Wymiana doświadczeń i dobrej energii, czyli Zjazd Różowych Patroli
Agencja Face It
ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/
Ambasadorki profilaktyki działające jako lokalne oddziały Różowych Patroli zjechały się z całej Polski w konkretnym celu – wymiany doświadczeń i wzajemnego inspirowania się do intensywnych działań na rzecz profilaktyki onkologicznej oraz wczesnego wykrywania raka piersi. Aktualnie w 63 Klubach działa 310 Ambasadorek, z czego 178 otrzymało już certyfikację Różowego Patrolu.
W sobotę, 20 lipca, odbył się w Warszawie Zjazd Ambasadorek Różowego Patrolu. Tłumnie zgromadzone kobiety, które działają w ramach Różowych Patroli niekiedy już nawet 3 lata, miały okazję wysłuchać interesujących wykładów. O roli szczepień w profilaktyce chorób zakaźnych osób dorosłych mówił prof. nadzw dr hab. n med. Krzysztof Tomasiewicz – pracownik Kliniki Chorób Zakaźnych i Hepatologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, zaś o roli szczepień, nowoczesnych metod diagnostycznych, wczesnego wykrywania i diagnozowania wirusa HPV opowiedział prof. nadzw. dr hab. n med. Andrzej Nowakowski - pracownik Zakładu Profilaktyki Nowotworów, Poradni Profilaktyki Raka Szyjki Macicy NIO-PIB. Swoje prelekcje mieli także psychoonkolodzy – Adrianna Sobol mówiła o tym, jak uniknąć wypalenia zawodowego w działalności społecznej, zaś Agnieszka Blanka Snarska opowiedziała o roli edukacji i profilaktyki w leczeniu HPV z punktu widzenia pacjentki.
Nie zabrakło oczywiście przemówienia Anny Kupieckiej, prezeski Fundacji OnkoCafe, która powitała uczestniczki Zjazdu Ambasadorek oraz krótko podsumowała dotychczasowe działania Różowych Patroli, posiłkując się przykładami trzech z nich. Towarzyszyła jej Aleksandra Gawlas-Wilińska, dyrektor Marketingu Henkel Consumer Brands, bowiem marka Gliss firmy Henkel jest strategicznym partnerem projektu Różowy Patrol. Spotkanie było przede wszystkim okazją do poznania się i wymiany pomysłów, doświadczeń – wszak uczestniczki Zjazdu często widziały się po raz pierwszy. Jak same oceniają działalność OnkoCafe i jakie mają plany na przyszłość? Działam ze względu na mamę, która przyszła raka piersi. Działam wśród swoich znajomych, ale mam córkę 11-letnią i chcę też wszystkim pokazywać, że powinniśmy zacząć od samego początku dbać o siebie – im wcześniej tym lepiej. Pracuję przez 8 godzin z ludźmi, z ich problemami finansowymi, często podczas rozmowy dochodzą też informacje odnośnie problemów zdrowotnych, problemów w rodzinie. W mojej pracy ludzie też przychodzą, tak jak przychodzą do lekarza i zaczynają się otwierać, nawiązywać współpracę i myślę, że to, że tutaj była mowa o tym, żeby stawiać przede wszystkim na siebie - oddzielać pracę od życia prywatnego i umieć postawić siebie na pierwszym planie, jest najważniejsze – twierdzi Anna Krok z Różowego Patrolu w Zalipiu, ale nie jest w tych wnioskach osamotniona: Musimy cały czas dbać o rozwój umiejętności, swojego potencjału, jeżeli chcemy efektywnie pomagać - musimy wiedzieć jak to robić. I my właśnie cały czas się rozwijamy, choćby przez szkolenia on-line, a spotkanie z profesjonalistami pomaga nam usystematyzować tą wiedzę i to doświadczenie, które zbieramy. Dzięki temu możemy jeszcze efektywniej pomagać – dodaje Agata Jackiewicz działająca w Skalbmierzu.
Jestem zaangażowaną ambasadorką Różowego Patrolu i to dzisiejsze wydarzenie, zjazd kilkudziesięciu kobiet, które właśnie pełnią taką rolę, jest dla nas bardzo, bardzo ważne. Wymieniamy się doświadczeniami, naszymi spostrzeżeniami, analizujemy co robimy dobrze, co robimy źle, co chcemy poprawić, co można zrobić lepiej. Przede wszystkim taki Zjazd daje możliwość poszerzenia wiedzy o tym, jak skutecznie pomaga w oparciu o wykłady i rozmowy z profesjonalistami – podsumowuje Zjazd Ambasadorek Różowego Patrolu, Prezeska Regionu Mazowsze Stowarzyszenia Kobiety w Centrum, Wiesława Rybicka-Bogusz.
Z kolei prezes Anna Kupiecka tak podsumowuje wydarzenie: Niezmiernie się cieszę, że z całej Polski zjechały kobiety, które są zaangażowane w naszą wspólną misję. Ogromnie cenimy to, że chcą się angażować w poprawę wykrywalności nowotworów oraz profilaktyki chorób onkologicznych. Dla mnie samej niezmiernie ważne jest, ciągłe wspieranie edukacji naszych Ambasadorek, poszerzanie wiedzy, tak aby mogły być coraz lepszym wsparciem do kobiet wokół siebie. Na kolejne lata planujemy wraz z partnerem rozwijać sieć zaangażowanych ambasadorek Różowych Patroli, tak aby pokrywać białe plamy na mapie kraju.
Po trzech latach działalności Klubów Ambasadorek, 4 października 2023 Fundacja OnkoCafe-Razem Lepiej oraz firma Henkel i jej marka Gliss, czyli partner projektu Różowych Patroli, ogłosiły start nowej odsłony programu poświęconego profilaktyce raka piersi. "Różowy Patrol" szeroko edukuje na temat profilaktyki tej choroby.
Partnerami wspierającymi przy realizacji Zjazdu Ambasadorek Różowego Patrolu były także firmy GSK oraz Roche.

Rusza ogólnopolskie badanie potrzeb farmaceutów, dotyczące ich roli w terapii ran w ramach kampanii „Rany pod kontrolą”

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025

Czy siedzący tryb życia powoduje żylaki u mężczyzn?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.