Zamiłowanie do spotkań łączy pokolenia
Zamiłowanie do spotkań łączy pokolenia – 68 proc. Polaków pije kawę, spędzając czas z bliskimi
Polacy uwielbiają wspólną celebrację! Ponad 83% respondentów deklaruje, że ważne jest dla nich, aby w święta i uroczystości rodzinne spotykać się osobiście – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. przez agencję SW Research[1]. Co więcej, co trzeci Polak nie wyobraża sobie spotkania bez kawy[2]. Z kolei 7 na 10 badanych ceni rozmowy międzypokoleniowe, którą często są nieodłącznym elementem okresu świątecznego. Budowanie osobistych relacji zyskuje na znaczeniu w dobie cyfryzacji i wydłużającego się czasu spędzanego w sieci.
Kawa to nie tylko aromatyczny dodatek do spotkania, ale i pretekst do wspólnego spędzenia chwil – bez względu na to czy jest to przerwa w pracy, kawa z przyjaciółmi czy niedzielna wizyta w rodzinnym domu. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Tchibo aż 68 proc. pytanych zadeklarowało, że zawsze lub często kawa towarzyszy ich spotkaniom z bliskimi – również tym, podczas których do stołu zasiadają przedstawiciele różnych pokoleń[3].
Osobiście i przy kawie
Niemal siedmiu na dziesięciu respondentów wyrażało zainteresowanie rozmowami z reprezentantami innych pokoleń, a dla ¼ badanych takie konwersacje były zdecydowanie interesujące. Choć w dobie digitalizacji i postępu technologicznego coraz popularniejsze wydaje się być zdalne utrzymywanie kontaktów, to jednak ponad ośmiu na dziesięciu respondentów (83%) deklaruje, że w czasach cyfryzacji ważne jest dla nich osobiste celebrowanie świąt i uroczystości rodzinnych. Jedynie 5% badanych twierdzi, że ta kwestia nie jest dla nich istotna.
Takie spotkania często odbywają się przy obficie zastawionym stole, na którym jednak nie może w większości przypadków zabraknąć jednego elementu. Już co trzeci Polak nie wyobraża sobie spotkania bez kawy, a 36% respondentów deklaruje częste spożywanie napoju z ziaren kawowca w towarzystwie[4]. Zaledwie 4,6% badanych stwierdziło, że ich wspólnej celebracji nigdy nie towarzyszy kawa[5]. – Polacy uwielbiają spotykać się „na kawę”. Często spełnia ona funkcję integracyjną, ułatwiając nawiązywanie i rozwijanie relacji. Przy kawie rozmowa wydaje się łatwiejsza i przyjemniejsza. Z naszych badań i obserwacji wynika, że większość Polaków stawia na sprawdzone smaki i aromaty. Kawosze mają swoje ulubione marki, po które sięgają – mówi Paulina Iwaszko, PR, CSR & Corporate Communication Manager w Tchibo Warszawa.
Eduscho Family – ten sam smak i aromat
Produktem, który od lat towarzyszy Polkom i Polakom, niezmiennie łącząc pokolenia, jest żółta Family, która właśnie dołączyła do portfolio marki Eduscho. – Żółta kawa Family to bez wątpienia kultowy brand, goszczący w polskich domach od lat. To smak i aromat, który Polacy pokochali i który niejednej osobie przywołuje wspomnienia rodzinnych spotkań – mówi Izabela Brzozowska, Senior Brand Manager w Tchibo Warszawa. – Teraz marka Family dołącza do portfolio kaw Eduscho, tworząc tym samym silną ofertę w segmencie ekonomicznym. Eduscho Family to ta sama ulubiona kawa w nadal żółtym opakowaniu, z tą samą recepturą, smakiem i aromatem. Zmiana dotyczy wyłącznie logotypu, znika Tchibo, pojawia się Eduscho – dodaje.
Producent Eduscho Family przez wiele miesięcy przygotowywał się do tej biznesowej zmiany, planując odpowiednio szczegółowo komunikację i prowadząc dedykowane aktywności konsumenckie. Kampania dotycząca rebrandingu ulubionego produktu wielu kawoszy w Polsce nadal trwa. W jej ramach w telewizji konsumenci są zapewniani, że Family ma nowe opakowanie, ale wciąż ten sam, niezmiennie intensywny smak i aromat. O tym samym informują również gazetki klienckie oraz materiały POSM w punktach sprzedaży.
Kontakt dla mediów:
Paulina Iwaszko, kierowniczka ds. PR, CSR i komunikacji korporacyjnej w Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
Tel: +48 609 043 207, e-mail: pr@tchibo.pl
www.tchibo.pl
www.tchibo.com/pl
www.tchiboblog.pl
O Tchibo:
Tchibo Warszawa Sp. z o.o. to spółka zależna Tchibo GmbH. Tchibo to wyjątkowy model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą innowacyjnych kolekcji użytkowych, oferowanych w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym. W ośmiu krajach Tchibo prowadzi łącznie około 900 sklepów stacjonarnych, około 24 200 dedykowanych sekcji w innych sieciach oraz sklepy internetowe. W 2022 roku Tchibo wraz z 11 318 pracownikami na całym świecie wygenerowało przychody w wysokości 3,25 mld euro. Firma jest liderem rynku kawy palonej w Austrii, Czechach, Niemczech i na Węgrzech oraz jedną z wiodących firm e-commerce w Europie.
Tchibo to firma rodzinna, założona w Hamburgu w 1949 roku. Zrównoważony rozwój jest nieodłącznym elementem jej strategii biznesowej, co przełożyło się na wiele nagród, między innymi nagrodę za Etykę Korporacyjną, Nagrodę Logistyki Środowiskowej w 2012 roku oraz nagrodę CSR rządu federalnego Niemiec w 2013 roku. W 2016 roku Tchibo zostało nagrodzone w Niemczech jako najbardziej zrównoważone duże przedsiębiorstwo.
[1] Badanie „Znaczenie rozmów i spotkań w budowaniu relacji“ na zlecenie Tchibo Warszawa Sp. z. o. o zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywniej grupie 1233 respondentów, w dniach 29.10 – 03.11.2024 r.
[2] Tamże.
[3] Tamże.
[4] Tamże.
[5] Tamże.

Jak pestycydy trafiają na nasze stoły? - nowy raport ujawnia niespójności w polityce UE

Czy dzieci mogą jeść pieczarki i od jakiego wieku jest to bezpieczne?

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Nowe technologie

Gwiazdy: Stresują nas galerie, więc wolimy zakupy online. W sieci łatwiej też znaleźć dobre promocje
Gwiazdy obecne podczas Domówki Amazon Prime zgodnie przyznają, że zakupy online bardzo ułatwiają życie i pozwalają zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy. Z powodu licznych obowiązków zawodowych czy też opieki nad dziećmi nie zawsze mają bowiem czas na wielogodzinne buszowanie po galeriach, natomiast oferta sklepów internetowych jest dostępna 24 godziny na dobę, co umożliwia dokonanie wyboru o każdej porze
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Rynek piwa kurczy się w I półroczu 2025 roku. Zła pogoda w maju przyniosła 12-proc. spadek sprzedaży

Pierwsze półrocze br. to kolejny okres spadku rynku piwa w Polsce. I to mimo dynamicznego wzrostu produkcji i sprzedaży piwa bezalkoholowego. Zdaniem przedstawicieli Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie miały na to wpływ m.in. niesprzyjająca pogoda i negatywna narracja wokół branży piwnej. Ponadto wśród wyzwań, z jakimi musi się mierzyć rynek, są rosnące koszty prowadzenia działalności oraz przygotowania do systemu kaucyjnego, który zacznie obowiązywać już za trzy miesiące – wskazuje Mieszko Musiał, nowy prezes zarządu związku.