„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję
Z okazji Dnia Ziemi marka SodaStream przypomina, że zmiana może zacząć się od jednej decyzji – i jednej butelki wielorazowej. Nowa kampania „Zamień jednorazowe butelki na lepsze” zachęca do prostych wyborów, które w dłuższej perspektywie mają realny wpływ – na środowisko, domowy komfort i codzienne nawyki.
Wyobraź sobie, że przeciętne gospodarstwo domowe zużywa w ciągu roku tyle jednorazowych butelek, że można by nimi wypełnić całe mieszkanie. To sporo miejsca – ale też dużo potencjału. Bo każda z tych butelek to materiał, który może dostać drugie życie. Coraz częściej mówi się więc o potrzebie skutecznych rozwiązań, które pozwolą lepiej zagospodarować odpady – jednym z nich są programy kaucyjne. To właśnie w tym kierunku zmierzają nadchodzące zmiany. Już 1 października 2025 roku w Polsce zacznie obowiązywać nowy system kaucyjny. Obejmie on plastikowe butelki do 3 litrów oraz puszki metalowe do 1 litra, z kaucją wynoszącą 0,50 zł za sztukę. To krok w dobrą stronę, ale także wyzwanie – nowa inicjatywa będzie wymagała od konsumentów większej uwagi – specjalnego przechowywania niezgniecionych opakowań oraz ich zwrotu do punktów odbioru.
Zamiast jednak czekać na zmiany systemowe, warto zadziałać wcześniej – ograniczając zużycie jednorazowego plastiku u źródła. I tu z pomocą przychodzi SodaStream. Domowe saturatory i butelki wielorazowe to prosta alternatywa dla jednorazowych opakowań. To konkretne rozwiązanie, którego efekty odczuwa się nie tylko ekologicznie, ale też praktycznie: brak konieczności noszenia ciężkich zgrzewek, więcej miejsca w kuchni i mniej odpadów do segregacji.
Refill i system kaucyjny: uzupełniaj, zwracaj, nie marnuj
System SodaStream to jednak coś więcej niż wygodna butelka. Marka od lat wdraża podejście refillowe również w odniesieniu do cylindrów z CO₂. Działają one w systemie kaucyjnym: po zużyciu można je zwrócić, a firma poddaje je czyszczeniu, kontroli i ponownemu napełnieniu. Dzięki temu użytkownik nie tylko unika jednorazowych rozwiązań, ale staje się częścią gospodarki obiegu zamkniętego..
– Międzynarodowy Dzień Ziemi obchodzimy co roku z wyjątkowym zaangażowaniem – mówi Katarzyna Konwińska, Dyrektorka Marketingu na Europę Środkową w SodaStream. – Mamy świadomość, że w obecnej sytuacji geopolitycznej tematy ekologiczne bywają spychane na dalszy plan. Tym bardziej chcemy przypominać, że proste wybory, jeśli zostaną podjęte przez wiele osób, mogą przynieść realną zmianę. Dlatego w tym roku ponownie namawiamy: zamieńmy jednorazowe butelki na trwalsze rozwiązania – i wznieśmy wspólny toast wodą z bąbelkami.
Nowa kampania edukacyjno-wizerunkowa obejmuje działania 360° – spoty telewizyjne, obecność w kanałach digitalowych, mediach społecznościowych oraz outdoor w największych miastach Polski. Za adaptację materiałów globalnych, koncepcję kreatywną lokalnych działań i realizację kampanii odpowiada agencja Leo Warsaw, planowaniem i zakupem mediów zajęła się agencja mediowa Zenith, a działaniami SEO Performics – to pierwszy wspólny projekt SodaStream i agencji w ramach Publicis Groupe.
Plastikowe odpady nie znikną z dnia na dzień, ale każda decyzja, która ogranicza ich ilość, ma znaczenie. Dzień Ziemi to dobry moment, by się nad tym zastanowić – i zrobić krok w stronę wygodniejszej, bardziej świadomej codzienności. Czasem wszystko zaczyna się od jednej butelki.
Źródło: SodaStream

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Pierwsza kawiarnia Costa Coffee połączona z Klubem Fikołki już otwarta

Jak zadowolić Zetkę w pracy? Pokolenie Z i jego oczekiwania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy
Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.
Muzyka
Mietek Szcześniak: Gdybym chciał zbudować karierę, tobym ją budował. Nigdy o tym nie myślałem, zawsze po prostu chciałem muzykować

Wokalista zaznacza, że płyta „Brothers”, którą nagrał z czarnoskórym chórem, to efekt jego amerykańskiej przygody. Nie planuje robić kariery za granicą, ale z entuzjazmem przyjął propozycję współpracy z ludźmi, którzy tak jak on kochają śpiewać i muzykować. Krążek utrzymany jest w klimacie starego rhytm’n’bluesa, gospelu i soulu. Producentem jest H.B. Barnum, który przez trzy dekady był kierownikiem muzycznym Arethy Franklin i produkował albumy Franka Sinatry.
Farmacja
Konieczna większa edukacja na temat dbania o zdrowie i dostępnych leków. To kluczowe dla rozwoju samoleczenia

Osoba o niskim poziomie świadomości zdrowotnej zapłaci ostatecznie za opiekę medyczną trzy razy tyle, ile osoba, która wie na ten temat więcej – wskazuje Jonathan Workman z AESGP. Świadomość to ważny element samoleczenia, czyli samodzielnego dbania o zdrowie i zajmowania się drobnymi dolegliwościami, które pełni coraz istotniejszą funkcję w przeciążonym systemie ochrony zdrowia. Dlatego eksperci wskazują na konieczność prowadzenia szeroko zakrojonych kampanii zdrowotnych, a w działania edukacyjne powinny się włączyć zarówno firmy farmaceutyczne, personel medyczny, jak i rząd.