Komunikaty PR

Z pełną prędkością. Biuro Stadler w Warszawie zaprojektowane przez BIT CREATIVE

2024-12-17  |  14:40
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Szwajcarska firma Stadler od ponad 80 lat buduje pojazdy szynowe, które zapewniają bezpieczeństwo i wygodę podróżujących na całym świecie. Aranżując więc swoje biuro w Warszawie postawili na te dwie wartości. Miało być one przyjazne spędzającym tu większą część dnia pracownikom oraz komfortowe. Motywem przewodnim stały się elementy identyfikacji wizualnej marki, które odpowiedzialni za koncept wnętrz architekci z pracowni BIT CREATIVE, jak zwykle wykorzystali w nieszablonowy sposób.

960 mkw. imponującej przestrzeni o jednolitym wizualnie charakterze. Tak prezentuje się warszawska siedziba firmy Stadler - producenta pojazdów szynowych, zlokalizowana w kompleksie biurowym Business Garden w Warszawie. Zanim jednak nabrała ona konkretnej formy, odpowiedzialni za projekt architekci z pracowni BIT CREATIVE musieli sprostać ściśle sprecyzowanym oczekiwaniom Inwestora, co wymagało zastosowania wielu indywidualnych rozwiązań.

Głównym założeniem projektowym było stworzenie biura przyjaznego pracownikom i będącego interesującą wizytówką firmy opartą na brandingu marki. W projekcie pojawiło się więc dużo indywidualnych rozwiązań związanych z firmą. Nie tylko kolorystyka poszczególnych pomieszczeń, którą należało ściśle dopasować do brandbooka, ale i oryginalne grafiki na ścianach inspirowane profilem firmy oraz specjalnie zaprojektowane lampy poprawiające akustykę – tłumaczy architekt Barnaba Grzelecki.

Wbrew ogólnym tendencjom w aranżacji przestrzeni biurowych Inwestor postawił na komfort pracy biurowej. Stąd zamiast typowych open space’ów przestrzeń funkcjonalna została podzielona na pokoje biurowe, zapewniające optymalne warunki pracy indywidualnej, a na pracę w zespołach pozwalają salki spotkań i sale konferencyjne. Największa sala konferencyjna ma 54 mkw, a mniejsze od 12 do 23 mkw.

Wizytówką firmy jest oczywiście recepcja - zaprojektowana zgodnie z brandbookiem marki. Centralnym elementem jest tu minimalistyczna w formie lada recepcyjna obłożona spiekiem kwarcowym. Efektownie podświetlona prezentuje się ona niezwykle dostojnie na tle niebieskiej ściany z również podświetlonym logiem firmy. W tej części biura odnajdziemy także imponujących rozmiarów mapę całego świata z zaznaczonymi miejscami związanymi z działalnością firmy. Pomieszczenie ociepla drewniana okładzina na ścianie i oryginalna drewniana konstrukcja sufitu.

Z kolei ideą przewodnią sal konferencyjnych są sztandarowe produkty Inwestora, czyli pociągi i tramwaje, wśród których znalazły się Flirt i Kiss, jeżdżące w Polskich miastach. W dwóch salach na ścianach pojawiają się grafiki związane z pociągami naniesione na panele Pet. Także ściany korytarzy w ciekawy sposób zostały urozmaicone grafikami przedstawiającymi pojazdy. Zaprojektowała je specjalnie na potrzeby projektu grupa Kolektyf. Ich uzupełnieniem są nawiązujące do nich naklejki na szklanych drzwiach i przeszkleniach sal spotkań i pomieszczeń socjalnych. Poszczególne pomieszczenia łączy brandowa kolorystyka - granat i biel oraz użycie naturalnych materiałów jak drewno, kamień i beton.

Bardzo istotna w projekcie była dobra akustyka pomieszczeń, którą uzyskaliśmy poprzez użycie materiałów typu PET na ścianach i sufitach. W kilku salach pojawiły się też specjalnie zaprojektowane lampy, łączące nowoczesne oświetlenie z materiałem akustycznym. Także w pokojach biurowych na ścianach i sufitach zostały wykorzystane materiały akustyczne we wzorach specjalnie zaprojektowanych dla tej inwestycji. Przewodni kolor został zaś wpleciony w posadzki i meble - wyjaśnia architekt Jakub Bubel.

Na powierzchni biura znajdują się także dwa coffee pointy oraz przestronna kantyna, gdzie pracownicy mogą spożywać posiłki. Ta ostatnia, zlokalizowana w centrum biura, została zaprojektowana w intensywnie granatowym kolorze. Dwie ściany pomieszczenia wyłożone są lakierowanymi lamelami, a dwie rysunkiem nieba wydrukowanym na płytach PET. Dzięki temu nie tylko zachowana została spójność koncepcji aranżacji wnętrz, ale też zbudowane poczucie komfortu i pogody ducha, tak ważne we współczesnych biurach.

Inwestor: Stadler

Lokalizacja: Kompleks biurowy Business Garden przy ul. Żwirki i Wigury 18a, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Joanna Zaorska

Zdjęcia: Fotomohito

www.bitcreative.info

Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Dom Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Dom Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu
2025-04-24 | 14:00

Finanse, obowiązki i pogoda: nowe badania pokazują, czym naprawdę stresujemy się w domu

Polacy są społeczeństwem zestresowanym. Ponad połowa martwi się z powodów finansowych, źródłem niepokoju są także sprawy bieżące oraz obowiązki związane

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość

Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.

Konsument

Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.

Żywienie

Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.