Komunikaty PR

Jak robić bezpieczne zakupy w internecie?

2021-11-02  |  12:10
Biuro prasowe
Kontakt
Beata Łaszyn
Biuro Prasowe PEPCO

ul. Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
beata|alertmedia.pl| |beata|alertmedia.pl
506 144 074
www.pepco.pl
Do pobrania Pepco ( 0.27 MB )

Już 73%[1] internautów robi zakupy w sklepach internetowych. E-zakupy są szybkie
i przyjemne, jednak wraz ze wzrostem zainteresowania tą aktywnością zwiększają się również potencjalne ryzyka i zagrożenia. Jak zatem robić zakupy w Internecie bezpiecznie?

Zakupy internetowe to coraz częściej nasza codzienność. W internecie można kupić niemal wszystko np.: żywność, ubrania, chemię, artykuły kuchenne czy dekoracje do mieszkania. Kto dziś kupuje w internecie? Przede wszystkim są to osoby młodsze, z wyższym wykształceniem oraz dobrze oceniające sytuację finansową swojego gospodarstwa domowego[2]. Jak wskazują badania w bieżącym roku 43% Polaków zamierza wydać więcej niż w 2019 roku na zakupy online[3]. Jednak robiąc zakupy w sklepach internetowych klienci nie powinni tracić czujności, aby nie narazić się na niepotrzebne niebezpieczeństwo.

Ostrożności nigdy za wiele – kupuj za pośrednictwem zaufanych stron

Jak rozpoznać bezpieczną stronę? Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na to, czy jest zabezpieczona protokołem HTTPS, którego symbolem jest kłódka obok adresu strony. Oznacza to również, że posiada ona aktualny certyfikat bezpieczeństwa. Dzięki temu kupujący ma gwarancję, że zakup jest w pełni bezpieczny.

Robiąc zakupy należy używać swojego prywatnego komputera lub urządzenia mobilnego, unikając korzystania z publicznych hotspotów Wi-Fi. W ten sposób dane finansowe pozostają zabezpieczone.

Uwaga: rozwaga!

Przy każdej transakcji online warto zwrócić uwagę na to, czy płatności realizowane są przez znanego operatora oraz czy, podczas płacenia za zakupy, następuje przekierowanie do odpowiedniej strony banku. Jeśli otrzymujemy wiadomość SMS z potwierdzeniem transakcji – przeczytajmy ją dokładnie, przed przepisaniem kodu sms. Trzeba pamiętać także, aby z profilu bankowego zawsze się wylogować, jeśli nie nastąpi to automatycznie po zakończeniu transakcji.

Kluczowy jest sprawdzony partner

PEPCO, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom kupujących, uruchomiło internetową sprzedaż swoich produktów, które są dostępne na ośmiu zaufanych platformach sprzedażowych: allegro.pl, ceneo.pl, empik.com, morele.net, erli.pl, mall.pl, arena.pl oraz shumee.pl. To strony, na których klienci mogą dokonać bezpiecznych zakupów.

- Dbamy o to, aby asortyment PEPCO był dostępny nie tylko stacjonarnie, ale także online. Takie oczekiwania mają nasi klienci. Z myślą o nich wybraliśmy duże i znane platformy zakupowe, na których można bezpiecznie nabyć nasze produkty – powiedział Tomasz Tokarz Kierownik Wsparcia Operacyjnego z PEPCO.

 


[1] Raport „E-commerce w Polsce 2020. Gemius dla e-Commerce Polska” przygotowany przez Gemius Polska na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej

[2] j.w.

[3] Raport PricewaterhouseCoopers i Digital Experts Club „Strategie, które wygrywają. Liderzy e-commerce o rozwoju handlu internetowego”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Biuro Prasowe PEPCO
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Problemy społeczne

Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.