Komunikaty PR

POLACY KUPUJĄ MNIEJ, TAKŻE W INTERNECIE – CO CZEKA NAS W IV KWARTALE 2023 ROKU?

2023-09-22  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Maria Poławska
Agencja Face It

ul. Bagatela 10 lok. 31
00-585 Warszawa
m.polawska|agencjafaceit.pl| |m.polawska|agencjafaceit.pl
+22 241 12 36
https://agencjafaceit.pl/

Począwszy od lutego 2023 roku, w każdym miesiącu sprzedaż detaliczna osiągała kilkuprocentowy spadek (dane GUS). W lipcu było to 4% porównując do zeszłego roku. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż internetowa to obecnie około 9% ogółu, zjawisko to dotyczy również e-commerce. Dlaczego Polacy wydają mniej i jak wyglądać będzie IV kwartał roku? Odpowiada ekspert Łukasz Iwanek, CEO Agencji Internetica.pl oraz wykładowca akademicki.

Spadek sprzedaży tradycyjnej i e-commerce

- W lipcu według danych GUS, spadek sprzedaży w stosunku do zeszłego roku wyniósł 4%, czyli więcej niż przewidywano. Dodatkowo jest to już szósty miesiąc spadku. Po sierpniu prawdopodobnie nadal będziemy go odnotowywać, co nie jest optymistyczne dla branży. Wakacje są zawsze spokojniejszym okresem w e-commerce. Jest to czas przygotowania do IV, najintensywniejszego kwartału. Polacy zdecydowanie pilnują się w swoich decyzjach zakupowych, także tych w internecie. Na pewno wpływ na to ma inflacja, która bardzo „dała nam po kieszeniach”. Koszy firm rosły, co także wpływało na ostateczną cenę produktu i usługi, którą ponosi klient. Polacy przyzwyczajają się do tego, że bez promocji po prostu nie kupują. Cena zarówno przy małych zakupach jak i tych bardzo znaczących np. mieszkanie – jest decydująca. Zaciskanie pasa przez klientów jest odczuwane przez firmy, dlatego aby zrealizować cele sprzedażowe, powinny wprowadzać zmiany, które zachęcą do zakupów. Dotyczy to zarówno sklepów internetowych, jak i firm, które w internecie sprzedają swoje usługi lub pozyskują leady sprzedażowe – mówi Łukasz Iwanek.

Przewidywania na IV kwartał 2023 – co czeka Polaków?

IV kwartał jest dobrą okazją do zwiększenia sprzedaży. Firmy mogą wykorzystać zmianę sezonową oraz różne nadchodzące święta. Początek roku szkolnego, sezon jesienny i zimowy, Halloween, Boże Narodzenie, czy np. zmianę roku fiskalnego (to dobra okazja na pozyskanie klientów np. dla biur rachunkowych). Ogólnie sugeruję przedsiębiorstwom w tym okresie wykorzystanie narzędzia, jakim jest kalendarz marketingowy, który pozwala znaleźć kreatywne pomysły na kampanie dla praktycznie dowolnej branży w tym jakże gorącym okresie. Z kolei wracając do raportowanego przez GUS spadku sprzedaży detalicznej, warto przytoczyć znakomitą książkę “Ogilvy on advertising”, w której David Ogilvy pokazuje, jak efektywne mogą być kampanie marketingowe w okresach spadku sprzedaży. Z cała pewnością firmy, które dobrze marketingowo zagospodarują Q4 2023 jak i cały 2024 rok, wygenerują znacznie większe obroty - przewiduje Łukasz Iwanek.

 

Łukasz Iwanek: Od ponad 20 lat zajmuje się branżą marketingu internetowego. Właściciel agencji Internetica.pl. Wykładowca akademicki Collegium Civitas w obszarach Search Engine Marketing oraz Web Analyticx & UX. Absolwent studiów Executive MBA na University of Quebec at Montreal, były wieloletni członek i Prezes Grupy Roboczej SEM działającej w strukturach Interactive Advertising Bureau Polska.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Face It
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych Biuro prasowe
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Zakupy Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Zakupy Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
2025-03-25 | 06:00

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl

Wystartowały Dni Wiosennych Okazji w sklepie Amazon.pl, które potrwają do 31 marca 2025 r., oferując siedem dni wyjątkowych promocji na dziesiątki tysięcy produktów we

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Medycyna

Diagnostyka zaburzeń snu może być łatwiejsza. Inteligentna piżama monitoruje bruksizm i bezdech senny

Naukowcy z Uniwersytetu Cambridge opracowali inteligentną piżamę, której zadaniem jest monitorowanie w warunkach domowych wzorców oddechu podczas snu i wykrywanie jego zaburzeń takich jak bezdech senny, chrapanie czy bruksizm. Jest to możliwe dzięki znajdującym się w materiale zaawansowanym grafenowym czujnikom tensometrycznym. Urządzenie może stać się alternatywą dla często niekomfortowej dla pacjentów diagnostyki w warunkach szpitalnych lub z wykorzystaniem nieporęcznego sprzętu.

Gwiazdy

Julia Kamińska: Elektrośmieci to duży problem. Sama mam w piwnicy zepsutą pralkę i muszę zorganizować jej wywóz

Piotr Zelt, Julia Kamińska i Klaudia Zioberczyk zauważają, że mimo wielu akcji informacyjnych i edukacyjnych nadal nie wszyscy Polacy zdają sobie sprawę z tego, że elektrośmieci, które nie są w odpowiedni sposób zutylizowane, stanowią ogromne zagrożenie dla środowiska. I choć istnieją różne możliwości przekazania zużytych, nieużywanych lub uszkodzonych urządzeń elektrycznych i elektronicznych do punktów zbiórki czy firm zajmujących się recyklingiem, to nie brakuje osób, które lekceważą wszelkie wytyczne i idą na łatwiznę. Wyrzucają takie sprzęty do zwykłych śmietników albo wywożą na przykład do lasu.