Coraz więcej łąk kwietnych przy sklepach Lidl Polska!
Dlaczego łąki kwietne są ważne? Gwarantują zróżnicowanie gatunków roślin, są ostoją dla pszczół, motyli i innych owadów, a dodatkowo cieszą oko. Dlatego właśnie Lidl Polska tworzy łąki obok sklepów i centrów dystrybucji. Efekty są naprawdę imponujące, a łąki Lidla porastają obszar, który odpowiada… powierzchni około 800 boisk siatkarskich! Gdzie można zobaczyć łąki?
Łąka to wyjątkowa przestrzeń, na której może występować nawet 300 gatunków roślin i zwierząt. Szczególnie ważne są pszczoły, które odgrywają ogromną rolę w ekosystemie, m.in. zapylając rośliny. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki, wspomożemy je w tej mozolnej, a bardzo potrzebnej pracy.
Jakie jeszcze korzyści płyną z sadzenia łąk? Jest to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik – korzenie roślin polnych są długie, dzięki czemu wchłaniają dwa razy więcej wody niż trawa. Dzięki temu doskonale radzą sobie zarówno w trakcie suszy, jak i podczas obfitych deszczów – łąka doskonale chroni przed podtopieniami. Warto docenić również, że nie wymaga żadnych środków chemicznych ani nawozów. Co więcej, w ciągu jednego sezonu trawnik wymaga koszenia ok. 20 razy, natomiast łąka jedynie dwóch. Jakby wszystkich zalet było jeszcze mało, dane pokazują, że łąka pomaga nawet w walce ze smogiem oraz ochładza powietrze!
„Nasze sklepy to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy niektórych istnieje przestrzeń do zagospodarowania. Zamiast siać trawę, która wymaga wiele pracy choćby przy koszeniu, zdecydowaliśmy o tworzeniu łąk kwietnych. Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których brakuje naturalnego środowiska dla owadów. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je przy wybranych sklepach i centrach dystrybucyjnych Lidl. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. „Niektóre łąki kwitły w tym roku już po raz kolejny. Cieszymy się, że z roku na rok nasze łąki są coraz piękniejsze i mamy ich coraz więcej. Nadal jednak jesteśmy w fazie testów tego rozwiązania, na tę chwilę głównie obserwujemy zrealizowane projekty i dokonujemy korekt tam, gdzie to potrzebne” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz.
Obecnie łąki kwietne rosną przy 15 sklepach oraz 2 centrach dystrybucyjnych Lidl Polska, a ich łączna powierzchnia to około 129 tys. mkw., co odpowiada powierzchni prawie 800 boisk siatkarskich! Przy ich tworzeniu stosuje się wieloletnie mieszanki kwiatów i roślin polnych, w skład których wchodzą między innymi takie gatunki jak chaber bławatek, gipsówka wytworna, jeżówka purpurowa, len zwyczajny, maciejka dwuroga czy nagietek lekarski. Sieć już teraz planuje rozszerzanie projektu o kolejne lokalizacje.
![Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love Biuro prasowe](/files/1513931156/pexels-designecologist-887349,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Walentynki w Polsce – święto miłości, prezentów i… self-love
![Konumpcja alkoholu](/files/1513931156/2025.01.23-wykres-konsumpcja-alkoholu-studniowka-badania-iqs_2,w_300,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Studniówki z małpkami w parze? Młodzi Polacy mówią o alkoholu na studniówkach
![Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne na jush](/files/_uploaded/glownekonf_818318337,w_261,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sianko, jemioła i inne świąteczne produkty dostępne "na jush"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-innowacje_1.png)
Jedynka Newserii
![](/files/1922771799/n-biznes_1.png)
Psychologia
![](/files/1922771799/malinowska-edukacja-foto-ram,w_274,_small.jpg)
Karolina Malinowska: Wraca zainteresowanie czytelnictwem wśród dzieci. To jednoczy pokolenia i rozwija więzi rodzinne
Była modelka przekonuje, że czas spędzony wspólnie z dziećmi przy książce na pewno zaprocentuje w przyszłości. Ważne jest nie tylko czytanie maluchom, ale także zachęcanie ich do tego, by w kolejnych latach nie smartfon czy tablet, ale książka była ich najlepszym przyjacielem. W obliczu rozwoju nowoczesnych technologii Karolina Malinowska dostrzega ich potencjał w promowaniu czytelnictwa. Umożliwiają one na przykład tworzenie spersonalizowanych publikacji skrojonych na miarę naszych potrzeb.
Problemy społeczne
Firmy stawiają na coraz większą autonomię pracowników. To ważne szczególnie dla młodego pokolenia
![](/files/1922771799/sobocinska-zespoly-foto2,w_133,_small.jpg)
Celem pracodawców stają się samodzielne, zmotywowane, wydajne i kreatywne zespoły. W przeciwieństwie do tradycyjnych te samozarządzające się teamy pracują autonomicznie bez ciągłej kontroli, a każdy pracownik jest właścicielem swoich celów, zadań i obowiązków, aby osiągnąć wyniki. – W organizacjach, które wprowadzają koncepcje samoorganizujących się zespołów, niewątpliwie możemy mówić o zwiększeniu zaangażowania – ocenia Tina Sobocińska, doradczyni strategiczna HR i założycielka HR4future.
Media
Adam Kszczot: Radek Majdan to człowiek niezwykle mądry życiowo. Cieszę się też, że mogłem od ludzkiej strony poznać Kubę Rzeźniczaka
![](/files/1922771799/kszczot-program-foto,w_133,_small.jpg)
Biegacz zaznacza, że udział w formacie „Mistrzowskie pojedynki. Eternal Glory” poszerzył jego horyzonty i dał mu nowe spojrzenie na ludzi i ich historie. Adam Kszczot podkreśla, że każdy uczestnik wniósł do programu coś unikalnego. Ich sylwetki i życiowe doświadczenia mogą więc być dla widzów przykładem i inspiracją. On sam jest pod dużym wrażeniem Radosława Majdana i Jakuba Rzeźniczaka.