Zadbaj o piersi z Promenadą! Bezpłatne badania dla warszawianek!
Zrób badanie USG piersi – bez skierowań, bez ubezpieczenia NFZ, bez kosztów, bez bólu. Taką możliwość będziesz miała 5 i 6 kwietnia, odwiedzając centrum handlowe Promenada. W tych dniach odbędzie się akcja „Biustowniczki” prowadzona z myślą o młodych kobietach, których nie obejmują programy profilaktyczne. Badanie jest całkowicie bezpłatne i będzie przeprowadzone w specjalnie przygotowanych na to wydarzenie gabinetach. Wsparcia Polkom udzieli Promenada we współpracy z Fundacją Kapitan Światełko.
Choroba z reguły uderza w nasze najczulsze punkty. Nowotwór atakuje osoby w każdym wieku. Co roku tylko w Polsce odnotowuje się ponad 1000 zachorowań młodych kobiet na raka piersi. Nawet niezłośliwy nowotwór to wciąż zmiana, o której powinno się wiedzieć i monitorować jej stan – aby ją znaleźć, należy korzystać z badań przesiewowych. USG piersi przed 35 rokiem życia nie jest refundowane przez NFZ, ale rak w tak młodym wieku ma dużo bardziej agresywny przebieg. Każdy nowotwór wykryty na wczesnym etapie to większe szanse na wyleczenie i mniej poważnych konsekwencji dla zdrowia i komfortu życia. Dla wielu osób badania profilaktyczne to duży wydatek, a problem często jest bagatelizowany – niesłusznie!
Pamiętasz, kiedy ostatni raz kontrolowałaś stan swoich piersi? Przebadaj się, bo warto! Kobiety, które ukończyły 20 lat, powinny zgłaszać się na USG piersi co 2 lata, z kolei paniom po 30 roku życia sugeruje się badania nawet raz w roku. W szczególnej sytuacji znajdują się kobiety z mutacjami genetycznymi, obciążone rakiem piersi lub z wcześniejszymi zmianami nowotworowymi, które stan swojego zdrowia muszą kontrolować nawet dwa razy do roku.
Fundacja Kapitan Światełko w ramach akcji „Biustowniczki” realizuje bezpłatny program profilaktyki. Inicjatywa polega na organizacji badań dla kobiet pod kątem raka piersi oraz zwiększaniu świadomości w zakresie profilaktyki. Najbliższe wydarzenie w ramach tej akcji odbędzie się w dniach 5-6 kwietnia w Promenadzie. Dzięki współpracy z centrum handlowym, „Biustowniczki”, umożliwią paniom przebadanie się bez żadnych kosztów.
Zbadaj się z Biustowniczkami!
Akcja „Biustowniczki” adresowana jest do wszystkich kobiet między 18 a 35 rokiem życia. Badania USG piersi trwają około 15 minut i nie wymagają żadnego przygotowania poza zachowaniem higieny osobistej. Są bezpieczne, bezbolesne i nieinwazyjne. Wyniki są dostępne niemal natychmiast. Nie są prowadzone na nie zapisy, decyduje kolejność przybycia. Ilość miejsc jest ograniczona.
Badania w tych dniach w Promenadzie przeprowadzane będą w godzinach od 10.00 do 20.00. Do dyspozycji uczestniczek będą dwa mobilne gabinety USG, a badania przeprowadzane będą przez doświadczone lekarki, aby zapewnić maksymalny komfort pacjentkom. Oprócz badań, na stanowiskach Biustowniczek będzie można się także nauczyć samobadania piersi. Robiąc je samodzielnie kobieta może wykryć pojedyncze guzy czy zgrubienia. Powodem do niepokoju powinna być przede wszystkim zmiana kształtu lub symetrii piersi. Wiele zmian nowotworowych występuje w postaci guzów organicznych, łatwo wyczuwalnych i bezbolesnych. Każda zmiana, odpowiednio wcześniej wykryta, jest łatwiejsza do wyleczenia. Aby je zauważyć, należy badać się regularnie, co miesiąc, w tym samym dniu cyklu.
Partnerem strategicznym kampanii „Biustowniczki” jest Santander Consumer Bank. Więcej informacji na stronie: https://warszawa.promenada.com/ bądź na profilu https://www.facebook.com/AtriumPromenada/?locale=pl_PL.

Droga Basi Gołubowskiej do diagnozy ALS i nadziei na życie

Walka z ALS – nadzieja w obliczu diagnozy

Rada Przedsiębiorców apeluje o uchwalenie przepisów zmieniających zasady wypłat zasiłku chorobowego
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Doszłam już do takiego momentu, że jak wchodzę do sklepu, to mówię: wcale tego nie potrzebuję. Teraz stawiam na jakość, a nie na ilość
Modelka zdaje sobie sprawę z tego, że trzeba być bardzo ostrożnym, by nie dać się nabrać na różne sztuczki marketingowe, nie ulegać czarowi wyprzedaży i promocji, a zamiast tego kompletować swoją garderobę z ponadczasowych zestawów, które będzie można wykorzystać na różne okazje. Klaudia Zioberczyk uważa, że greenwashing, czyli wywoływanie u konsumentów poszukujących towarów eko mylnego wrażenia, że oferowany produkt taki właśnie jest, to nieuczciwa praktyka. Temu zjawisku postanowiła więc dokładnie się przyjrzeć w swojej pracy magisterskiej.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Żywienie
Wiktor Dyduła: Praca w charakterze kelnera jest bardzo ciężka fizycznie i psychicznie. Dlatego trzeba dawać napiwki, bo nawet 5 zł może zrobić komuś dzień

Zanim usłyszała o nim cała Polska, Wiktor Dyduła zarabiał między innymi jako animator zabaw dla dzieci, kelner i uliczny grajek. Każde zajęcie miało swoje plusy i minusy, ale jego najbardziej cieszyło to, że dzięki nim może poznawać ciekawych ludzi. Wokalista podkreśla, że ma duży szacunek do pieniądza i prawie zawsze daje też napiwki, bo wie, że to najlepsza forma docenienia pracy tych, którzy nas obsługują w kawiarni czy restauracji.