Wyznaczniki modnych wnętrz w 2024 roku
Practum Consulting
Bukowińska 22/107
02-703 Warszawa
kinga.szkutnik|practum.pl| |kinga.szkutnik|practum.pl
609884480
www.practum.pl
Łagodność i naturalność, organiczne, miękkie kształty oraz zabawa strukturą – to trzy aranżacyjne trendy, które będą królować w wystroju wnętrz w 2024 roku. Dzięki nim domowe pomieszczenia zyskają modny look, zachwycając nienarzucającym się designem i dobrym smakiem.
Łagodność i naturalność
Poszukiwanie równowagi i chęć życia w zgodzie z naturą sprawiają, że także we wnętrzach rok 2024 upłynie pod znakiem naturalności. Towarzyszyć nam będą zatem łagodne i przyjazne aranżacje, w których wyczuwalne są spokój i harmonia. W taki wystrój subtelnie wkomponują się drewno, miękkie materiały i lekkie kawowe tonacje jak H484 Mulberry od marki Tikkurila, które wypełnią dom ciepłem i wprowadzą przytulny klimat. Świetnie w tym kontekście sprawdzą się też dekoracje w modnych w tym roku brzoskwiniowych odcieniach. Zapewnią żywy kolorystyczny akcent, podobnie jak podkreślające przyjemny styl aranżacji zielone rośliny.
Organiczne i miękkie kształty
Uzupełnieniem inspirowanych naturą wnętrz w 2024 roku będą miękkie linie i organiczne kształty. To one wyznaczają relaksującą lekkość wystroju, nie ujmując, a wręcz dodając aranżacjom wdzięku i subteności. Żyrandol o nietuzinkowym kształcie kielicha kwiatu oraz krągłe elementy dekoracyjne ekspresyjnie wybrzmią na tle ściany pomalowanej farbą Tikkurila Optiva w kolorze N417 Cherry. Głęboka szkarłatowa tonacja o brązowym zabarwieniu będzie też pięknie kontrastować z jasnoszarą tapicerką kanapy i popielatym dywanem, a wysmakowany design swym naturalnym pięknem wzrorowo dopełni drewno.
Zróżnicowane struktury
W modzie jest obecnie odważne wykorzystanie powierzchni. Zamiast skupiać się na jednej strukturze, lepiej więc połączyć w aranżacji kilka faktur i materiałów, by uzyskać niebanalny dekoracyjny efekt. Sztukateria w miętowej tonacji J442 z palety Tikkurila będzie intrygującą kompilacją szyku i świeżości, która zgrabnie zagra z naturalnymi materiałami w salonie. Marmurowe płytki oraz ryflowane lamele podbiją elegancji charakter aranżacji, podczas gdy kominkowe drewno i miękkie, welurowe wezgłowie nadadzą całości odroninę przytulności.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Żywienie

Sylwia Bomba: Nigdy nie stosowałam ozempicu. Dla mnie zdrowie jest ważniejsze niż efekt wizualny
Celebrytka uważa, że leków typu Ozempic nie powinno się stosować jako złotych środków na odchudzanie. Bo choć pozwalają one w dość krótkim czasie pozbyć się zbędnych kilogramów, to odbywa się to kosztem zdrowia. Aby więc bezpiecznie i trwale zredukować masę ciała, trzeba przede wszystkim zmodyfikować dietę i prowadzić aktywny styl życia. To długi, ale wart starania proces. Ze swojego doświadczenia Sylwia Bomba wie, że nie ma jednej cudownej tabletki, dzięki której bez żadnego wysiłku uzyskamy wymarzony rozmiar S.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Moda
Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.