Wybierasz się w podróż na Wielkanoc? W tych miejscach będzie tłoczno!
Wielkanoc już za 2 tygodnie. Kiwi.com sprawdza dokąd użytkownicy z Polski wybiorą się tym razem. Rzym od lat jest chętnie wybierany w okresie świąt Wielkanocy i wedle analizy Kiwi.com, w tym roku też, trasa Warszawa-Rzym należy do najpopularniejszych, podobnie jak Kraków-Paryż. Póki co, najwięcej turystów na wielkanocny urlop uda się z lotniska w Warszawie, Krakowie i Gdańsku, a piątek 29 marca jest najchętniej wybieranym dniem na początek podróży. Gdzie już niebawem będziemy wypoczywać?
Gdzie będziemy wypoczywać?
Osoby poszukujące kameralnej atmosfery i ciszy, udające się na urlop w trakcie Świąt Wielkanocnych, powinni unikać poniższych kierunków. Tam z pewnością będzie tłoczno i głośno, z iście turystyczną atmosferą. Wedle analizy Kiwi.com, podróżujący z Polski w tym roku najczęściej udadzą się do:
- Rzymu
- Londynu
- Barcelony
- Paryża
- Mediolanu
- Aten
W tegorocznym zestawieniu TOP 20 znalazły się również bardziej odległe i egzotyczne destynacje, jak choćby:
- Tajlandia
- Turcja
- Filipiny
- Japonia
- Stany Zjednoczone
W tym roku trasy Warszawa - Rzym oraz Kraków - Paryż należą do najchętniej wybieranych, a za nimi plasują się Warszawa – Barcelona i Warszawa-Ateny. Z Krakowa najczęściej polecimy do Londynu, a także do Rzymu, z kolei z Gdańska wybierzemy się głównie do Kopenhagi.
Kiedy i na jak długo wyruszymy w podróż?
Kiwi.com wskazuje, że obecnie to piątek 29 marca jest najchętniej wybieranym dniem na początek urlopu, a tuż za nim środa 27 marca (ostatni dzień szkoły), a także czwartek, 28 marca. Ponad połowa użytkowników na miejscu spędzi do 3 dni, typowy city-break, a niemal co trzeci od 4 do 6 dni.
Ile w tym roku będzie kosztować nas Wielkanocny urlop?
W tym roku za bilet lotniczy zapłacimy o połowę więcej niż w roku ubiegłym. Średnia cena za lot to około 158 EURO, która w 2023 roku wyniosła 102 EURO. Za najczęściej wybierane przez podróżujących w tym roku, loty na krótkich trasach, średnia cena wyniosła 105 EURO, w ubiegłym roku z kolei była niższa o 32 EURO.
O Kiwi.com
Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach, zatrudniająca ponad 1200 osób na całym świecie. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.