“Wszystko w naszych rękach”, czyli kampania społeczna McDonald’s Polska
Marlena Sojka, Natalia Sisik, Ewa Zawada oraz TwinsStyle wzięli udział w najnowszej kampanii marki McDonald’s. W ramach akcji “Wszystko w naszych rękach” popularni wśród polskiej młodzieży twórcy za pośrednictwem mediów społecznościowych w angażujący sposób zachęcali do częstego i dokładnego mycia rąk. Za realizację kampanii odpowiadają: agencja GetHero oraz dom mediowy OMD.
Częste mycie rąk to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zapobieganie rozprzestrzenianiu się bakterii i wirusów. Doskonale wiedzą o tym pracownicy restauracji McDonald’s. Marka podkreśla, że wysokie standardy higieny i bezpieczeństwa towarzyszą sieci od zawsze. Cały czas były i są one przestrzegane z najwyższą starannością, a restrykcyjne procedury mycia oraz dezynfekcji są standardem systemu. Dzieląc się swoją wiedzą marka zainicjowała w mediach społecznościowych kampanię społeczną “Wszystko w naszych rękach” w ramach której pokazuje jak odpowiednio zadbać o higienę rąk. W inicjatywie wzięli również udział popularni twórcy. Wśród nich m.in. Marlena Sojka, Natalia Sisik, Ewa Zawada oraz TwinsStyle. W ramach akcji influencerzy na platformie TikTok stworzyli własne choreografie, w których demonstrowali prawidłowe mycie rąk. Jako podkład muzyczny do klipów posłużył utwór Mateusza Holaka, który powstał specjalnie na potrzeby kampanii.
Jako współorganizatorzy tej inicjatywy dołożyliśmy wszelkich starań, aby z akcją dotrzeć do nastolatków. Dlatego do współpracy zaprosiliśmy tych twórców, którzy posiadają szerokie grono odbiorców właśnie w tej kategorii wiekowej. Mamy nadzieję, że kampania, którą współtworzyliśmy przyniesie zamierzone efekty. Jej głównym celem było podniesienie świadomości na temat tego, jak ważne jest częste i dokładne mycie rąk. Akcja cieszy się dużym zainteresowaniem wśród użytkowników TikToka, którzy z chęcią nagrywają swoje własne filmy z piosenką Mateusza Holaka w tle oraz odtwarzają układy taneczne przygotowane w ramach akcji przez swoich idoli - mówi Magdalena Bliźniak, project manager w agencji GetHero, ekspert komunikacji na platformie TikTok.
Obecnie kampania na platformie TikTok ma 1,2 mln wyświetleń, a utwór muzyczny stworzony w ramach akcji został już wykorzystany w ponad 2 tys. filmów. Działania w ramach inicjatywy są prowadzone również na Instagramie.
GetHero współpracuje z ponad 100 twórcami internetowymi, którzy codziennie docierają do milionów odbiorców. Agencja zajmuje się realizacją kampanii za pośrednictwem platform takich jak: TikTok, YouTube i Instagram. GetHero może również pochwalić się bogatym portfolio stworzonych treści wideo oraz organizacją MeetUp®.
Filary pielęgnacji skóry atopowej
Zimowe kontuzje – jak ich uniknąć? Porady ortopedy
Prezbiopia – zaburzenie widzenia, które dotyka niemal każdego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Film
Joanna Kurowska: Żaden polski aktor nie dostał miliona dolarów za film. Gramy równie dobrze jak amerykańscy, a jesteśmy niedoceniani i hejtowani
Artystka nie ma żadnych wątpliwości – polska branża filmowa wymaga natychmiastowego uzdrowienia. Konieczne jest wprowadzenie gruntownych zmian po to, aby zapewnić aktorom lepsze warunki pracy, odpowiednie wynagrodzenie i wsparcie w sytuacjach kryzysowych. Joanna Kurowska zauważa, że honoraria w polskim kinie są rażąco niskie i chociażby w stosunku do zarobków amerykańskich gwiazd dysproporcja jest ogromna. Dla przykładu żaden polski aktor nie otrzymał jeszcze miliona dolarów za rolę, podczas gdy w USA takie kwoty są standardem.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Problemy społeczne
W Polsce rośnie liczba wykrywanych chorób przenoszonych drogą płciową. Coraz większa świadomość i możliwość testowania
Światowa Organizacja Zdrowia podaje, że na świecie codziennie odnotowuje się ponad milion nowych zakażeń chorób uleczalnych przenoszonych drogą płciową (STI). W rzeczywistości może ich być nawet wielokrotnie więcej. W Polsce tylko w 2023 roku wykryto ponad 5 tys. przypadków kiły, chlamydii i rzeżączki. Ze względu na tę samą drogę transmisji zakażenia choroby te często ze sobą współwystępują, a zakażenie jedną z nich zwiększa znacząco ryzyko zakażenia HIV.