając możliwość spotkania w showroomie i doboru materiałów w jednym miejscu oraz korzystając z doświadczenia ekspertów i sprawdzonych ekip, tak naprawdę nie trzeba się martwić o to, czy efekt końcowy będzie zgodny z naszą wymarzoną wizją.

Joanna Węgłowska: Warto pamiętać też, że przygotowujemy szczegółową wycenę przed podpisaniem umowy oraz zapewniamy niższy VAT: 8% zamiast 23%. Na wykonane usługi dajemy 24-miesięczny okres gwarancji.

Inwestor z teczką pełną inspiracji czy otwarty na wszelkie propozycje wnętrzarskie? Z jakim Klientem współpracuje się lepiej i łatwiej?

Jakub Szeląg: Pojęcie „lepszego klienta” nie istnieje. Każdy klient jest inny. Wszystko zależy od wzajemnego zaufania i otwartości na różne rozwiązania. Nawet ogromna liczba inspiracji może nie być trafiona dla danego metrażu. W tym tkwi właśnie rola architekta, aby doradził, ale również odradził, jeśli zajedzie taka potrzeba. Najważniejsza jest tu elastyczność i zrozumienie potrzeb inwestora.

Czy na każdym etapie prac projektowych architekt może wprowadzić zmiany? 

Joanna Węgłowska: Tak, czasem pojawia się taka potrzeba. Pamiętajmy o tym, że projektowanie to proces, który wciąż ewaluuje. Nawet już po akceptacji wizualizacji, zdarza się, że inwestor nie jest do końca przekonany. Wówczas warto, a wręcz należy wrócić do wcześniejszych etapów. To inwestor ma być zadowolony z finalnego projektu i ma mieć poczucie, że wykonaliśmy najlepszą możliwą pracę i jest dokładnie tak, jak chciał. Wyjątkiem jest najbardziej problematyczny moment realizacji, dlatego unikamy zmian na tak zaawansowanym etapie prac. Przy podpisywaniu umowy doradzamy klientom, żeby dokładnie przeanalizowali swoje decyzje. Kiedy prace zaczyna ekipa wykończeniowa, trudniej o zmiany.

Czy dostrzegają Państwo w pracowni wiodący trend wnętrzarski w tym roku?

Joanna Węgłowska: Rok 2021 we wnętrzach należy do przyrody. Sięgamy po kolory ziemi, wody i kwiatów. Poszukujemy inspiracji w kolorach piasku i spalonej gleby. Modny jest karmelowy brąz, otulający beż i łagodne szarości, stłumiony żółty i rdzawe odcienie pomarańczu. Dzięki tym solidnym, bezpiecznym kolorom klasyczne aranżacje stają się bardziej szykowne, a w minimalistycznych wnętrzach panuje przytulna atmosfera.

Więcej na: https://www.decoroom.eu/

Facebook: https://www.facebook.com/decoroom.eu/

Instagram: https://www.instagram.com/decoroom_eu/

O DECOROOM

Pracownia Architektury Wnętrz DECOROOM jest obecna na rynku od 12 lat i z wieloma sukcesami na koncie pozycjonuje się jako jeden z pionierów usługi kompleksowego wykończenia mieszkania „pod klucz”. Swoich klientów zaprasza do wyjątkowego biura połączonego z showroomem w samym centrum Warszawy. Zespół DECOROOM tworzą doświadczeni architekci, zaufane ekipy wykończeniowe, działy realizacji i dział DECOROOM KITCHEN, który zajmuje się kompleksowym wykończeniem zabudowy kuchennej i meblowej. Wszyscy nieustannie dbają o to, aby dostarczać klientom jak najwyższy poziom obsługi. Firma współpracuje z czołowymi przedstawicielami branży wykończeniowej, a swój wizerunek w branży zbudowała dzięki wysokim standardom wykonywanej usługi jak i współpracy z klientem. W ofercie Decoroom znajdziemy 3 pakiety: Standard, Premium oraz Designer, które odpowiadają potrzebom najbardziej wymagających klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny

Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.