Wystartowało proekologiczne kino napędzane rowerami.
GISPartner S.A.
Jana Długosza 60
51-162 Wrocław
media|gispartner.pl| |media|gispartner.pl
+48 605 286 264
www.gispartner.pl
Pomysłów na spędzenie wakacji w mieście może być wiele. Jedną z propozycji jest proekologiczne kino rowerowe, które zagości w 10 miastach w Polsce. Wydarzenie ma charakter proekologiczny bowiem nawet 50% energii elektrycznej niezbędnej do uruchomienia filmu na wielkim ekranie, pochodzić będzie z siły mięśni widzów, którzy wytworzą ją na energorowerach. Grupa Impel oraz zaproszeni do współpracy partnerzy i patroni chcą zachęcić widzów do jeszcze większej troski o środowisko naturalne.
Kino napędzane rowerami
Od 1 lipca do 2 września w dziesięciu miastach w Polsce zorganizowane zostaną pokazy filmów w formie proekologicznego kina plenerowego. W każdy wakacyjny piątek „Kino rowerowe” zawita w innym mieście, gdzie na widzów czekać będzie 300 miejsc siedzących oraz 20 energorowerów niezbędnych do wytworzenia nawet 50% energii elektrycznej, potrzebnej do zasilenia infrastruktury kina. Wydarzenie ma charakter otwarty – istnieje jednak możliwość rezerwacji miejsc siedzących poprzez stronę wydarzenia kinorowerowe.pl.
Pierwszy seans we Wrocławiu już za nami >> https://www.youtube.com/watch?v=F4oWm41tdys
Kolejne wydarzenia odbędą się w każdy wakacyjny piątek aż do 2 września:
- Katowice - Park Bogucki - 8 lipca, godz. 22:00
- Kielce - Kielecki Park Technologiczny – 15 lipca, godz. 22:00
- Rzeszów - Ogrody Bernardyńskie – 22 lipca, godz. 22:00
- Lublin - Targi Lublin – 29 lipca, godz. 22:00
- Kraków - Błonia – 5 sierpnia, godz. 21:00
- Gdańsk - plaża – 12 sierpnia, godz. 21:00
- Poznań - Malta – 19 sierpnia, godz. 21:00
- Łódź - Ogrody Geyera – 26 sierpnia, godz. 21:00
- Warszawa - Pole Mokotowskie – 2 września, godz. 20:30
Na widzów oprócz dobrej rozrywki czekać będzie również „quiz ekologiczny", w którym na miejscu każdy może wziąć udział i sprawdzić swoją świadomość w zakresie ekologii.
Grupa Impel oraz zapraszani do współpracy partnerzy i patroni każdego dnia podejmują szereg działań minimalizujących negatywny wpływ na środowisko. Jednocześnie staramy się kreować produkty i usługi przyjazne środowisku. Wszyscy partnerzy i patroni aktywnie uczestniczący w tym projekcie, są przekonani, że suma i synergia naszych działań może przyjść wymierne korzyści dla środowiska. Dlatego chcemy zainspirować widzów kina rowerowego do tego, by w okresie wakacji znaleźć w swoim codziennym funkcjonowaniu przynajmniej jeden obszar, w którym postaramy się podjąć„eko wyzwanie” i wypracować proekologiczny nawyk. – dodaje Dawid Frik, dyrektor marketingu Grupy Impel.
Kino rowerowe realizowane jest w ramach kampanii "To nas kręci", której inicjatorem jest Grupa Impel. Partnerem strategicznym kina rowerowego jest firma Kärcher.
„Kärcher w Polsce bierze udział w niekonwencjonalnym projekcie Grupy Impel, który przez relaksująca letnią formułę wzmocnić ma wrażliwości mieszkańców dużych miast Polski w zakresie ekologii oraz podejmowania właściwych dla nas wszystkich i naszej planety codziennych wyborów. Jesteśmy tu, bo wiemy, że warto. Już niemal na co dzień wszyscy doświadczamy zmian pogodowych zmieniających jakość naszego życia. Czy zatem nadal możemy beztrosko korzystać z zasobów Ziemi? Nie, bo istotna dla przyszłości planety i życia kolejnych pokoleń jest nasza dzisiejsza dbałość o zachowanie malejących zasobów naturalnych, w Polsce szczególnie wody pitnej. Nasze nawyki, zwyczaje, to jak żyjemy wpływa na planetę. Możemy i winniśmy wybierać ekologicznie” – podkreśla Jolanta Zachara, dyrektor marketingu Kärcher.
Podejmij „eko wyzwanie” w te wakacje!
Wszyscy odczuwamy skutki globalnego ocieplenia. Bezśnieżne zimy, huraganowe wiatry, wysokie temperatury i długotrwałe susze po których przychodzą ulewne deszcze - stają się zjawiskami, które towarzyszą nam coraz częściej. To sygnał SOS jaki wysyła nam nasza planeta, z prośba o jej troskę.
Nie powinniśmy zwlekać i już dziś możemy podejmować decyzje i nawet drobne działania, które będą minimalizowały negatywny wpływ na środowisko naturalne. Wakacje to doskonały czas, by pomyśleć nad swoimi codziennymi nawykami i podjąć wysiłek, by przynajmniej część z nich była bardziej przyjazna środowisku. Ten wysiłek podejmą również uczestnicy kina rowerowego, którzy siłą swoich mięśni wytworzą nawet 50% energii elektrycznej, niezbędnej do zasilenia infrastruktury kina.
Szczegółowe informacje dostępne są na stronie www.kinorowerowe.pl oraz w mediach społecznościowych.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Podróże

Anna Dec: Klimat się zmienia i w tym roku wybitnie to widać. Musimy być przygotowani na różne warunki pogodowe na wakacjach
Pogodynka przyznaje, że tegoroczne lato jest wyjątkowo kapryśne. Prognozy wskazują, że w najbliższych tygodniach upały będą się przeplatać z chłodem, burzami i obfitymi opadami deszczu. Taka zmienna pogoda nie powinna nas jednak całkowicie zniechęcać do aktywności na świeżym powietrzu. Zdaniem Anny Dec trzeba korzystać z uroków lata i niezależnie od tego, czy świeci słońce, czy też pada, tak organizować czas wolny, by nie siedzieć w domu.
Problemy społeczne
Stres w życiu zawodowym może działać destrukcyjnie. O profilaktykę muszą zadbać zarówno pracownicy, jak i pracodawcy

Co czwarty Polak doświadcza w pracy wysokiego lub bardzo wysokiego stresu, a trzech na czterech pracowników znajduje się w stresowej sytuacji zawodowej przynajmniej raz w tygodniu – wynika z badań Instytutu Psychologii Stresu. Najwyższy poziom częstego stresu dotyczy kobiet i pracowników powyżej 55. roku życia. To grupy najbardziej narażone na poczucie przeciążenia obowiązkami zawodowymi, co odbija się na ich zdrowiu fizycznym i psychicznym, a w kontekście społecznym niesie ze sobą poważne skutki ekonomiczne. W Unii Europejskiej stres zabija rocznie nawet 10 tys. osób.
Gwiazdy
Maciej Dowbor: Ostatnio kupiłem zdalnie sterowane motorówki dla córki. Ten wspólnie spędzony czas pozwala oderwać dzieci od smartfonów

Zdaniem prezentera nawet niepozorny gadżet może pomóc w budowaniu relacji ze swoimi pociechami i tworzeniu pięknych wspomnień. On sam przekonał się o tym, kiedy jego siedmioletnia córka chętnie zaczęła się bawić małymi, zdalnie sterowanymi motorówkami. Teraz kolekcja systematycznie się powiększa, a w zabawie bierze udział cała rodzina.