Komunikaty PR

Żądza podróży a troski: dylematy młodego polskiego podróżnika

2024-10-03  |  12:00
Biuro prasowe

Młodzi Polacy, szczególnie ci z pokolenia Y i Z, świetnie opanowali sztukę taniego podróżowania. Potrafią korzystać z travel hacków i podróżują często - ponad 40% ankietowanych tylko w tym roku zamierza odbyć zagraniczną podróż od 2-3 razy. Co więcej, mają niezwykłą umiejętność namierzania najkorzystniejszych ofert, dzięki czemu potrafią urzeczywistnić to, co wydaje się finansowo niemożliwe. Jednocześnie niemal 30% z nich towarzyszy obawa związana z odwołaniem lotu i powrotem do domu, a także strach, że nie uda się odzyskać poniesionych kosztów. Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com, oprócz utraconego bagażu, to jedne z głównych obaw związane z podróżowaniem, z którymi mierzą się młodzi.

 

Szczyt sezonu letniego, zimowego czy okres okołoświąteczny to newralgiczne momenty w roku, kiedy opóźnienia i odwołania lotów mogą zdarzyć się częściej niż zwykle. Przed uruchomieniem programu Kiwi.com Gurantee firma zwróciła się do przedstawicieli najmłodszych pokoleń w Polsce, Czechach, Węgrzech, Rumunii i Słowacji z pytaniem o ich najczęstsze obawy w trakcie planowania i odbywania podróży.

 

Kiedy przygoda spotyka się z niepokojem

 

Na etapie planowania podróży do wybranego kraju młodzi Polacy obawiają się, że nie uda im się znaleźć połączenia lotniczego w ramach budżetu, który mają przeznaczony (34%), a także, że lotnisko z którego chcieliby się udać nie będzie oferowało takiego lotu (21%).

Z kolei już w trakcie podróży, tym co najczęściej spędza im sen z powiek jest zagubiony bagaż, odwołany lot, a także brak możliwości odzyskania poniesionych kosztów. W przypadku utraconego bagażu, jak wskazują badania Kiwi.com, w porównaniu z innymi krajami boimy się stosunkowo mniej, 38% respondentów versus 46% w Czechach czy 43% w Hiszpanii.

Odwołanie lotu - tego boi się niemal co trzeci respondent generacji Y i Z w Polsce, a jak wskazują wyniki badań, Węgrzy (38%) i Czesi (36%) są w zdecydowanej czołówce. Co zrobić, by móc wrócić do domu, gdy lot zostanie odwołany to jedna z kluczowych obaw młodego pokolenia. A za tym idzie również odzyskanie utraconych środków, wydanych na  bilet lotniczy. Nikt nie chce być stratny, ale obawa przed bezpowrotną utratą odszkodowania jest obecna i żywa. Tylko w Polsce dotyka niemal co trzeciego respondenta, a na Słowacji czy w Czechach około 35%.

Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał lub przegapił.

 

Nie daj się powstrzymać obawom!

 

Innowacyjna gwarancja Kiwi.com rozwiązuje główne problemy związane z podróżami: ograniczone opcje biletów od linii lotniczych, obawy dotyczące udostępniania danych różnym przewoźnikom oraz problemy z uzyskaniem zwrotów pieniędzy lub nowych lotów po anulowaniu. Rozszerzona gwarancja oferuje szybkie zwroty kredytu Kiwi.com w przypadku, gdy nasz lot zostanie odwołany. Gdy plany podróży ulegną zakłóceniu, np. z powodu opóźnień, Kiwi.com wyszukuje najlepszy lot zastępczy w podobnym czasie. Firma pokrywa nawet wyższe koszty alternatywnych połączeń. Jako dodatkowy bonus gwarancja obejmuje również odprawę, więc podróżni nie muszą o niej pamiętać. Pozostaje im tylko przybyć na lotnisko i cieszyć się podróżą, w którą właśnie się udają.

Polska jest jednym z krajów, w którym usługa jest już dostępna i można z niej swobodnie korzystać.

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute? Biuro prasowe
2025-04-17 | 12:20

Na co zwrócić uwagę, wybierając oferty first minute?

Oferty first minute stają się coraz częstszym wyborem osób planujących wypoczynek z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. W przeciwieństwie do ofert last minute zakup wakacji first
Podróże 20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!
2025-04-11 | 14:40

20 lat Corendon Airlines – jubileuszowe niespodzianki na pokładzie!

Corendon Airlines wraz ze swoimi pasażerami świętuje 20-lecie działalności w przestworzach W 2025 roku Corendon Airlines świętuje 20-lecie swojej działalności i zaprasza
Podróże Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.
2025-03-19 | 12:00

Mateusz Waligóra przejechał zimą pustynię Gobi na rowerze. Samotnie.

Mateusz Waligóra, znany polski podróżnik i eksplorator, dokonał kolejnego niezwykłego wyczynu – przejechał zimą mongolską część pustyni Gobi na rowerze.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nie żyje Jadwiga Jankowska-Cieślak

Jadwiga Jankowska-Cieślak: Zwykle Złota Palma otwiera ścieżkę do kariery, a mi zamknęła. W Polsce trwał wtedy stan wojenny i musiałam szybko wracać do kraju

Z wielkim smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Jadwigi Jankowskiej-Cieślak jednej z najbardziej wybitnych polskich aktorek. Z tej okazji pragniemy podzielić się z Państwem jednym z ostatnich wywiadów, jakich udzieliła naszej redakcji.

Żywienie

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Gwiazdy

Wiktor Dyduła: W domu rodzinnym zawsze podtrzymywaliśmy tradycję śmigusa-dyngusa. Teraz widzę, że w miastach już zanika ten zwyczaj

Zdaniem wokalisty śmigus-dyngus może dostarczyć sporo radości, ale też być powodem kłótni, chociażby w momencie, kiedy nie wszyscy godzą się na taką zabawę. Nie ukrywa też, że w dzieciństwie najbardziej czekał właśnie na lany poniedziałek i bitwę na wiadra. Zauważa jednak, że z roku na rok ta tradycja powoli zanika, a za oblanie wodą osób, które sobie tego nie życzą, można nawet dostać mandat.