Komunikaty PR

Z podróży do wnętrza – wakacyjne inspiracje i pomysły na aranżację łazienki

2023-07-26  |  12:05

Podróżowanie to nie tylko doskonały sposób na wypoczynek. To także źródło wyjątkowych inspiracji – nie tylko tych kulinarnych. Niezależnie od tego, dokąd zmierzamy, warto uważnie obserwować otoczenie. Dzięki temu z wakacyjnego urlopu, oprócz pamiątek i pięknych wspomnień, możemy przywieźć oryginalne pomysły na aranżację wnętrz.

Pamiątki z wakacji to nie tylko zdjęcia, drobne dekoracje czy upominki – przeżycia i wspomnienia można utrwalić również w innych sposób. Jednym z nich jest sztuka uważnej obserwacji, inspirowania się lokalną kulturą, rozwiązaniami, designem, a następnie zaimplementowanie ich w codziennym otoczeniu i wnętrzach. Idealną przestrzenią są łazienki, które możemy urozmaicić barwami, wzorami, trendami i stylami z całego świata. 

Ze Skandynawii przez Francję do Japonii

Styl skandynawski uważa się dziś za flagowy „produkt aranżacyjny” krajów nordyckich. W rzeczywistości powstał w Danii w latach 30-tych XX wieku, swój pełny rozkwit zaliczając w połowie lat 50-tych. Jego główne cechy to funkcjonalność, prostota i przytulny klimat, realizowane z zastosowaniem naturalnych materiałów i jasnych kolorów. – Stylistyka skandynawska padła w Polsce na bardzo podatny grunt, eliminując z naszych mieszkań ciężkie meblościanki, wzorzyste kanapy i natłok dekoracji. Rozgościła się również w łazienkach, do których chętniej wybieramy jednolite kafelki, jasne barwy i zabudowę z naturalnego drewna. Funkcję dekoracji przejęła z kolei prosta armatura oraz strategicznie rozlokowane punkty światła. Łazienki urządzone w stylu skandynawskim są przytulne i sprzyjają wyciszeniu – mówi Joanna Karolczak, ekspert marki TECE.

Minimalizm – słowo klucz współczesnych aranżacji – to również cecha coraz modniejszej w ostatnich latach stylistyki japońskiej. Ją również chętnie implementujemy w łazienkach, celując w meble i dodatki o prostej formie oraz w stonowanych kolorach. Jasne barwy natury nabierają w łazienkach z Dalekiego Wschodu nieszablonowej urody. Szczególnie prezentują się w zestawieniu z zielenią i błękitem oraz z szarościami czy czernią. Idealnym dopełnieniem aranżacji są proste w formie baterie, dodatki z kamienia, bambusa, drewna oraz rośliny, które zbliżają nas do natury.

Jeśli pociąga nas kolor i wzór, zajrzyjmy do łazienek krajów śródziemnomorskich – przywieziemy z nich błękit morza, ciepło piasku, fiolet lawendy, zieleń oliwek oraz wachlarz ornamentów i mozaik, które można stosować w roli motywów wiodących bądź dekoracji. Możliwości jest wiele. Prowansja, Toskania, Grecja – każdy z tych regionów ma swoje cechy charakterystyczne, które można przywołać ciekawymi dodatkami, roślinami czy tekstyliami. Co poza tym? Wolnostojące wanny, umywalki w kształcie mis, postarzane meble o giętej linii, ozdobna i miękka w formie armatura, a przede wszystkim – naturalne materiały w ciepłych barwach – całoroczne lato.

Naturalnie i artystycznie

Pomysły aranżacyjne do swoich wnętrz możemy czerpać nie tylko z gotowych łazienek odwiedzanych podczas podróży, lecz również – z natury otaczającej nas w odwiedzanych miejscach. To ona staje się często główną inspiracją dla koncepcji materiałowych oraz kompozycji kolorystycznych. 

Tonacje zieleni drzew i krzewów, botaniczne motywy dyktowane kwiatami i kształtami liści, błękit wody o różnych porach dnia, szarości oraz beże piasku i kamienia, czerń lawy i skał – to nieprzebrane źródło inspiracji do projektów naszych łazienek oraz szerokiej gamy wyposażenia. – Skały Morza Egejskiego, pustynie Ameryki, aura londyńskich ulic, kamienne mury  świątyń u brzegów Morza Jońskiego – to kolory świata, które potrafią zawładnąć wyobraźnią projektantów, dając efekt w postaci serii przycisków łazienkowych. To tylko jeden z licznych przykładów na to, jak natura inspiruje nas do kreowania nowych rozwiązań, korzystania z jej niezwykłych struktur i odcieni – mówi Joanna Karolczak.

Barwy czerpane z natury w niewymuszony sposób łączą się z naturalnymi materiałami – kamieniem czy drewnem. To surowce, które oferują nieprzebrane wręcz kompozycje struktur i tekstur, kreujących przytulny klimat oraz budujących efekt głębi. Dostępne są nie tylko w postaci glazury czy zabudowy meblowej – na rynku znajdziemy również przyciski spłukujące wykonane z drewna, kamienia lub marmuru.

Zwiedzanie świata to również zwiedzanie zabytków i muzeów. Projektanci wnętrz wiedzą najlepiej, że czasem jedno dzieło sztuki wystarczy za inspirację do wyjątkowej aranżacji. Przykładem niech będzie łazienka w stylistyce obrazów Mondriana - które znajdują się m.in. w muzeach Hagi, Amsterdamu czy Nowego Jorku - zrealizowana dzięki odpowiedniej konfiguracji płytek i nietypowej kolorystycznie armatury.

Higieniczne zwyczaje

Podpatrzone na świecie rozwiązania to nie tylko sfera estetyki kolorystycznej czy materiałowej. Podczas podróży warto również czerpać inspiracje z podejścia do takich kwestii, jak higiena.

W Japonii do codziennej higieny – zarówno ciała, jak i otoczenia – przywiązuje się bardzo dużą wagę. W japońskiej łazience zawsze znajduje się prysznic, z którego korzysta się przed kąpielą w wannie. W naszych warunkach obie funkcje idealnie spełnia wanna z parawanem, pozwalająca na swobodną kąpiel oraz korzystanie z deszczownicy czy prysznica. - Warto wiedzieć, że to właśnie Japończycy ze swoją pasją do higieny rozpowszechnili także ideę toalety myjącej. Automatyczne miski z funkcją mycia są dziś powszechnie dostępne oraz polecane przez specjalistów, a stosowane w nich rozwiązania sprzyjają higienie oraz ekologii. Przy ich wyborze warto jednak kierować się prostotą działania, brakiem konieczności podłączenia do prądu oraz intuicyjną obsługą – dodaje ekspert marki TECE.

Podróżując po świecie obserwujmy zwyczaje miejscowej ludności i podejście do aranżacji wnętrz. Pewne rozwiązania mogą nas zaskoczyć. Innym pozwolimy rozgościć się także w naszych łazienkach. To niezwykła pamiątka, a zarazem sposób na oryginalną i funkcjonalną przestrzeń sanitarną.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Dom Oaza spokoju na Żoliborzu Biuro prasowe
2024-07-31 | 16:20

Oaza spokoju na Żoliborzu

Żoliborz, jedna z najbardziej urokliwych dzielnic Warszawy, stała się idealnym miejscem  do zamieszkania dla trzyosobowej rodziny oraz psa. Właściciele bardzo cenią sobie wygodę i
Dom Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule
2024-07-31 | 13:50

Architektoniczne inspiracje ze świata arch. Magdaleny Federowicz-Boule

Podróże są nieodłącznym elementem zarówno życia zawodowego, jak i prywatnego architektki Magdaleny Federowicz-Boule, założycielki wielokrotnie nagradzanej pracowni
Dom Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym
2024-07-31 | 09:30

Vileda wprowadza nową linię suszarek Ultimate – styl i funkcjonalność w jednym

Kultowe suszarki w stylowym, czarnym kolorze Firma Vileda, znana z dostarczania nowoczesnych rozwiązań ułatwiających domowe obowiązki, wprowadza nową, wyjątkową linię suszarek do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Bogumiła Wander

Bogumiła Wander: Bardzo tęsknię za telewizją, oglądam bez przerwy. Żałuję, że tak wcześnie odeszłam z pracy

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Bogumiły Wander, jednej z najbardziej cenionych postaci polskiego świata medialnego. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Zdrowie

Nauka

Zła dieta może powodować obniżenie nastroju i zdolności poznawczych. Naukowcy potwierdzają związek żywienia z neurochemią

Jedzenie niezdrowej żywności może prowadzić do zmian w mózgu, związanych z depresją i zaburzeniami lękowymi. Obniżeniu mogą też ulec zdolności poznawcze. Do takich wniosków doszli naukowcy z Wielkiej Brytanii, obserwując skany mózgów pacjentów z różnymi nawykami żywieniowymi. Uwidocznione zostały zmiany w neuroprzekaźnikach i objętości istoty szarej u osób, które mają złą dietę, w porównaniu z tymi, które stosują dietę śródziemnomorską. Badacze wciąż poszukują potwierdzenia mechanizmów, które sprawiają, że jedzenie ma taki wpływ na kondycję ośrodkowego układu nerwowego. Jedna z koncepcji zakłada powiązanie ich z nieprawidłowościami w mikrobiocie jelitowej.

Handel

Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody

Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.