Komunikaty PR

Smart shopping – ubrania to inwestycja na lata

2021-11-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina M. Rutkowska
Lensomai Communication

Nowy Świat 60
00-357 Warszawa
kmrutkowska1|gmail.com| |kmrutkowska1|gmail.com
572506965
https://www.linkedin.com/in/karolina-m-rutkowska
Do pobrania Press ( 0.03 MB )

Apetyt na nowe domaga się zaspokojenia, ale można to zrobić mając na uwadze kilka dobrych praktyk zakupowych. Zwolnij i wybieraj świadomie.

Fakty są niezaprzeczalne. Produkcja mody odpowiada obecnie za 10 proc. emisji dwutlenku węgla, wysusza źródła wody, zanieczyszcza rzeki i strumienie – wynika z raportów ONZ. Te liczby są jeszcze bardziej przerażające, kiedy okazuje się, że aż 85 proc. z tych tekstyliów trafia co roku na wysypiska.  

Jeszcze w latach 90. nosiliśmy ubrania średnio o połowę dłużej, a nasze szafy były prawdopodobnie dwa razy mniejsze. Teraz dominujący model to ,,kup-użyj-wyrzuć’’, co  sprawia, że zaczynamy topić się w odpadach. Ubrania/śmieci są wszędzie! W rzekach, ocenach, parkach, lasach i wreszcie na wysypiskach śmieci, których obszar w niektórych przypadkach jest równy  powierzchni Polski, a nawet pięciokrotnie większy! 

Tymczasem jesienne wyprzedaże trwają w najlepsze. Co zrobić, kiedy kolejne spodnie, wzorzysta sukienka, podkoszulek za 50% pierwotnej ceny, same pchają się do naszej szafy?

Naciśnij modzie pedał hamulca. Nogę na nim trzymasz Ty sam.

Mądre zakupy zaczynają się jeszcze przed wyjściem z domu. Zanim wyruszysz na zakupy, otwórz drzwi swojej szafy i sprawdź, co się w niej znajduje. Ten nawyk stanie się podstawą do tworzenia zrównoważonej i odpowiedzialnej garderoby. Zapisz w notatniku, jakich rzeczy Ci brakuje. Określ cel swojej wizyty w sklepie. Słowo napisane działa lepiej niż tylko pomyślane.

Dobrym zwyczajem jest zrobienie miejsca na nowe ubrania przez oddanie lub sprzedanie czegoś z naszej szafy. Wymiana dwóch nienoszonych rzeczy na jedną nową  to też sensowne rozwiązanie. Warto patrzeć na ubranie z szerszej perspektywy – jako inwestycję na lata. Wysokogatunkową odzież i akcesoria można naprawiać, rewitalizować oraz przerabiać. Im lepsze gatunkowo, bliższe klasyce rzeczy, tym szybciej trafiają w drugie ręce, zyskując nowe życie.

Na co zwracać uwagę podczas zakupów?

Zmieniające się nieustannie trendy często zwracają naszą uwagę na modele ubrań, które niekoniecznie pasują do naszej figury. Sprawdź, czy masz sylwetkę klepsydry, gruszki, jabłka, kolumny czy odwróconego trójkąta. Naucz się eksponować swoje zalety i ukrywać niedoskonałości. W nowym ubraniu powinniśmy czuć się nie tylko atrakcyjnie, ale przede wszystkim swobodnie. Obejrzyj się
z każdej strony i dopiero zdecyduj o zakupie.

Kolor to absolutna podstawa każdej modnej stylizacji. Można opierać jego wybór na aktualnych trendach, jednak przede wszystkim powinien pasować do typu urody, koloru włosów i karnacji. Wzory i różnego rodzaju printy także nie pozostają bez znaczenia – miejmy na uwadze, że często mogą nas optycznie pogrubiać lub skracać (np. poziome paski). Postawmy na uniwersalne, ponadczasowe odcienie, które nigdy nie wychodzą z mody. Głęboka czerń, granat, beże i brązy to kolory, które gwarantują schludny i elegancki wygląd bez względu na okazję i porę roku. Ubrania w tych barwach służyć nam będą dłużej niż przez jeden sezon.

Garderoba powinna spełniać nasze oczekiwania również w kwestii praktycznego jej wykorzystania. Jeśli nasza praca wymaga określonego dress code’u, wybierajmy ubrania uniwersalne i ponadczasowe, które rzeczywiście do niej pasują np. klasyczna mała czarna – idealna na rodzinny obiad, jak i spotkanie formalne w biurze. Strój jest naszą wizytówką.

Coraz więcej polskich projektantów deklaruje, że nie jest im „wszystko jedno” z czego, gdzie i czyimi rękami tworzą. 

Filozofia Luxe Fashion to odwrócenie wszystkich niepokojących trendów, za którymi chowa się współczesna moda. Marka, zamiast szkodliwych materiałów, które ostatecznie trafiają do organizmów żyjących w morzach i oceanach, stawia na naturalne i ekologiczne materiały, które są przyjazne dla skóry. Zamiast masowej produkcji odzieży o krótkim okresie żywotności, ubrania Luxe Fashion powstają w limitowanych edycjach po 30 sztuk.

To właśnie nasze codzienne decyzje przekładają się na zmniejszenie produkcji ubrań, a co za tym idzie zanieczyszczeń i nierówności społecznych, do których przyczynia się przemysł odzieżowy - stwierdza Magdalena Binkowska Jenczyk, właścicielka i projektantka Luxe Fashion. Kupujmy więc odpowiedzialnie. Warto zaznaczyć wagę naszych wyborów, zwłaszcza kiedy sięgamy po rzeczy, przy produkcji których dochodzi do dewastacji środowiska lub cierpienia zwierząt. Wybierajmy takich producentów, którzy mają inną filozofię, np. projekty Luxe Fashion - ubrania, które nie określają wieku, przeznaczone dla kobiet ceniących wysoką jakość, oryginalne wykończenie i limitowane kolekcje.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lensomai Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zakupy Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Zakupy Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Zakupy Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów
2025-05-22 | 15:50

Prezent na zakończenie szkoły – 7 pomysłów na upominki dla absolwentów

Każde zakończenie roku szkolnego to nie tylko czas na świętowanie osiągnięć, ale również okazja do wręczenia wyjątkowego prezentu na zakończenie szkoły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Teatr

Alicja Węgorzewska: Trzeba dbać o rozwój kulturalny młodego pokolenia. Chcę zachęcić młodzież do przychodzenia do opery na wielkie dzieła

Dyrektor Warszawskiej Opery Kameralnej chce przyciągnąć na widownię coraz młodsze pokolenia, stąd też pomysł na współpracę ze studentami i doktorantami warszawskiego Uniwersytetu Muzycznego. Owocem jest spektakl „Prawdziwa historia Czarodziejskiego fletu” – nowa interpretacja mozartowskiego arcydzieła. Alicja Węgorzewska zapewnia, że ten tytuł na stałe zagości w repertuarze WOK-u.