Jak robić bezpieczne zakupy w internecie?
Biuro Prasowe PEPCO
ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
beata|alertmedia.pl| |beata|alertmedia.pl
506 144 074
www.pepco.pl
Już 73%[1] internautów robi zakupy w sklepach internetowych. E-zakupy są szybkie
i przyjemne, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania tą aktywnością zwiększają się również potencjalne ryzyka i zagrożenia. Jak zatem robić zakupy w Internecie bezpiecznie?
Zakupy internetowe to coraz częściej nasza codzienność. W internecie można kupić niemal wszystko np.: żywność, ubrania, chemię, artykuły kuchenne czy dekoracje do mieszkania. Kto dziś kupuje w internecie? Przede wszystkim są to osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[2]. Jak wskazują badania w bieżącym roku 43% Polaków zamierza wydać więcej niż w 2019 roku na zakupy online[3]. Jednak robiąc zakupy w sklepach internetowych klienci nie powinni tracić czujności, aby nie narazić się na niepotrzebne niebezpieczeństwo.
Ostrożności nigdy za wiele – kupuj za pośrednictwem zaufanych stron
Jak rozpoznać bezpieczną stronę? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy jest zabezpieczona protokołem HTTPS, którego symbolem jest kłódka obok adresu strony. Oznacza to również, że posiada ona aktualny certyfikat bezpieczeństwa. Dzięki temu kupujący ma gwarancję, że zakup jest w pełni bezpieczny.
Robiąc zakupy należy używać swojego prywatnego komputera lub urządzenia mobilnego, unikając korzystania z publicznych hotspotów Wi-Fi. W ten sposób dane finansowe pozostają zabezpieczone.
Uwaga: rozwaga!
Przy każdej transakcji online warto zwrócić uwagę na to, czy płatności realizowane są przez znanego operatora oraz czy, podczas płacenia za zakupy, następuje przekierowanie do odpowiedniej strony banku. Jeśli otrzymujemy wiadomość SMS z potwierdzeniem transakcji – przeczytajmy ją dokładnie, przed przepisaniem kodu sms. Trzeba pamiętać także, aby z profilu bankowego zawsze się wylogować, jeśli nie nastąpi to automatycznie po zakończeniu transakcji.
Kluczowy jest sprawdzony partner
PEPCO, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących, uruchomiło internetową sprzedaż swoich produktów, które są dostępne na ośmiu zaufanych platformach sprzedażowych: allegro.pl, ceneo.pl, empik.com, morele.net, erli.pl, mall.pl, arena.pl oraz shumee.pl. To strony, na których klienci mogą dokonać bezpiecznych zakupów.
- Dbamy o to, aby asortyment PEPCO był dostępny nie tylko stacjonarnie, ale także online. Takie oczekiwania mają nasi klienci. Z myślą o nich wybraliśmy duże i znane platformy zakupowe, na których można bezpiecznie nabyć nasze produkty – powiedział Tomasz Tokarz Kierownik Wsparcia Operacyjnego z PEPCO.
[1] Raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez Gemius Polska na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej
[2] j.w.
[3] Raport PricewaterhouseCoopers i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”
Wyjątkowe obrączki ślubne - na co zwrócić uwagę przy ich wyborze
Świąteczne zakupy Polaków – gdzie kupujemy i jak płacimy?
Prezenty last minute za mniej niż 15 złotych w Lidl Polska!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.