Komunikaty PR

Coraz więcej łąk kwietnych przy sklepach Lidl Polska!

2023-10-06  |  14:10
Biuro prasowe

Dlaczego łąki kwietne są ważne? Gwarantują zróżnicowanie gatunków roślin, są ostoją dla pszczół, motyli i innych owadów, a dodatkowo cieszą oko. Dlatego właśnie Lidl Polska tworzy łąki obok sklepów i centrów dystrybucji. Efekty są naprawdę imponujące, a łąki Lidla porastają obszar, który odpowiada… powierzchni około 800 boisk siatkarskich! Gdzie można zobaczyć łąki?  

Łąka to wyjątkowa przestrzeń, na której może występować nawet 300 gatunków roślin i zwierząt. Szczególnie ważne są pszczoły, które odgrywają ogromną rolę w ekosystemie, m.in. zapylając rośliny. Jeżeli stworzymy im odpowiednie warunki, wspomożemy je w tej mozolnej, a bardzo potrzebnej pracy.  

Jakie jeszcze korzyści płyną z sadzenia łąk? Jest to bardziej ekologiczne rozwiązanie niż trawnik – korzenie roślin polnych są długie, dzięki czemu wchłaniają dwa razy więcej wody niż trawa. Dzięki temu doskonale radzą sobie zarówno w trakcie suszy, jak i podczas obfitych deszczów – łąka doskonale chroni przed podtopieniami. Warto docenić również, że nie wymaga żadnych środków chemicznych ani nawozów. Co więcej, w ciągu jednego sezonu trawnik wymaga koszenia ok. 20 razy, natomiast łąka jedynie dwóch. Jakby wszystkich zalet było jeszcze mało, dane pokazują, że łąka pomaga nawet w walce ze smogiem oraz ochładza powietrze! 

„Nasze sklepy to najczęściej obiekty wolnostojące z parkingami oraz terenami zielonymi. Przy niektórych istnieje przestrzeń do zagospodarowania. Zamiast siać trawę, która wymaga wiele pracy choćby przy koszeniu, zdecydowaliśmy o tworzeniu łąk kwietnych. Jest to trend widoczny na całym świecie, nierzadko w dużych miastach, w których brakuje naturalnego środowiska dla owadów. Rozwiązanie to jest zdecydowanie bardziej ekologiczne i przyjazne dla środowiska, dlatego z ogromną radością wprowadziliśmy je przy wybranych sklepach i centrach dystrybucyjnych Lidl. Wierzymy, że w ten sposób zainspirujemy inne podmioty na rynku do tworzenia łąk i wspierania bioróżnorodności, która ma wpływ na ochronę klimatu” – komentuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska. „Niektóre łąki kwitły w tym roku już po raz kolejny. Cieszymy się, że z roku na rok nasze łąki są coraz piękniejsze i mamy ich coraz więcej. Nadal jednak jesteśmy w fazie testów tego rozwiązania, na tę chwilę głównie obserwujemy zrealizowane projekty i dokonujemy korekt tam, gdzie to potrzebne” – dodaje Aleksandra Robaszkiewicz. 

Obecnie łąki kwietne rosną przy 15 sklepach oraz 2 centrach dystrybucyjnych Lidl Polska, a ich łączna powierzchnia to około 129 tys. mkw., co odpowiada powierzchni prawie 800 boisk siatkarskich! Przy ich tworzeniu stosuje się wieloletnie mieszanki kwiatów i roślin polnych, w skład których wchodzą między innymi takie gatunki jak chaber bławatek, gipsówka wytworna, jeżówka purpurowa, len zwyczajny, maciejka dwuroga czy nagietek lekarski. Sieć już teraz planuje rozszerzanie projektu o kolejne lokalizacje. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

Qczaj: Na drogach szybkiego ruchu lubię mocniej wcisnąć pedał gazu. Niebawem planuję też zrobić prawo jazdy na motocykl

Trener podkreśla, że decyzja o zrobieniu prawa jazdy była jedną z najlepszych w jego życiu. Teraz, kiedy odpowiedni dokument ma już w kieszeni, z ogromną przyjemnością wsiada za kierownicę i mknie przed siebie. Najbardziej lubi drogi szybkiego ruchu, bo tam może mocniej wcisnąć pedał gazu. W innych okolicznościach jednak jeździ z dużą rozwagą, dostosowując prędkość do warunków panujących na jezdni. Qczaj zdradza też, że kolejnym krokiem będzie kurs na prawo jazdy na motocykl.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Edukacja

Polki coraz bardziej świadomie podchodzą do profilaktyki nowotworów piersi. Wciąż jednak blisko połowa się nie bada

Profilaktyka raka piersi przestaje być dla Polek źródłem lęku i tematem tabu. Coraz częściej motywacją do wykonania badań jest odpowiedzialność za siebie i bliskich – wynika z najnowszego badania Maison & Partners dla Henkel Polska. 36 proc. kobiet jako motywację wskazało rekomendacje lekarskie, a 30 proc. – potrzebę dbania o swój organizm. Mimo że około 40 proc. kobiet w wieku 20–60 lat bada się regularnie, wykonując badania palpacyjne czy USG, podobny odsetek nie bada się wcale, a co piąta deklaruje, że w ogóle nie interesuje się tym tematem.