Komunikaty PR

Żądza podróży a troski: dylematy młodego polskiego podróżnika

2024-10-03  |  12:00
Biuro prasowe

Młodzi Polacy, szczególnie ci z pokolenia Y i Z, świetnie opanowali sztukę taniego podróżowania. Potrafią korzystać z travel hacków i podróżują często - ponad 40% ankietowanych tylko w tym roku zamierza odbyć zagraniczną podróż od 2-3 razy. Co więcej, mają niezwykłą umiejętność namierzania najkorzystniejszych ofert, dzięki czemu potrafią urzeczywistnić to, co wydaje się finansowo niemożliwe. Jednocześnie niemal 30% z nich towarzyszy obawa związana z odwołaniem lotu i powrotem do domu, a także strach, że nie uda się odzyskać poniesionych kosztów. Jak wskazują wyniki badań przeprowadzonych dla Kiwi.com, oprócz utraconego bagażu, to jedne z głównych obaw związane z podróżowaniem, z którymi mierzą się młodzi.

 

Szczyt sezonu letniego, zimowego czy okres okołoświąteczny to newralgiczne momenty w roku, kiedy opóźnienia i odwołania lotów mogą zdarzyć się częściej niż zwykle. Przed uruchomieniem programu Kiwi.com Gurantee firma zwróciła się do przedstawicieli najmłodszych pokoleń w Polsce, Czechach, Węgrzech, Rumunii i Słowacji z pytaniem o ich najczęstsze obawy w trakcie planowania i odbywania podróży.

 

Kiedy przygoda spotyka się z niepokojem

 

Na etapie planowania podróży do wybranego kraju młodzi Polacy obawiają się, że nie uda im się znaleźć połączenia lotniczego w ramach budżetu, który mają przeznaczony (34%), a także, że lotnisko z którego chcieliby się udać nie będzie oferowało takiego lotu (21%).

Z kolei już w trakcie podróży, tym co najczęściej spędza im sen z powiek jest zagubiony bagaż, odwołany lot, a także brak możliwości odzyskania poniesionych kosztów. W przypadku utraconego bagażu, jak wskazują badania Kiwi.com, w porównaniu z innymi krajami boimy się stosunkowo mniej, 38% respondentów versus 46% w Czechach czy 43% w Hiszpanii.

Odwołanie lotu - tego boi się niemal co trzeci respondent generacji Y i Z w Polsce, a jak wskazują wyniki badań, Węgrzy (38%) i Czesi (36%) są w zdecydowanej czołówce. Co zrobić, by móc wrócić do domu, gdy lot zostanie odwołany to jedna z kluczowych obaw młodego pokolenia. A za tym idzie również odzyskanie utraconych środków, wydanych na  bilet lotniczy. Nikt nie chce być stratny, ale obawa przed bezpowrotną utratą odszkodowania jest obecna i żywa. Tylko w Polsce dotyka niemal co trzeciego respondenta, a na Słowacji czy w Czechach około 35%.

Również co piąty ankietowany w Polsce nie chciałby ponosić dodatkowych kosztów za brak odprawy online, którą powinien był wykonać odpowiednio wcześniej przed wylotem, a o której zapomniał lub przegapił.

 

Nie daj się powstrzymać obawom!

 

Innowacyjna gwarancja Kiwi.com rozwiązuje główne problemy związane z podróżami: ograniczone opcje biletów od linii lotniczych, obawy dotyczące udostępniania danych różnym przewoźnikom oraz problemy z uzyskaniem zwrotów pieniędzy lub nowych lotów po anulowaniu. Rozszerzona gwarancja oferuje szybkie zwroty kredytu Kiwi.com w przypadku, gdy nasz lot zostanie odwołany. Gdy plany podróży ulegną zakłóceniu, np. z powodu opóźnień, Kiwi.com wyszukuje najlepszy lot zastępczy w podobnym czasie. Firma pokrywa nawet wyższe koszty alternatywnych połączeń. Jako dodatkowy bonus gwarancja obejmuje również odprawę, więc podróżni nie muszą o niej pamiętać. Pozostaje im tylko przybyć na lotnisko i cieszyć się podróżą, w którą właśnie się udają.

Polska jest jednym z krajów, w którym usługa jest już dostępna i można z niej swobodnie korzystać.

 

*Badania przeprowadzone metodologią online interviewing (CAWI), w 6 krajach: 3033 (n=505, SK: n=506, HU: n=505, PL: n=505, RO: n=506, ES: n=506), wiek: 18-37,  w dniach 13-18 maja 2024

 

O Kiwi.com

Kiwi.com to wiodąca globalna firma z branży technologii turystycznych z siedzibą w Czechach. Innowacyjny algorytm Kiwi.com umożliwia użytkownikom znajdowanie lepszych opcji tras i cen, których inne wyszukiwarki nie widzą, wykonując miliardy kontroli cen dziennie dla 95% globalnych zasobów lotów. Każdego dnia w witrynie Kiwi.com i kanałach partnerskich przeprowadzanych jest 100 milionów wyszukiwań. Dziennie średnio sprzedaje się ponad 70 000 miejsc.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Podróże Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić? Biuro prasowe
2025-06-24 | 08:50

Smart travel w 5 krokach. Jak wypocząć i nie przepłacić?

Czerwiec jest miesiącem o którym marzy większość uczniów – oznacza on odpoczynek i planowanie wymarzonych wakacji. Co ciekawe, w tym roku Polacy stawiają na
Podróże Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę
2025-06-05 | 12:20

Polacy rezerwują wczasy na ostatnią chwilę

Z najnowszych badań serwisu turystycznego e-wczasy.pl wynika, że w 2025 roku Polacy coraz częściej odkładają planowanie wakacji na ostatnią chwilę. Ten trend potwierdzają
Podróże Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Dorota Gardias: Moja piosenka nagrana z Bartasem Szymoniakiem odniosła ogromny sukces. Wiążę z nią pewne plany

Prezenterka pogody podkreśla, że ma w życiu kilka pasji, które szczególnie pielęgnuje. Jedną z nich jest śpiewanie. Nuci nie tylko pod prysznicem, ale swoje umiejętności wokalne prezentuje również na eventach, imprezach okolicznościowych i w programach rozrywkowych. Dorota Gardias nie kryje satysfakcji z tego, że kilka miesięcy temu mogła zaśpiewać w duecie z Bartasem Szymoniakiem, a utwór „Wszystko i nic” bardzo przypadł do gustu odbiorcom. Teraz marzy o tym, by móc wykonać go „na żywo” podczas festiwalu.

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Moda

Qczaj: Kiedyś na każde wyjście musiałem kupić sobie coś nowego. Teraz już nie chcę kupować kolejnych garniturów, by potem wyrzucać je na śmietnik

Zdaniem trenera, by zadbać o środowisko naturalne i zmniejszyć ilość odpadów, trzeba chociażby zrezygnować z impulsywnych zakupów w sklepach z odzieżą i w modzie postawić na bardziej zrównoważone rozwiązania. Qczaj zachęca więc do zmiany nawyków i refleksji nad własnymi potrzebami. Najpierw bowiem powinniśmy ocenić, czy dany zakup naprawdę jest konieczny, czy może w szafie mamy już podobną rzecz, którą z powodzeniem można ponownie wykorzystać. On sam, na przekór nieprzychylnym komentarzom i krytyce internautów, kilka razy założył już ten sam garnitur i znów za jakiś czas zamierza się w nim pokazać.