Za kierownicą Lexusa, ale w domu - w jakich grach znajdziemy japońskie auta
Od hitowej wśród simracerów symulacji wyścigów, przez najpopularniejsze gry samochodowe, aż po największy hit ostatnich lat wśród wszystkich graczy – za kierownicą samochodów Lexusa zasiądziemy też w świecie wirtualnym.
Jak prawdziwy kierowca wyścigowy
Lexus od lat jest aktywny w świecie motorsportu. Marka, kojarzona przede wszystkim z elegancją i prestiżem, ma też silne wyścigowe DNA. Japońska seria Super GT była przez ponad dekadę polem rywalizacji modeli SC 430, RC F i LC 500, a od 2017 roku Lexus buduje model RC F w niezwykle popularnej kategorii GT3.
W symulacji Assetto Corsa Competizione, stworzonej specjalnie z myślą o fanach wyścigów GT, możemy usiąść za kierownicą właśnie Lexusa RC F GT3. W grze rywalizujemy w wyścigach typu Sprint, Endurance oraz w 24-godzinnym na torze Spa-Francorchamps. Do dyspozycji są tak legendarne obiekty jak Monza, Nurburgring czy Silverstone.
Assetto Corsa Competizione powstało w oparciu o hit w świecie simracingu - grę Assetto Corsa, która zyskała sławę dzięki świetnemu odwzorowaniu prowadzenia pojazdów, także w zależności od warunków atmosferycznych, paletą zeskanowanych laserowo torów, możliwością ingerencji w ustawienia auta. To wszystko możliwe jest też w wersji poświęconej autom kategorii GT3, które dopracowano z największym pietyzmem pod kątem grafiki i modelu jazdy.
Lexusem na PlayStation i na Xboksie
Lexusem RC F GT3 możemy się też pościgać w Gran Turismo Sport dostępnym na PlayStation 4. W grze dostępny jest także cywilny RC F oraz odmiana GT500, pochodząca z japońskiej serii SuperGT. W poprzednich edycjach hitu na konsole Sony można było spróbować swoich sił za kierownicą takich aut Lexusa jak SC 430, SC300, IS F, LFA, GS 300, IS 200
Podobny zestaw aut dostępny był w grach z serii Forza na konsole Xbox. W najnowszej zręcznościówce Forza Horizon 4 możemy spotkać Lexusa LFA, ale równie rzadko, co na rzeczywistej drodze. Samochód zyskał miano legendy i dostępny dla nowych graczy jest tylko w wyjątkowych okolicznościach i za ogromną sumę punktów. Forza Horizon 4 to zręcznościowa gra samochodowa dla miłośników otwartego świata, czyli jazdy w głównej mierze po drogach publicznych, a nie na torach wyścigowych.
W prawdziwych hitach
Samochody Lexusa były dostępne lub występowały w grach, które niekoniecznie kierowano do fanów motoryzacji. Z liczbą 280 milionów sprzedanych egzemplarzy seria Grand Theft Auto jest czwartą najpopularniejszą w historii. Samochody odgrywają w niej ważne role, a od czwartej wersji można w niej jeździć Lexusami. W najnowszej odsłonie, czyli GTA V, dostępne mamy modele IS 300, LF-LC GT Vision Gran Turismo oraz RX 330.
Kojarzycie grę Street Fighter? Do tej pory sprzedano jej 44 miliony egzemplarzy, a na początku lat 90. była prawdziwym hitem. Wydany w 1992 roku tytuł Street Fighter II przyniósł całej serii wielką popularność i sławę, a w jednej z plansz w tle wystąpił Lexus

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

Międzynarodowe mistrzostwa łączą świat szachów i finansjery
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany
Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Moda
Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.