Komunikaty PR

Wyścigówki z silnikami Toyoty, które wychowują przyszłych mistrzów

2021-04-13  |  18:00
Biuro prasowe

Seria Super Formula to od lat kuźnia wyścigowych talentów. Toyota od lat wspiera zespoły i kierowców, którzy rywalizują w najbardziej prestiżowym cyklu dla aut z otwartym kokpitem w Japonii. Dla niektórych to szansa na miejsce w mistrzowskim zespole Toyota Gazoo Racing.

 

Toyota od lat angażuje się w wyścigi, a szczególnie aktywna jest w swojej ojczyźnie. W serii Super Formula Toyota jest jednym z dwóch dostawców silników i partnerem zespołów rywalizujących w najbardziej prestiżowym cyklu w Japonii. Od 2006 roku jazda z silnikiem Toyoty jest niemal gwarancją mistrzowskiego tytułu w kategorii kierowców - ta sztuka udała się aż 11 zawodnikom. Co więcej, właśnie do tej serii Toyota Gazoo Racing kieruje część zatrudnianych przez siebie kierowców, a dla wielu juniorów to ważny szczebel na wyścigowej drabinie. I nie jest to tylko PR-owa zagrywka. W sezonie 2021 siedmiu kierowców z programu TGR Driver Challenge wystartuje w Super Formula, a dla Ritmo Miyaty będzie to awans z serii juniorskiej.

Sezon 2021 liczy siedem rund, które odbywają się od kwietnia do października na słynnych japońskich torach, a w planie jest jazda na znanych z F1 obiektach Suzuki i Fuji. Aż sześć z jedenastu zespołów będzie korzystać z jednostek napędowych Toyoty, a za kierownicą wyścigówek zobaczymy m.in. członków zespołu Toyota Gazoo Racing WEC Kazukiego Nakajimę oraz Kamuiego Kobayashiego, którzy wystąpią w tych rundach, które nie będą kolidowały z ich obowiązkami przy pracy z nowym hipersamochodem - GR010 Hybrid, szykowanym na tegoroczny wyścig w Le Mans.

Co to za wyścigówka?

Seria Super Formula pod obecną nazwą ściga się od 2013 roku, ale cykl swoją historię rozpoczął w 1973 roku i od tamtej pory jest najwyższym szczeblem wyścigów dla jednomiejscowych aut. W obecnej formie wszystkie zespoły korzystają z tego samego nadwozia o oznaczeniu SF19 przygotowanego przez włoskiego producenta Dallarę. Samochód ma wygląd zbliżony do obecnych aut Formuły 1 - jednomiejscowy, otwarty kokpit z systemem halo, odkryte koła. Zasadnicze różnice kryją się w zawieszeniu, w rozwiązaniach aerodynamicznych oraz pod pokrywą silnika. Auta napędzają dwulitrowe jednostki napędowe z turbodoładowaniem, które mają 543 KM mocy, skrzynia jest sześciobiegowa, a masa pojazdu to 670 kg. Dodatkowo, samochody wyposażono w przycisk push to pass, który wspomaga wyprzedzanie.

Pod względem nakładów finansowych jest to seria o wiele mniej wymagająca od F1. Tym samym doskonale sprawdza się w roli “przedszkola" dla utalentowanych japońskich kierowców. Ale nie tylko. Ralf Schumacher, Eddie Irvine, czy Pedro de la Rosa zanim trafili do Formuły 1, odnosili sukcesy w Formule Nippon, która była poprzedniczką serii Super Formula. Andre Lotterer, który jest jednym z najbardziej utytułowanych zawodników w wyścigach długodystansowych, wygrał serię w tym samym roku (2011) co triumfował w Le Mans, a Kazuki Nakajima, trzykrotny zwycięzca z Le Mans, to też dwukrotny triumfator japońskiego cyklu. Obaj dokonali tego w autach napędzanych silnikami Toyoty.

Sam poprowadź SF19

Za kierownicą SF19 z silnikiem Toyoty może sprawdzić się każdy fan wirtualnego ścigania. Model jest dostępny w grze Gran Turismo Sport na platformy PS4 i PS5. Toyota Gazoo Racing dba o to, by nie tylko jej drogowe auta miały swoje cyfrowe wcielenia. Co więcej, japońska firma zaprasza też do sieciowej rywalizacji fanów e-motorsportu z całego świata.

W 2021 roku zaplanowano TGR GT Cup 2021, czyli składającą się z siedmiu rund eliminacyjnych wirtualną rozgrywkę o 24 miejsca w światowym finale. Uczestnicy podczas każdego wyścigu będą rywalizować na innym torze i w innym aucie. W maju zawodnicy dostaną szansę zmierzenia się za kierownicą auta wyścigowego startującego właśnie w serii Super Formula, które w grze ma 640 KM mocy, waży zaledwie 660 kg i potrafi mknąć nawet 305 km/h. Umiejętności w kierowaniu wirtualną wyścigówką zostaną sprawdzone na torze Suzuka, doskonale znanym z Formuły 1.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l Biuro prasowe
2024-09-20 | 13:00

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l

Promocja na stacji AVIA w Lublinie – paliwo za 4,99 zł/l dla użytkowników aplikacji AVIA GO AVIA, marka należąca w Polsce do Grupy Unimot, kontynuuje swoją akcję promocyjną
Motoryzacja Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!
2024-09-18 | 11:50

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych w Blue City już otwarty!

Nowy hub ładowania pojazdów elektrycznych zlokalizowany jest przy parkingu wielopoziomowym, od ulicy Opaczewskiej. Zaprojektowany został w formie strefy relaksu, z elementami zieleni i
Motoryzacja Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!
2024-09-17 | 16:28

Ponad 240 Fiatów 126p wjedzie na rynek Manufaktury po raz 15!

Jak co roku, fani Fiatów 126p będą mieli okazję spotkać się na jesiennym Zlocie Maluchów w Manufakturze. Dla wielu ten samochód to symbol nie tylko minionej epoki, ale

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Muzyka

Zespół Enej: Na Ziemi mamy skrajności – od suszy po ulewę. Martwi nas, jak będzie wyglądał świat naszych dzieci

Mirosław Ortyński i Piotr Sołoducha z zespołu Enej przyznają, że obawiają się skutków suszy, która negatywnie wpływa na rolnictwo, czy ulewnych opadów deszczu prowadzących do powodzi i podtopień. Niestety klimat się ociepla i coraz częściej mamy do czynienia z ekstremalnymi zjawiskami w pogodzie, a wszystkie anomalie odczuwamy w naszych portfelach. Muzycy zdają sobie więc sprawę z tego, jak ważne jest uzmysłowienie społeczeństwu rangi problemu i propagowanie kultury ekologicznej. Chodzi też o to, aby wzbudzić poczucie odpowiedzialności za stan środowiska, bo lekkomyślność i zaniedbania mogą jeszcze pogorszyć sytuację.

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.