Zamiłowanie do spotkań łączy pokolenia
Zamiłowanie do spotkań łączy pokolenia – 68 proc. Polaków pije kawę, spędzając czas z bliskimi
Polacy uwielbiają wspólną celebrację! Ponad 83% respondentów deklaruje, że ważne jest dla nich, aby w święta i uroczystości rodzinne spotykać się osobiście – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Tchibo Warszawa sp. z o.o. przez agencję SW Research[1]. Co więcej, co trzeci Polak nie wyobraża sobie spotkania bez kawy[2]. Z kolei 7 na 10 badanych ceni rozmowy międzypokoleniowe, którą często są nieodłącznym elementem okresu świątecznego. Budowanie osobistych relacji zyskuje na znaczeniu w dobie cyfryzacji i wydłużającego się czasu spędzanego w sieci.
Kawa to nie tylko aromatyczny dodatek do spotkania, ale i pretekst do wspólnego spędzenia chwil – bez względu na to czy jest to przerwa w pracy, kawa z przyjaciółmi czy niedzielna wizyta w rodzinnym domu. W badaniu przeprowadzonym na zlecenie Tchibo aż 68 proc. pytanych zadeklarowało, że zawsze lub często kawa towarzyszy ich spotkaniom z bliskimi – również tym, podczas których do stołu zasiadają przedstawiciele różnych pokoleń[3].
Osobiście i przy kawie
Niemal siedmiu na dziesięciu respondentów wyrażało zainteresowanie rozmowami z reprezentantami innych pokoleń, a dla ¼ badanych takie konwersacje były zdecydowanie interesujące. Choć w dobie digitalizacji i postępu technologicznego coraz popularniejsze wydaje się być zdalne utrzymywanie kontaktów, to jednak ponad ośmiu na dziesięciu respondentów (83%) deklaruje, że w czasach cyfryzacji ważne jest dla nich osobiste celebrowanie świąt i uroczystości rodzinnych. Jedynie 5% badanych twierdzi, że ta kwestia nie jest dla nich istotna.
Takie spotkania często odbywają się przy obficie zastawionym stole, na którym jednak nie może w większości przypadków zabraknąć jednego elementu. Już co trzeci Polak nie wyobraża sobie spotkania bez kawy, a 36% respondentów deklaruje częste spożywanie napoju z ziaren kawowca w towarzystwie[4]. Zaledwie 4,6% badanych stwierdziło, że ich wspólnej celebracji nigdy nie towarzyszy kawa[5]. – Polacy uwielbiają spotykać się „na kawę”. Często spełnia ona funkcję integracyjną, ułatwiając nawiązywanie i rozwijanie relacji. Przy kawie rozmowa wydaje się łatwiejsza i przyjemniejsza. Z naszych badań i obserwacji wynika, że większość Polaków stawia na sprawdzone smaki i aromaty. Kawosze mają swoje ulubione marki, po które sięgają – mówi Paulina Iwaszko, PR, CSR & Corporate Communication Manager w Tchibo Warszawa.
Eduscho Family – ten sam smak i aromat
Produktem, który od lat towarzyszy Polkom i Polakom, niezmiennie łącząc pokolenia, jest żółta Family, która właśnie dołączyła do portfolio marki Eduscho. – Żółta kawa Family to bez wątpienia kultowy brand, goszczący w polskich domach od lat. To smak i aromat, który Polacy pokochali i który niejednej osobie przywołuje wspomnienia rodzinnych spotkań – mówi Izabela Brzozowska, Senior Brand Manager w Tchibo Warszawa. – Teraz marka Family dołącza do portfolio kaw Eduscho, tworząc tym samym silną ofertę w segmencie ekonomicznym. Eduscho Family to ta sama ulubiona kawa w nadal żółtym opakowaniu, z tą samą recepturą, smakiem i aromatem. Zmiana dotyczy wyłącznie logotypu, znika Tchibo, pojawia się Eduscho – dodaje.
Producent Eduscho Family przez wiele miesięcy przygotowywał się do tej biznesowej zmiany, planując odpowiednio szczegółowo komunikację i prowadząc dedykowane aktywności konsumenckie. Kampania dotycząca rebrandingu ulubionego produktu wielu kawoszy w Polsce nadal trwa. W jej ramach w telewizji konsumenci są zapewniani, że Family ma nowe opakowanie, ale wciąż ten sam, niezmiennie intensywny smak i aromat. O tym samym informują również gazetki klienckie oraz materiały POSM w punktach sprzedaży.
Kontakt dla mediów:
Paulina Iwaszko, kierowniczka ds. PR, CSR i komunikacji korporacyjnej w Tchibo Warszawa Sp. z o.o.
Tel: +48 609 043 207, e-mail: pr@tchibo.pl
www.tchibo.pl
www.tchibo.com/pl
www.tchiboblog.pl
O Tchibo:
Tchibo Warszawa Sp. z o.o. to spółka zależna Tchibo GmbH. Tchibo to wyjątkowy model biznesowy, łączący profesjonalną wiedzę o kawie ze sprzedażą innowacyjnych kolekcji użytkowych, oferowanych w sklepach stacjonarnych oraz w sklepie internetowym. W ośmiu krajach Tchibo prowadzi łącznie około 900 sklepów stacjonarnych, około 24 200 dedykowanych sekcji w innych sieciach oraz sklepy internetowe. W 2022 roku Tchibo wraz z 11 318 pracownikami na całym świecie wygenerowało przychody w wysokości 3,25 mld euro. Firma jest liderem rynku kawy palonej w Austrii, Czechach, Niemczech i na Węgrzech oraz jedną z wiodących firm e-commerce w Europie.
Tchibo to firma rodzinna, założona w Hamburgu w 1949 roku. Zrównoważony rozwój jest nieodłącznym elementem jej strategii biznesowej, co przełożyło się na wiele nagród, między innymi nagrodę za Etykę Korporacyjną, Nagrodę Logistyki Środowiskowej w 2012 roku oraz nagrodę CSR rządu federalnego Niemiec w 2013 roku. W 2016 roku Tchibo zostało nagrodzone w Niemczech jako najbardziej zrównoważone duże przedsiębiorstwo.
[1] Badanie „Znaczenie rozmów i spotkań w budowaniu relacji“ na zlecenie Tchibo Warszawa Sp. z. o. o zostało przeprowadzone metodą CAWI na reprezentatywniej grupie 1233 respondentów, w dniach 29.10 – 03.11.2024 r.
[2] Tamże.
[3] Tamże.
[4] Tamże.
[5] Tamże.

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tylko 7% Polaków wie, co oznacza pierwotna czystość wody
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Moda

Klaudia Zioberczyk: Święta wiążą się z tym, że się kupuje masę ubrań i jedzenia. Ja w tym roku postawię na minimalizm
Modelka przyznaje, że po udziale w 13. edycji popularnego programu „Top Model” sporo się dzieje w jej życiu zawodowym. Kariera nabrała tempa, pojawiają się nowe propozycje współpracy, a jej nazwisko wciąż zyskuje na wartości w świecie modelingu. Klaudia Zioberczyk zaznacza więc, że ta wiosna będzie niezwykle pracowita. Cieszy się też na nadchodzące święta, ale zachęca wszystkich do zachowania umiaru podczas zakupów spożywczych.
Handel
Spada udział chowu klatkowego w hodowli drobiu. Wciąż jednak 67 proc. kur trzymanych jest w klatkach

Zmiany nie są błyskawiczne, jednak spadkowy trend udziału chowu klatkowego kur jest wyraźnie widoczny – wynika z siódmej edycji raportu Stowarzyszenia „Otwarte Klatki”. Według najnowszego raportu już prawie 1/3 kur w naszym kraju utrzymywana jest w systemach innych niż chów klatkowy. Dziesięć lat temu było to zaledwie 13 proc. Obecnie już ponad 170 firm zadeklarowało wycofania jaj z chowu klatkowego. Prawie połowa już teraz wywiązała się z tej obietnicy.
Zdrowie
Julia Kamińska: Nie boję się krwi, ale raz podczas takiej procedury zdarzyło mi się zemdleć

Aktorka nie boi się strzykawek ani zastrzyków. Wizyta w punkcie pobrań krwi czy w laboratorium również nie jest dla niej traumatycznym przeżyciem. Julia Kamińska zaznacza natomiast, że choć samo pobranie krwi powoduje u niej jedynie niewielki dyskomfort, to raz podczas takiej procedury zemdlała.